لباس پشمی را با دست بشوییم یا به خشکشویی بسپاریم؟

0

لباس پشمی را با دست بشوییم یا به خشکشویی بسپاریم؟خشکشویی لباس پشمی باید با حوصله و درایت خاصی انجام شود که هیچگونه آسیبی به بافت لباس وارد نشود.  برخی از پارچه  ها از بافت حساس و ضخیم تری برخوردار هستند. لباس هایی چنین خصوصیاتی دارد، به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی، نباید تحت فشار مواد شیمیایی و آب داغ قرار بگیرند.

لباس پشمی را با دست بشوییم یا به خشکشویی بسپاریم؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این نکته را بدانید که البسه زمستانی همچون لباس های پشمی، بافت ها، پالتوها و کاپشن ها در دسته لباس هایی با بافت  های حساس قرار می گیرند و اگر به نحوه  شستشوی آنها دقت نشود، به  سرعت باد کهنه یا وارفته می شوند و عمرشان به پایان می  رسد.

با تمام شدن فصل تابستان لباس  های نخی جای خود را به لباس های پشمی و زمستانی می دهند. مراقبت و شست و شوی البسه پشمی و زمستانی، ترفند و روش های منحصر به فردی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که لباس های زمستانی مخصوصا البسه پشمی را در منزل و با ماده شوینده معمولی می شویید، باید به شما بگوییم که با لباس خود خداحافظی کنید.

مراقبت از البسه زمستانی خصوصا لباس های پشمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوشاک زمستانی به دلیل برخورداری از الیاف و جنس مخصوص، باید به خوبی نگهداری و شسته شوند که کیفیت خود را از دست ندهند. اگر لباس پشمی به صورت درست شسته نشود، خیلی زود گشاد و خراب می شود.

از مقرون به صرفه‌ترین و ساده‌ترین روش‌ هایی که لباس های زمستانی شما تمیز می شوند و کیفیت خود را حفظ می کنند، خشکشویی است. با استفاده از این مراکز دیگر نگران آسیب دیدگی لباس پشمی خود نخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

خشکشویی لباس پشمی بهتر است یا دست؟

لباس های پشمی تا زمانی که آب را احساس نکرده اند، از دوام زیادی برخوردار هستند. این نکته را بدانید که به محض غوطه ور شدن الیاف پشمی در آب، به راحتی جمع می شوند و هرگز به حالت اولیه برنمی گردند. بنابراین دقت کنید که شست و شوی لباس های پشمی چه با آب گرم چه با آب سرد باعث کاهش مرغوبیت آن می شود.

حال نتیجه می گیریم که روش شستشوی دستی برای اینگونه البسه اصلا کار درست و مناسبی نیست. برای شستشوی لباس پشمی باید آن را به خشکشویی معتبر بسپارید. در فرایند خشکشویی، البسه وارد دستگاه های مخصوص می شوند و با استفاده از ماده شوینده مخصوص تمام آلودگی آن ها حذف خواهد شد.

آیا واقعا نیاز است که لباس های پشمی خود را به خشکشویی بسپاریم؟

اگر به برچسب مراقبت البسه خود توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که پشت خیلی از لباس ها عبارت Dry Clean Only  قید شده است. این آلارم به شما هشدار می  دهد که این لباس می بایست توسط خشکشویی شسته شود. شستشوی بسیاری از لباس هایی که روی آن نوشته شده «فقط خشک شویی» در خانه امکان پذیر نیست.

این لباس ها باید با ملایمت و با استفاده از تجهیزات مخصوص شسته شوند. امروزه استفاده از خشک شویی برای خیلی از افراد تبدیل به یک فرهنگ تجملاتی شده است. این نکته را بدانید که اگر شستشوی لباس های پشمی در خانه انجام شود، ممکن است بافت آنها در معرض خطر باشد.

مقایسه کیفیت شست و شو با دست و خشکشویی

در این جمله که خشکشویی لباس پشمی بهترین گزینه برای به دست آوردن دوباره درخشندگی لباس است هیچ شکی نیست، اما گاهی افراد فکر می کنند شستشوی دستی برای لباس های زمستانی مناسب تر است. شاید در برخی مواقع شست و شو با دست جوابگو باشد، اما آیا آن کیفیتی که دنبال آن بودید، به دست خواهید آورد؟

کیفیت در شست و شو همیشه حرف اول را می زند. شاید البسه شما با دست و با استفاده از ماده شوینده معمولی تمیز به نظر بیایند، اما شک نکنید که از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهند بود. شما هر بار که لباس پشمی خود را با ماده شوینده معمولی می شویید، یک پله به پوسیدگی لباس نزدیک تر می شوید.

خشکشویی های معتبر در مناطق مختلف شهر مانند پونک، الهیه، نیاوران، کاشانک و غیره به جنس لباس، رنگ، و حتی بافت آن توجه زیادی می کند که لباس شما هیچگونه آسیبی نبیند. این مراکز به گونه ای لباس زمستانی شما را می شوید که هیچ نشانه ای از لکه روی آن باقی نمی ماند؛ بنابراین کیفیت کار بالا می رود.

پرسنل خشکشویی لکه های روی البسه شما را بررسی می کنند و متناسب با لکه ایجاد شده، ماده شوینده مخصوص آن را انتخاب می کنند؛ بنابراین چربی های لباس شما کامل از بین می رود. مواد شوینده ای که در خشکشویی استفاده می شود، باعث افزایش طول عمر لباس های پشمی خواهد شد و از پارگی آنها جلوگیری می کند.

بنابراین متوجه شده اید که در روش خشکشویی میزان آسیب به لباس ها بسیار کمتر از روش دستی است. حال با این توصیفات، نوبت شماست که مقایسه کنید، کدام روش از نظر شما با کیفیت تر است، روش دستی یا روش خشکشویی؟

سخن آخر

مراکز معتبری در سطح شهر به فعالیت می پردازند که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در رابطه با خشکشویی لباس پشمی است. این مراکز بهترین خدمات را برای مشتریان خود در نظر گرفته است و آن ها را به کنار گذاشتن روش شست و شوی دستی تشویق می کند.

خشکشویی های معتبر و بنام واش لین در مناطق مختلف با سابقه درخشانی که در کارنامه خود دارند، از البسه زمستانی شما در برابر هرگونه آسیب و صدمه به بافت و الیاف پارچه نهایت محافظت را می کند. درخشیدن لباس ها از اهداف اصلی این گونه از خشکشویی ها‌ست. تردید را کنار بگذارید و به سایت های مراکز مزبور مراجعه کنید.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد