برای انتخاب یک مبل اداری، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انتخاب یک مبل اداری، شاید در نظر ساده و راحت باشد، اما این کار در واقع نیازمند دقت و توجه بسیاری است. مبل اداری نه تنها دکوراسیون را تکمیل می کند، بلکه باعث راحتی و رضایت مشتری ها نیز می شود. هر چقدر مبل و دکوراسیون یک اداره یا شرکت با کیفیت تر و بهتر باشد، به اعتبار شرکت و کارکنان آن افزوده می شود. برای خرید یک مبل اداری خوب باید فاکتور های مهمی را در نظر بگیرید. نمی توان گفت که این فاکتور ها برای همه یکسان است، اما تا حدودی می تواند به شما کمک کند تا یک انتخاب درست داشته باشید. در این مقاله به نکاتی که هنگام خرید یک مبل اداری باید در نظر داشته باشید، اشاره می کنیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

چگونه یک مبل اداری مناسب انتخاب کنیم؟

زمانی که برای خرید مبل اداری به فروشگاه مراجعه می کنید، شاید با دیدن انواع مبل ها در رنگ ها و طراحی های مختلف سردرگم بمانید که چه مدلی را انتخاب کنید. مبل یک قطعه مورد نیاز و ضروری یک اداره است! شما باید در انتخاب اندازه، روکش، رنگ، طرح و سایر نکات دیگر مراقب باشید. چند نکته مهم وجود دارد که با توجه به آنها می توانید خیلی بهتر و زودتر به یک انتخاب ایده آل دست پیدا کنید.

  1. اندازه و شکل دفتر شما

شما باید محلی را که می خواهید مبل های خود را در آنجا نگه دارید، با دقت اندازه بگیرید. تنها پس از ارزیابی آن می توانید تصمیم بگیرید که مبل شما باید چگونه باشد و به چه صورت در محل کار شما قرار بگیرد، به صورت دایره ای یا صاف؟ به صورت L مانند یا U شکل؟

شما نباید عجولانه تصمیم بگیرید، مبل شما باید فضای کافی برای قرار گرفتن وسایل دیگر را به جا بگذارد و به شما یا مشتری هایتان اجازه دهد تا بدون هیچ مانعی بتوانید در آنجا حرکت کنید.

اگر دفتر کار کوچکی دارید، با مبل ادرای جمع و جور و چند کاره می توانید کار خود را راه بیاندازید. در مقابل اگر دفتر کار شما بزرگ است و فضای بسیاری در اختیار دارید می توانید اندازه و طرح های مختلف را امتحان کنید. برای فضاهای بزرگ مبل اداری کلاسیک می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا مبل اداری کلاسیک برای دیده شدن و خوب جلوه دادن محیط کار نیاز به فضای بزرگ دارد.

  1. انتخاب مبل مکمل

مبلمان اداری بیانگر تجارت و شخصیت شما هستند. هماهنگی دکوراسیون دفتر کار شما بسیار مهم است. به بیانی ساده تر هرچقدر دکوراسیون محل کار شما با هم هماهنگ تر باشند، همانقدر فضای شما را زیباتر و بهتر می کند. مبل ها کانون فضای اداری هستند. شما باید به دقت در مورد طراحی و سبک مبلمان شرکت خود تصمیم بگیرید.

اگر سلیقه شما دکوراسیون مدرن است، می توانید با انتخاب مبل اداری مدرن، و رنگ های درست یک دکوراسیون فوق العاده دست و پا کنید. اگر هیچ سر رشته ای در زمینه دکوراسیون ندارید، می توانید از متخصصان این حوزه مشاوره دریافت کنید.

  1. آسایش و نیاز دفتر

مبل اداری که می خواهید خریداری کنید باید نیاز های دفتر شما را به خوبی حل نماید. مثلا اگر کار شما به گونه ای است که مشتریان باید زمان زیادی را به انتظار بگذرانند باید مبلمانی را انتخاب کنید تا مشتری ها را اذیت نکند. مبلمان شما باید راحت باشند! همیشه اولین اولویت یا فاکتوری که باید در نظر داشته باشید این است که یک مبل اداری مدرن خوب باید علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری زیبا باشد، نیازهای مشتریان و کارمندان را نیز برطرف کند.

  1. متریال و رنگ

هنگام خرید یک مبل اداری، همیشه باید عملکرد و راحتی آن را در نظر داشته باشید! حداقل یک مبل اداری باید تا چندین سال دوام بیاورد و نیاز های مشتری ها را برطرف کند. بنابراین قبل از هر چیزی باید سطح مقاومت و دوام مبل ها را بررسی کنید. مبل باید از مواد محکم ساخته شده باشد. شما نباید سراغ مواد جیر بروید. زیرا خاک زیادی را از اطراف جذب می کند، از این رو توصیه می کنیم که جنس مبلی را انتخاب کنید که نگهداری از آن آسان تر باشد. مبل چرمی یک انتخاب کلاسیک زیباست که می تواند در قراردادهای مهم کاری تاثیرگذار باشد و همچنین تمیز کردن آن کار آسانی است و سال های بیشتری دوام می آورد.

رنگ و متریالی را انتخاب کنید که با زیبایی کلی دکوراسیون دفتر شما مطابقت داشته باشد؛ مثلا اگر تم دکوراسیون شما سیاه و سفید است نباید از مبلی که به رنگ قرمز است استفاده کنید زیرا هارمونی دکوراسیون را به هم می ریزد.

  1. قیمت مناسب

در هنگام خرید مبل حتما سعی کنید سرمایه خوبی را در نظر بگیرید، زیرا معمولا مبل هایی که با قیمت بالاتر خریداری می شوند، دارای کیفیت بالاتری نیز هستند. اگر فکر می کنید که یک مبل اداری ارزان قیمت را برای دفتر کار خود برگزینید باید به شما یادآوری کنیم که مبل های اداری نشان دهنده پرستیژ شرکت یا اداره شما هستند!

انتخاب مبل اداری مناسب متناسب با فضا کارتان

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم شاید انتخاب یک مبل اداری در نظر ساده باشد اما نیازمند دقت و توجه بسیار است. با توجه به نکاتی که در سطر های بالایی اشاره کردیم، شما باید قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیرید. برای مثال اگر دفتر کارتان کوچک است، اگر تم دفترتان یک رنگ خاص دارد و فضا کارتان با تکنولوژی در ارتباط است، می توانید از مبل اداری مدرن استفاده کنید یا اگر نوع کارتان به گونه ای است که با مشتریان باید زمان زیادی وقت صرف کنید و با آن ها قرارداد امضاء کنید مبل اداری کلاسیک می تواند انتخابی شیک و مطمئن باشد. پس باید به دنبال مبلی باشید که بتواند نیاز های شما را برطرف کند. اگر مبلی که مد نظر شما است را نمی توانید پیدا کنید، می توانید آن را به صورت اختصاصی سفارش دهید و یا می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی قصر چوب خریداری کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد