شما کدام سبک ویلا را می پسندید؟ ویلای مدرن یا ویلای کلاسیک؟

0

به گزارش مجله اینترتی دکوکده : آیا برای شما هم پیش آمده است که در دو راهی خرید ویلا مدرن در کردان و خرید ویلا در کردان به سبک کلاسیک گیر کنید؟ هر کدام از این ویلاها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و به نحوی می‌توانند نظر مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. ولی چیزی که اهمیت دارد این بوده که شما کدام سبک را می‌پسندید. مدرن یا کلاسیک؟ برای اینکه به جواب این سوال دست پیدا کنید، کافیست تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. پس همراه ما باشید.

تفاوت‌های ویلای مدرن و ویلای کلاسیک

برای اینکه راحت‌تر بتوانید درباره خرید ویلای مدرن و کلاسیک تصمیم‌گیری کنید، باید با تفاوت‌هایی که بین این دو مدل وجود دارند، آشنا شوید. این تفاوت‌ها را می‌توان از منظرهای مختلفی مورد بررسی قرار دهد که تک تک پارامترهای تاثیرگذار از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین علت نیاز است تا پیش از خرید ویلا مدرن در کردان و یا نوع کلاسیک، به آن‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

طراحی نمای ویلای مدرن و کلاسیک

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو سبک می‌توانید مشاهده کنید در نوع طراحی و استفاده از اشکال مختلف است. حالا برنده این رقابت کیست؟ هر طراحی که بتواند خلاقیت بیشتری را از خود به نمایش بگذارد و از هنر خود بهتر استفاده کند، برنده میدان خواهد بود. بین دو سبک ذکر شده تفاوت‌هایی وجود دارند.

به عنوان مثال در نوع کلاسیک طراح بیشتر تمرکز خود را بر روی جزئیات می‌گذارد. بدین صورت که طراح سعی بر این دارد که اشکال مختلف را به صورت دقیق بر روی نما پیاده کند و از این طریق مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

در حالی که در طراحی ویلای مدرن قضیه به یک شکل دیگر است. طراح سعی می‌کند تا در ساده‌ترین شکل ممکن نما را طراحی کند. همین سادگی باعث خواهد شد تا افراد زیادی خرید ویلا مدرن در کردان را ترجیح دهند.

مجلل و سادگی

هر چند این موضوع نیز می‌تواند در دسته‌بندی طراحی قرار بگیرد ولی اهمیت بالایی را دارد و می‌توانیم به صورت تنها آن را مورد بررسی قرار دهیم. اکثر طراحی‌های کلاسیک به سمت مجلل و تاریخی بودن پیش می‌روند؛ در حالی که در طراحی مدرن از این ویژگی‌ها خبری نیست.

در طراحی مدرن هیچ نشانه‌ای از اشرافی بودن پیدا نیست. ساده‌گرایی در کنار شیک بودن، اولین اصل مهم در طراحی مدرن است. از این رو افراد با توجه به سلیقه‌ای که دارند، می‌توانند یکی از این ویلاها را در منطقه خوش آب و هوای کردان انتخاب کنند.

نوع پنجره‌ها؛ از تفاوت‌ها و دلایل خرید ویلا کلاسیک خرید ویلا مدرن در کردان

یکی از بارزترین تفاوت‌هایی که می‌توانید بین این دو ویلا مشاهده کنید، نوع پنجره‌ها است. پنجره‎هایی که در ویلاهای کلاسیک یا سنتی به چشم می‌خورند، اغلب کوچک هستند ولی تعداد آن‌ها زیاد است. پنجره‌های متقارن اصلی‌ترین ویژگی به کار گرفته شده در ویلا به سبک کلاسیک است.

نور در ساختمان ویلایی + ویلا وایت

در ویلا مدرن طراحی پنجره‌ها به یک صورت دیگر است. اغلب پنجره‌های این ویلاها در سایزهای بسیار بزرگ هستند و تعداد آن‌ها نیز به طبع کمتر است. همچنین پنجره‌های ویلاهای کلاسیک به غالبا به صورت رنگی هستند. نور طبیعی وارد شده به ویلاهای کلاسیک نیز بیشتر بوده و افرادی که از ویلاهای مدرن بهره می‌برند، برای بهره بردن از این نورها باید پنجره‌ها را در قسمت مشخص‌شده‌ای قرار دهند و سپس با کمک آن‌ها روشنایی را به داخل ویلا وارد کنند.

دکوراسیون داخلی؛ از دیگر تفاوت‌های انواع ویلاهای مدرن و کلاسیک

اگر از مبحث ساخت اولیه عبور کنیم، گزینه‌هایی همچون دکوراسیون داخلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. نوع دکوراسیون داخلی به فضایی بستگی دارد که شما انتخاب کرده‌اید. به عنوان مثال فرض کنید، فضای ویلا محدود و کوچک است. از این رو نورپردازی جالبی نیز ندارد. در این صورت بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی استفاده از سبک مدرن است.

در سبک مدرن اولین چیزی که به چشم می‌خورد سادگی است و دیگر خبری از زرق و برق‌های سبک کلاسیک وجود ندارد. همچنین تفاوت در سبک دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک و مدرن باعث تفاوت در قیمت‌ها نیز خواهد بود. خرید ویلا مدرن در کردان به دلیل هزینه‌های کمتر سبک دکوراسیون داخلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دلیل هزینه‌های کمتر سبک مدرن را انتخاب کرده‌اید، بد نیست تا با ویژگی‌های آن نیز آشنایی پیدا کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن دکوراسیون داخلی می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • برای فضاهای کوچک، گزینه‌ای ایده‌آل هستند.
  • در تک تک عناصر محیطی می‌توانید سادگی را مشاهده کنید.
  • نیازی به جزئیات و تزئینات اضافی ندارند.
  • اشکالی که در طرح‌ها و همچنین وسیله‌ها به کار گرفته می‌شوند، انتزاعی هستند.

همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا خرید ویلا مدرن در کردان هیاهوی بسیار زیادی را کند.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های سبک مدرن که فاصله بگیریم، به سبک کلاسیک می‌رسیم. دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز ویژگی‌های خاص خودش را دارد. از جمله:

  • در طراحی فضا از لوازم و وسایل بسیار ناب بهره برده می‌شود.
  • به دلیل گسترده بودن فضا می‌توان وسیله‌های بیشتری را در آن جای داد.
  • محیط شلوغ خواهد بود و حس ویژه‌ای را به فرد القاء خواهد کرد.

از این رو می‌توانیم اینطور بیان کنیم که هر کدام از سبک‌ها مشخصات و ویژگی‌های مربوط به خود را دارند و انتخاب هر یک بستگی به این دارد که فرد چه سلیقه‌ای دارد و یا چه مقدار بودجه برای خرید و طراحی اختصاص خواهد داد.

تفاوت مواد اولیه

از دیگر تفاوت‌هایی که باعث خواهند شد افراد در زمینه خرید ویلا کلاسیک و خرید ویلا مدرن در کردان تردید داشته باشند، مواد اولیه است. غالبا مواد اولیه و مصالحی که برای ویلاهای مدرن استفاده می‌شوند، مرغوب هستند. از محبوب‌ترین این مصالح نیز می‌توانیم به مواردی همچون چوب، شیشه و سنگ اشاره کنیم.

همین موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید مقاومت بسیار بالایی را از ویلاهای مدرن مشاهده کنید. همچنین مصالح ذکر شده طراحی خاصی را با خود به همراه خواهند داشت و می‌توانند یک زیبایی ویژه‌ای را رقم بزنند.

آیا به دنبال خرید ویلا مدرن در کردان هستید؟

اگر با بررسی تمامی این تفاوت‌ها و ویژگی‌ها تصمیم گرفتید که ویلای مدرن خریداری کنید، باید به دنبال یک مجموعه معتبر در این زمینه باشید تا بهترین ویلاها را به شما معرفی کند. ویلا وایت با داشتن سال‌ها سابقه می‌تواند به شما در خرید ویلا مدرن در کردان کمک‌های لازم را ارائه دهد.

کافیست با کارشناسان ما در استودیو معماری ویلا وایت ارتباط باشید و انتظارات و هزینه مد نظر خود را به آن‌ها شرح دهید تا بر اساس آن‌ها بهترین گزینه را به شما معرفی کنند. همچنین تمامی قیمت‌های در نظر گرفته برای ویلاها، اعم از مدرن و کلاسیک، مقرون به صرفه بوده و نباید نگرانی خاصی در رابطه با آن داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به افرادی که قصد خرید ویلا کلاسیک و خرید ویلا مدرن در کردان دارند، مطالبی را بیان کنیم که برای آن‌ها کمک کننده باشند. ویلای کلاسیک و مدرن ویژگی‌های مختلفی را با خود به همراه دارند. به همین علت می‌توانید تفاوت‌های بسیار زیادی را از آن‌ها مشاهده کنید.

از این رو اگر تصمیم شما در خرید ویلا جدی است، نیاز است تا با این تفاوت‌ها آشنا شده و سپس بهترین تصمیم را بگیرید. تمامی این حساسیت‌ها از آن جهت اهمیت دارد که شما از خرید خود پشیمان نشوید و بتوانید لذت کافی را از آن ببرید

منبع: vilawhite.com

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد