صفر تا ۱۰۰ قوانین پلمپ دفاتر قانونی و نقش وکیل در آن

0

صفر تا ۱۰۰ قوانین پلمپ دفاتر قانونی و نقش وکیل در آن : اگر شما نیز در تجارت سررشته دارید یا خود صاحب شرکت هستید، حتما با دفاتر پلمپ سر و کار داشته اید. با این حال در این مقاله قصد داریم قوانین پلمپ دفاتر قانونی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و نقش حضور یک وکیل را نیز بررسی کنیم.

صفر تا ۱۰۰ قوانین پلمپ دفاتر قانونی و نقش وکیل در آن

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : طبق قوانین تجارت همه افرادی که فعالیت تجاری و شرکت دارند، باید از دفاتر پلمپ استفاده کنند. تمامی شرکت ها و موسسات باید رویدادها، هزینه ها، درآمدها وغیره را در این دفاتر به ثبت برسانند. دفترهای پلمپ انواع مختلفی دارند که به دفاتر روزنامه و دفاتر پلمپ کل معروف هستند. این دفاتر ۵۰، ۱۰۰و ۱۵۰ برگ هستند که هر شرکت باتوجه به نوع تجارت و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب می کند.

هرساله پس از اینکه سال جاری به پایان رسید، هر شرکت وظیفه دارد که دفاتر پلمپ را برای رسیدگی به امور مالی سال بعد دریافت کند و مانند سال قبل به تکمیل آن بپردازد.

قوانین ورود اطلاعات در دفاتر پلمپ روزنامه و کل

مدیران شرکت ها و موسسات موظف هستند که به صورت روزانه همه اطلاعات مالی، تجاری وغیره را در دفاتر روزنامه وارد کنند. این دفاتر با دفاتر کل نیز مرتبط هستند و اطلاعات دفتر روزنامه به آن دفتر وارد می شود.

دفاتر پلمپ کل به صورت هفتگی پر می شوند. به طوری که همه هزینه های وارد شده در دفاتر روزنامه باید هر هفته به طور کامل به دفاتر پلمپ منتقل شود.

زمان را برای پلمپ دفاتر از دست ندهید

همانطور که می دانید زمان یکی از قوانین پلمپ دفاتر قانونی است که اگر به آن توجه نشود، احتمال دارد خساراتی برای شرکت شما به همراه داشته باشد. زمان مناسب برای اقدام نسبت به دریافت دفاتر قانونی جدید قبل از اتمام سال قبلی یا هنگام تمام شدن تمامی صفحات دفاتر قبلی است.

به عنوان مثال برای دریافت دفاتر جدید در سال ۹۹ باید در اسفند ۹۸ اقدام کنید که دفتری به شرکت شما اختصاص داده شود.

با اعلام عدم فعالیت شرکت جریمه پرداخت نکنید

هنگامی که شرکت شما به هر دلیلی فعالیت آن متوقف شده است، حتما باید اعلام کنید. اگر این موضوع پنهان شود، جرمه سنگینی برای شرکت به همراه دارد که موظف به پرداخت آن هستید. زمانی که برای اعلام عدم فعالیت شما در نظر گرفته اند، ۴ ماه اول سال مالیست.

برای اینکه بهتر این مسئله برای شما روشن شود، اگر شرکت شما در سال ۱۳۹۸ فعالیتی نداشته است، شما باید تا تیرماه سال ۹۹ اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت خود را اعلام کنید.

آیا از قوانین پلمپ دفاتر قانونی اطلاع دارید؟

پلمپ دفاتر قانونی شامل قوانینی از جمله موارد زیر است که اطلاع از آن به شما کمک می کند که با خیال راحت تر برای دریافت آن اقدام کنید:

  • اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر ثبت می شود؛ باید بدانید قبل از اقدام نسبت به دریافت پلمپ دفاتر قانونی باید نوع شخص متقاضی از جمله حقیقی و حقوقی تعیین شود.
  • اطلاعات شخص حقوقی را ثبت کنید؛ سپس باتوجه به اطلاعات قبلی که پر کردید، به دقت آن ها را بررسی و تایید می کنید. توجه داشته باشید که قوانین پلمپ دفاتر مانند زنجیره به یکدیگر متصل هستند؛ بنابراین در این بخش دقت لازم را داشته باشید. چراکه طبق این اطلاعات تایید شده یک شماره پیگیری به شما ارائه می شود.
  • اطلاعات شخص تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ را وارد کنید؛ در این بخش شماره پیگیری خود را مشاهده می کنید و اطلاعات یکی از اعضای هیئت مدیره را اضافه می کنید.
  • واردکردن اطلاعات هیئت مدیره های شرکت؛ شما موظف هستید که اطلاعات تمام اعضای هیئت مدیره شرکت را در فرم درخواستی بنویسید.
  • سمت اعضای هیئت مدیره فراموش نشود؛ توجه کنید که سمت تمامی اعضای هیت مدیره و مدت زمان دریافت آن سمت را به طور کامل شرح دهید.
  • نوع دفتر پلمپ را تعین کنید؛ دفاتر پلمپی را که نیاز دارید در این بخش مشخص می کنید. همچنین تعداد برگه های آن را ثبت کنید.
  • تایید صحت اطلاعات قبلی؛ در آخرین مرحله باید تمامی اطلاعات قبلی خود را با دقت مطالعه و تایید کنید.

تمام قوانین پلمپ دفاتر قانونی که تا بدین جا ذکر شد؛ به صورت آنلاین است.

دریافت دفتر پلمپ توسط وکیل در کوتاه ترین زمان ممکن

وجود یک وکیل مجرب و کاربلد در هر شرکت امری ضروری و لازم است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که کارهای خود را به یک وکیل بسپارید. چنان که برای دریافت دفاتر پلمپ نیز وجود یک وکیل به شما کمک می کند که به راحتی دفاتر را دریافت کنید.

همانطور که در جریان هستید، امور اداری پروسه طولانی مدتی دارند که حضور یک وکیل به آن سرعت می بخشد. علاوه بر قوانین که ذکر کردیم، دریافت دفاتر پلمپ مراحل و مدارک دیگری نیز نیاز دارد که تخصصی هستند و باید به وکیل شرکت یا موسسه که آشنایی کاملی با این امور دارند؛ سپرده شود.

سخن آخر

در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما تمامی قوانین مربوط به پلمپ دفاتر قانونی شرح داده شد. همچنین دانستید که حضور یک وکیل برای انجام این امورات باعث جلوگیری از اتلاف وقت می شود.

حال اگر به وکیلی کاربلد و آشنا به تمامی قوانین پلمپ دفاتر قانونی نیاز دارید؛ وکلای بسیاری در موسسات مختلف مانند سایت سعید شهبازی فعالیت می کنند. بنابراین در صورتی که به مشاوره در این زمینه نیاز دارید، بدون تردید هرچه زودتر با وکلای متخصص این موسسه ارتباط برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد