کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو چیست؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : کفپوش های کانداکتیو بر پایه هاردنر پلی آمینی تغییر شکل یافته و رزین اپوکسی ساخته شده اند. از ویژگی های بارز این محصول می توان به مقاومت شیمیایی، حـرارتی و مکانیکـی بالای آن اشاره کرد. همچنین این کفپوش ها الکتریسیته ساکن را از سطح کفپوش به چاه ارت به خوبی هدایت می کنند، زیرا در ساختار آن ها از نوعی عامل شیمیایی آلی استفاده شده است.

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو چیست؟

این نوع کفپوش ها را می توان  به دلیل داشتن قابلیت های خاص در پوشش تمام سطوحی که هدایت الکتریسیته ساکن در آن ها مهم است به کار برد. کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو به منظور کاهش و جلوگیری از ایجاد شوک ناشی از تخلیه بار استاتیک تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا و کاربرد استفاده از کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو

یکی از مزیت های مهم این نوع کفپوش ها این است که کیفیت آن ها در دراز مدت ثابت باقی بماند، زیرا در ساختار آن ها از هیچگونه رقیق کننده و حلال غیر واکنش گرا استفاده نشده است. با استفاده از کفپوش های کانداکتیو یا رسانا نه تنها بار الکتریسیته ساکن بر روی سطح ایجاد نمی شود بلکه به طور کلی این بار از بین می رود. همچنین این نوع کفپوش ها به صورت یکپارچه و بدون درز اجرا می گردند. از دیگر مزایای این نوع کفپوش ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر مواد شیمیایی و مخرب اشاره کرد.

  • کفپوش های رسانا از چسبندگی فوق العاده ای به سطوح بتنی و سیمانی برخوردار هستند.
  • همچنین این نوع کفپوش ها به راحتی نصب و اجرا می شوند.
  • ایجاد سطحی بهداشتی و عدم جرم پذیری نیز از دیگر مزایای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو به شمار می آیند.
  • طول عمر مفید و بالا نیز از دیگر ویژگی های بارز این نوع کفپوش ها است.
  • کفپوش های کانداکتیو را در صورت کثیف شدن به راحتی می توان با آب و شوینده های خانگی شست و شو داد.
  • تنوع در رنگ بندی نیز از دیگر مزایای این نوع کفپوش ها است.

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. به گونه ای که می توان از این کفپوش ها در  اتاق های تجهیزات الکترونیک و محیط های آزمایشگاهی استفاده کرد. همچنین این محصول قابل استفاده در  ایستگاه های مخابراتی و کامپیوتری و  اتاق های تجهیزات برق و صنایع نظامی است. از دیگر مراکزی که به طور گسترده ای از این محصول استفاده می کنند می توان به اتاق های عمل و ریکاوری بیمارستان ها اشاره کرد. ویرا اپوکسی در زمینه تولید کفپوش بیمارستانی تجربه بالایی دارد. صنایع رنگسازی، خودروسازی، اتاق های اختلاط رنگ، اتاق های سرور کامپیوتر،  اتاق های مرکز کنترل و اتاق های تمیز کارخانجات از دیگر اماکنی هستند که از این نوع کفپوش استفاده می کنند.

مراحل اجرای کفپوش های کانداکتیو توسط متخصصین ویرا اپوکسی

اجرای کفپوش های کانداکتیو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نصب و اجرای این نوع کفپوش ها را نمی توان به هر کسی سپرد، زیرا اجرای این کفپوش ها به دانش و تخصص در این زمینه نیاز دارد. یکی از بهترین و برترین گروه ها در زمینه اجرای کفپوش های کانداکتیو گروه نام آشنای ویرا اپوکسی است.

این گروه نام آشنا از متخصصان و کارشناسان مجرب جهت اجرای این نوع کفپوش ها بهره می برد. در واقع کارشناسان این گروه با تکیه بر دانش و تخصص خود و تجهیزات لازم کفپوش های کانداکتیو را به بهترین شکل اجرا می کنند. با ویرا اپوکسی از کیفیت و نحوه اجرای کفپوش های کانداکتیو آسوده خیال خواهید بود.

تولید انواع کفپوش های آنتی استاتیک

بهتر است بدانید کفپوش های آنتی استاتیک دارای انواع مختلفی هستند. جهت تهیه این نوع کفپوش ها لازم است خرید خود را از مرکز معتبر و نام آشنای ویرا اپوکسی انجام دهید. این مرکز این نوع کفپوش ها را از مرغوب ترین مواد تولید و به بازار عرضه می کند. همچنین با انتخاب ویرا اپوکسی علاوه بر خرید کفپوش های با کیفیت می توانید آن ها را با قیمت مناسبی تهیه کنید. از طرفی با انتخاب ویرا اپوکسی به راحتی می توان از خدمات آن در زمینه نصب و اجرا نیز بهره مند شد.

تفاوت کفپوش آنتی استاتیک و کفپوش کانداکتیو

کفپوش های آنتی استاتیک و کانداکتیو هر دو در رده کفپوش‌های ESD قرار گرفته اند. این نوع کفپوش ها در موقع حرکت اشیا و یا رفت و آمد افراد به طور قابل توجهی مانع از ایجاد بار استاتیک می شوند.  کفپوش های آنتی استاتیک و کانداکتیو به خودی خود الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کنند. با وجود این هر دو نوع کفپوش دارای یکسری تفاوت ها نیز هستند.

کفپوش های آنتی استاتیک با استفاده از شبکه بندی مسی بار الکتریسیته را بر روی سطح کفپوش پراکنده می کنند. در مقابل کفپوش های کانداکتیو نه تنها بر روی سطح بار الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کنند، بلکه این بار را به چاه ارت انتقال داده و آن را به طور کامل از بین می برند. کفپوش کانداکتیو بهترین گزینه جهت استفاده در مکان هایی است که دستگاه های الکتریکی موجود در آن ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند. همچنین از کفپوش های آنتی استاتیک اغلب در مکان هایی که به پراکندگی بار استاتیک نیاز دارند، استفاده می شود.

نگهداری راحت از کفپوش های کانداکتیو و شستشوی آسان

یکی از مزایای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو نگهداری راحت و آسان آن است. این کفپوش ها برای نگهداری به روش و مواد خاصی نیاز ندارند. همچنین در صورت کثیف شدن این نوع کفپوش ها جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا کفپوش های کانداکتیو را می توان به راحتی با آب و شوینده های خانگی شست و شو داد.

برای شست و شوی این نوع کفپوش ها بهتر است از شوینده هایی با PH خنثی استفاده کنید، زیرا برخی از مواد شیمیایی ممکن است خطر تجمع بار الکتریسیته ساکن را افزایش دهند. برای افزایش طول عمر و دوام این نوع کفپوش ها بهتر است آن ها را در فاصله زمانی مناسب تمیز کنید. در واقع با یک انتخاب هوشمندانه می توان کفپوش هایی را انتخاب کرد که در کنار دوام و طول عمر بالا روش نگهداری آن ها بسیار ساده و راحت است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد