تحصیل در اروپا بدون مدرک آیلتس

0

برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان، آزمون‌های زبان انگلیسی می‌توانند به مانعی بسیار دشوار تبدیل شوند. یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور، یعنی اروپا، دانشگاه‌های متعددی دارد که می‌توانید در آن‌ها بدون داشتن مدرک آیلتس تحصیل کنید. دانشجویان سرتاسر دنیا می‌توانند در اروپا به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما نمره‌ی آیلتس یا آزمون‌های دیگر مشابه آن را ارائه نکنند. البته شرایط دیگری وجود خواهد داشت که جای این مدارک را برای اثبات مهارت زبانی خواهند گرفت. با هم نگاهی به کشورها و دانشگاه‌هایی در اروپا می‌اندازیم که می‌توانید در آن‌ها بدون داشتن مدرک آیلتس ادامه تحصیل دهید.

کشورهایی که به شما اجازه می‌دهند در اروپا بدون مدرک آیلتس تحصیل کنید

۱. تحصیل در فرانسه بدون مدرک آیلتس

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : کشور فرانسه به خاطر گردشگری، هنر و فرهنگ خود معروف است. اما فقط این نیست، فرانسه یکی از با پرستیژترین کشورهای اروپایی برای ادامه‌ی تحصیل است. در فرانسه رشته‌های بسیاری وجود دارد که دانشجویان برای ادامه‌ی تحصیل در آن‌ها نیازی به ارائه‌ی مدرک آیلتس یا دیگر آزمون‌های زبان ندارند. بنابراین، می‌توانید بدون داشتن مدرک آیلتس درخواست ویزای دانشجویی دهید. چند دانشگاه فرانسه که از شما مدرک آیلتس نمی‌خواهند به شرح زیر هستند:

  1. مدرسه‌ی کسب و کار امریکایی، پاریس
  2. EBS پاریس
  3. مدرسه‌ی تحصیلات عالی علوم کامپیوتر EPITA
  4. مدرسه‌ی مهندسان ESAIP
  5. مدرسه‌ی کسب و کار رن ESC، فرانسه

به جای مدرک آیلتس، دانشگاه از شما مصاحبه‌ی سمعی بصری می‌گیرد. همچنین اگر مدرکی داشته باشید که تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی انجام داده‌اید، دانشگاه از شما می‌پذیرد.

۲. تحصیل در آلمان بدون مدرک آیلتس

غول تولید اروپا یکی از به صرفه‌ترین کشورهای جهان است؛ البته اگر در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنید. همچنین یکی از بهترین کشورهای اروپا برای کار و تحصیل است. چند دانشگاه در آلمان هستند که از دانشجویان نمره‌ی آیلتس نمی‌خواهند، البته به شرط آنکه تحصیلات قبلی‌تان را به زبان انگلیسی تکمیل کرده باشید. در این صورت دانشجویان باید مدرکی دال بر مهارت زبانی خود نشان دهند. چند دانشگاه آلمان که می‌توانید بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس در آن تحصیل کنید عبارتند از:

  1. دانشگاه کوبلنز و لاندائو (University of Koblenz and Landau)
  2. دانشگاه انگلیسی علوم کاربردی (Hochschule Esslingen)
  3. دانشگاه فناوری براونشویگ (TU Braunschweig)

. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک آیلتس

کشور غذا و مد یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که می‌توانید برای خودداری از شرکت در آزمون آیلتس در آن تحصیل کنید. ایتالیا چند دانشگاه مطرح دارد که به آن‌ها افتخار می‌کند و فرایند بولونی (bologna process) نیز که در تلاش برای یکپارچگی آموزش عالی اروپا انجام شد، نام خود را از یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا گرفت که در ایتالیا قرار دارد. بعضی از دانشگاه‌های ایتالیا، مثل آلمان، به شما اجازه می‌دهند در صورتی که تحصیلات قبلی‌تان به زبان انگلیسی بوده است، بدون ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس در آن‌ها درخواست پذیرش دهید.

کشورهای دیگری که می‌توانید بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس در آن‌ها تحصیل کنید:

بلژیک: در دانشگاه گنت (Ghent University) بلژیک داوطلبان مجبور به ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس به‌عنوان شرط پذیرش نیستند. تنها معیار زبان برای واجد شرایط پذیرش شدن این است که مدرکی ارائه کنند که نشان دهد یک سال در موسسه‌ای تحصیل کرده‌اند که در آن زبان تدریس زبان انگلیسی بوده است.

لهستان: در دانشگاه جاگیلونیان لهستان (Jagiellonian University) که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست، دانشجویان می‌توانند بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس درخواست پذیرش دهند؛ فقط باید زبان آموزش در دوره‌ی قبلی‌شان زبان انگلیسی بوده باشد.

سوئد: دانشگاه‌های سوئد، مثل دانشگاه لوند (Lund University) و اوپسالا (Uppsala) نمره‌ی آیلتس را به عنوان یکی از شروط دوره می‌خواهند اما اگر دوره‌ی تحصیلی قبلی‌تان به زبان انگلیسی بوده باشد، از این شرط معاف خواهید شد.

 

درست است که می‌توانید بدون داشتن نمره‌ی آیلتس در یک دانشگاه خوب اروپایی تحصیل کنید، اما باید درک خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید. باید بتوانید در سطح متوسط انگلیسی را درک و صحبت کنید. اگر درسی باشد که به زبان انگلیسی تدریس و ارزیابی می‌شود، دانشجویان باید بتوانند زبان آن را بفهمند. برای اینکه مدرک زبان آیلتس ندهید، دانشگاه امکان ارزیابی از طریق مصاحبه‌ی سمعی و بصری یا ارائه‌ی مدرکی دال بر اینکه تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی انجام شده است را دارد. گاهی نیز برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان کلاس‌های مبانی زبان برگزار می‌شود تا مهارت‌های زبانی‌شان بهبود یابد. جدای از این موارد، برخی رشته‌ها در اروپا هستند که شرایط زبانی متفاوتی می‌طلبند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد