ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا در سال ۲۰۱۹

0

ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا در سال ۲۰۱۹ شامل ۷ کشور اعلام شد. قطعاً می‌دانید که دریافت مدرک تحصیلی در خارج از کشور، یک موفقیت عالی و یک تجربه‌ی منحصر به فرد است و باعث تغییر زندگی شما می‌شود. اما در بیش‌تر مواقع، تحصیل در خارج از کشور به هزینه‌ی زیادی نیاز دارد. اگر شما می‌توانستید گزینه‌ی «هزینه‌های بالا» را حذف کنید، چه تصمیمی می‌گرفتید؟ احتمالاً خیلی سریع برای تحصیل در خارج آماده می‌شدید. بنابراین خوب است که با ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا آشنا شوید. شاید بخواهید مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از کشورهای اروپایی دریافت کنید.

در ادامه به معرفی ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا می‌پردازیم. در این کشورها شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌های زندگی پایین‌تر از سایر کشورهای پیشرفته در دنیاست. بنابراین اگر دانشجوی کارشناسی هستید و یا در حال آماده شدن برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد هستید، می‌توانید یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا را انتخاب کنید.

 ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. این کشور برای زندگی و سفرهای توریستی از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. با توجه به این‌که ایتالیا از جمله کشورهای توریستی اروپایی است که جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، جای تعجب ندارد که سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی و گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا در ایتالیا قرار دارند. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب کنند. شهریه و هزینه‌ی زندگی در این کشور پایین است. به‌طوری که متوسط شهریه در دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال است. همچنین کل هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ در این کشور بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است.

در شهرهای دانشجوییِ ایتالیا از جمله پیزا، پادوا و تورین، هزینه‌های زندگی بین ۶۰۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه است. هزینه‌های اقامت دانشجویان بین‌المللی در این کشور شامل محل سکونت، غذا، حمل‌ونقل عمومی، مسافرت‌های محلی و سرگرمی است

اسپانیا کشور آفتاب درخشان و مردمی مهربان

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا اسپانیا است. این کشور به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، مردم مهربان و مهمان‌نواز، قیمت‌های مناسب، بهداشت و امنیت، به‌ عنوان یکی از مقاصد مهم داوطلبان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد شناخته شده است. هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی برای ادامه‌ی تحصیل راهی این کشور می‌شوند. در اسپانیا بیش از ۷۰ دانشگاه قدیمی و جدید وجود دارد که می‌توانید براساس رشته‌ی مورد نظر خود، یکی را انتخاب کنید.

متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه در اسپانیا در حدود ۱.۰۰۰ یورو در سال است که این مقدار برای دانشگاه‌های دولتی و برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. کل هزینه‌های زندگی در این کشور بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است. این هزینه جهت تامین غذا، حمل‌ونقل شهری و فعالیت‌های اجتماعی است. در برخی از شهرهای اسپانیا هزینه‌ی اقامت بالاتر از این مقدار است.

  1. آلمان کشوری با آموزش باکیفیت

آلمان یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. همچنین این کشور یکی از برترین مقاصد تحصیل در اروپا نیز محسوب می‌شود. زیرا دانشگاه‌های آلمان به‌ دلیل داشتن شرایط تحصیلی هم‌گام با استانداردهای جهانی و فرصت‌های تحقیقاتی برتر، شهرت زیادی دارند.

در این کشور بیش از ۳۰۰ دانشگاه فعالیت دارند که ۱۰ دانشگاه‌ آن در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید از بین ۹۰۰ رشته، مدرک کارشناسی ارشد خود را از بین یکی از دانشگاه‌های این کشور انتخاب کنید. گرچه هزینه‌ی زندگی در برخی از شهرهای آلمان در مقایسه با سایر شهرهای اروپا بیش‌تر است، با این وجود باید آلمان را از نظر میزان شهریه‌ی دانشگاه یک کشور مقرون‌به‌صرفه به‌شمار آورد.

در دانشگاه‌های دولتی آلمان هیچ شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تحصیل به‌صورت کاملاً رایگان است. هزینه‌های زندگی در آلمان بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است. این هزینه‌ها شامل اقامت، تهیه‌ی غذا، فعالیت‌های اجتماعی و حمل‌ونقل عمومی است.

فرانسه مهد فرهنگ و ادبیات در اروپا

کشور فرانسه یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. این کشور برای دانشجویانی که عاشق فرهنگ و ادبیات فرانسه هستند، یک مقصد تحصیلی بی‌نظیر است. فرانسه با وجود داشتن چندین مؤسسه‌ی آموزش عالی که در بیش از چهل شهر قرار دارند، یک کشور‌ ارزان‌قیمت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.

متوسط ​​شهریه در فرانسه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در سال است و کل هزینه‌های زندگی در این کشور بین ۷۰۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه است. مخارج زندگی در این کشور شامل مسکن، غذا، سفرهای محلی، سرگرمی و حمل‌ونقل است. توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع دکتری مهندسی و یا پزشکی از این مقدار بیش‌تر است و بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ یورو در سال است.

لیتوانی یک پیشنهاد عالی برای تحصیل در اروپا

لیتوانی نیز در ردیف ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا محسوب می‌شود. این کشور اروپایی که در دنیا کمتر شناخته شده است، سالانه پذیرای بیش از ۳ هزار دانشجوی بین‌المللی است. در این کشور بیش از ۱۵ مؤسسه‌ی آموزش عالی و معتبر بین‌المللی فعالیت دارد. در تعداد زیادی از آن‌ها، تحصیل به زبان انگلیسی است. به ‌همین دلیل بسیاری از دانشجویان ‌بین‌المللی برای مقطع کارشناسی ارشد خود لیتوانی را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌های لیتوانی به جنبه‌های تئوریکی و عملی آموزش اهمیت زیادی می‌دهند. از سوی دیگر این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند که در کارهای آموزشی، حرفه‌ای یا علمی/عملی شرکت کنند. متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در لیتوانی بین ۱.۵۰۰ – ۳.۰۰۰ یورو در سال و هزینه‌های کل زندگی در یک ماه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ یورو است. هزینه‌های زندگی در تمامی شهرهای لیتوانی کمترین نرخ را در اروپا به خود اختصاص داده است. مخارج زندگی ذکر شده در این کشور شامل اقامت، غذا، فعالیت‌های اجتماعی و حمل و نقل عمومی است.

مجارستان کشوری زیبا در اروپای شرقی

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا مجارستان است. این کشور با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیل، هزینه‌های نسبتاً پایینی برای تحصیل دارد. دانشجویان بین‌المللی در مجارستان می‌توانند از شرایط تحصیل عالی و استاندارد برخوردار شوند. متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در این کشور بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال و کل هزینه‌های زندگی در یک ماه بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو است.

هزینه‌های زندگی در مجارستان شامل مسکن، غذا، مسافرت، سرگرمی و فعالیت‌های اجتماعی است. مجارستان دارای ۵ دانشگاه با رتبه‌های برتر جهانی است که برای یک کشور کوچک اروپایی مثل مجارستان، فوق‌العاده است. از نظر مطالعات بین‌المللی و کیفیت آموزش نیز دانشگاه‌های این کشور دارای استانداردهای جهانی هستند.

پرتغال کشوری با جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا، پرتغال است. این کشور دارای ۵ دانشگاه در بین برترین دانشگاه‌های جهان است. پرتغال در کنار داشتن مقاصد جذاب گردشگری برای جذب دانشجویان بین‌المللی، از دیرباز در زمینه‌ی آموزش عالی و پژوهش نیز از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است.

میانگین شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در این کشور بین ۱۰۰۰ تا ۱.۵۰۰ یورو در سال است. جالب است بدانید که در پرتغال دریافت مدرک کارشناسی ارشد نسبت به مدرک کارشناسی، ارزان‌تر است. کل هزینه‌های زندگی نیز در این کشور بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ یورو است. این هزینه‌ها شامل اقامت، غذا و سرگرمی و تفریح است.

در آخر

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند موقعیت اجتماعی، شغلی و مالی شما را به‌طور کلی تغییر دهید. با این وجود شما مجبور نیستید یک کشور گران‌قیمت را برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب کنید. باید با توجه به بودجه و سرمایه‌ی خود، ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا را انتخاب کنید تا تنها نگران موفقیت تحصیلی خود باشید. این ۷ کشور از نظر آموزش عالی، از استانداردهای جهانی برخوردارند و در عین حال به دلیل پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی، می‌توانند آینده‌ی شما را به گونه‌ی دیگر رقم بزنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد