شستشو و خشکشویی پرده های سفید چگونه انجام می شود؟

0

شستشو و خشکشویی پرده های سفید چگونه انجام می شود؟ در خشکشویی پرده های سفید نباید کوتاهی شود. بهتر است در همان ابتدای شست و شو، پرده را به خشکشویی بسپارید. این مراکز با توجه به مجهز بودن به دستگاه های مدرن، ارزنده ترین خدمات را برای شست و شوی پرده ها به کار خواهند گرفت.

شستشو و خشکشویی پرده های سفید چگونه انجام می شود؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : اگر پرده سفید در منزل دارید، این نکته را بدانید که نباید با هر ماده شوینده بشویید. بنابراین فکری به حال تمیزی آن بکنید. پرده سفید طرفداران بسیاری بین خانم ها دارد؛ زیرا ضمن انتقال نور به محیط منزل، جلوه زیبایی به اتاق پذیرایی یا اتاق خواب شما خواهد داد.

به دلیل رنگ خاصی که دارد، اگر در نظافت آن کوتاهی شود، ممکن است آسیب ببیند. به این ترتیب شما جز انداختن آن در سطل آشغال چاره دیگری نخواهید داشت. با سپردن آن به خشکشویی از این اتفاق دوری خواهید کرد. به همین دلیل است که روش شست و شوی این نوع پرده ها با سایر انواع آن متفاوت است.

پرده های سفید از رنگ خاصی برخوردار هستند. گاهی افراد بر این باور هستند که این پرده در لباسشویی بدون هیچ آسیبی شسته می شود. نظر شما چیست؟ این پرده ها باید با مواد شوینده مخصوصی شسته شوند که آسیبی به بافت و الیاف آن وارد نشود.

با سپردن آن به خشکشویی عمر پرده های شما بالاتر می رود. اگر می خواهید پرده شما دچار پوسیدگی و پارگی نشود، بهترین خشکشویی را برای درخشان کردن آن ها انتخاب کنید. برای هدیه دادن درخشندگی به پرده های سفید خود این مقاله را از دست ندهید.

مراحل خشکشویی پرده های سفید به چه صورت است؟

شست و شوی پرده های سفید کار هر کسی نیست؛ زیرا آن ها را با هزینه های بالایی تهیه کرده اید و باید دقت و مراقبت های لازم را برای نظافت و نگهداری از پرده ها به کار ببرید. بهترین کار این است که آنها را به خشکشویی معتبر بسپارید؛ زیرا این مراکز از متدها و شوینده های مخصوصی استفاده می کنند که باعث تمیز شدن پرده های سفید شما می شود. همچنین مراکز خشکشویی با انواع جنس پرده آشنایی کامل دارند و مطمئن باشید که به آن ها آسیبی نمی رسانند.

در ادامه به شرح مراحل شست و شوی پرده سفید خواهیم پرداخت.

مرحله اول؛ تفکیک پرده های شما

در اکثر خشکشویی ها اولین مرحله برای شست و شوی پرده، تفکیک آن از یکدیگر است. بدین منظور که پرده از نظر جنس، رنگ، بافت و حتی نوع لکه از یکدیگر جدا می شوند که در حین شست و شو کارکنان خشکشویی با مشکلی مواجه نشوند.

در اکثر خشکشویی ها مراحل تفکیک مشترک است؛ اما چیزی که حائز اهمیت است، نوع و کیفیت کار است. زمانی که شما پرده سفید خود را به خشکشویی مطمئن می سپارید، آرامش بیشتری دررابطه‌با  مراحل خشکشویی پرده خواهید داشت؛ چرا؟ چون یک خشکشویی معتبر تمام معیارهای موردنیاز را دارد.

تفکیک پرده ها در خشکشویی های معتبر به این صورت انجام می شود که پرده های توری، مخمل، ساتن و حریر هر یک به صورت جداگانه شسته می شوند.

استفاده از ماده شوینده مناسب و باکیفیت

یکی از خطراتی که پرده های سفید را تهدید می‌کند و باید حین خشکشویی به آن توجه شود، انتخاب مواد شوینده مناسب با جنس الیاف است. در صورت وجود لکه ‌های چربی و سخت باید ماده شوینده مخصوصی برای حذف آن ها به کار گرفته شود.

هرچقدر که لکه های چربی روی پرده بیشتر باشد، از بین بردن آن سخت ‌تر خواهد شد؛ بنابراین هرگاه لکه‌ ای در منزل روی پرده ایجاد شد تا زمانی که کاملا خشک نشده اقدام به هیچ کاری نکنید. انتخاب حلال و مواد شوینده مناسب مسئله مهمی است که کارکنان خشکشویی باید به آن توجه کنند و کوتاهی نکنند.

درواقع این امر نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. در خصوص شستشوی پرده های سفید بحث میزان حرارت نیز بسیار اهمیت دارد. به این علت که اگر این پارچه در معرض دمای بسیار بالا قرار بگیرد، به احتمال زیاد دچار آسیب دیدگی در بافت و الیاف آن خواهد شد.

اساس کار شست و شو در خشک­شویی پرده سفید به کارگیری حلا­ل­ های شوینده­ غیرقطبی است برخلاف آب که سیالی قطبی محسوب می شود؛ بنابراین در شست و شوی پرده باید از حلال غیرقطبی استفاده شود. این نکته را متذکر می شویم که در خشکشویی ها از حلال غیر قطبی استفاده می شود.

دستگاه های مدرن و کارآمد

بعد از اینکه حلال شیمیایی پرده مشخص شد، زمان قرار گرفتن پرده ها داخل دستگاه های مخصوص خشکشویی فرا خواهد رسید. تجهیزات خشکشویی آنقدر مدرن و همه چیز تمام هستند که هیچگونه لکه ای روی پرده شما باقی نخواهد ماند.

بعد از مرحله شستشو، پرده ها را با اتوبخار صاف می کنند و آن را درون کاور می گذارند که زمان تحویل به مشتری هیچگونه آلودگی روی آن ننشیند.

سخن آخر

همانطور که مستحضر هستید، خشکشویی پرده های سفید باید با درایت خاصی انجام شود که دچار آسیب دیدگی نشود. خشکشویی با توجه به بافت، رنگ و حتی جنس پارچه از پرده شما دربرابر هرگونه آسیبی محافظت خواهد کرد. بنابراین غصه پرده سفید خود را نخورید.

خشکشویی واش لین با توجه به خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد، نظر اکثر آن ها را به خود جلب کرده است. این خشکشویی با توجه به سابقه درخشان خود در زمینه نظافت و شست و شوی انواع البسه، پتو و حتی پرده حرف اول را می زند.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد