مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی چیست و چه تفاوتی با عملکرد شخص حقیقی دارد؟

0

مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی چیست و چه تفاوتی با عملکرد شخص حقیقی دارد؟ هر شرکت، موسسه و سازمان یا هر شخص تاجری که مشمول قوانین مالیات باشد، باید تمامی مراودات مالی خود را در دفاتر پلمپ ثبت و نگهداری کند. پلمپ دفاتر قانونی یکی از اولین اقداماتی که پس از ثبت شرکت انجام می شود.

مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی چیست و چه تفاوتی با عملکرد شخص حقیقی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : فعالان اقتصادی و تجار برای پلمپ دفاتر قانونی یا دفاتر تجاری باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنند و درخواست پلمپ دفاتر قانونی دهند. پلمپ دفاتر قانونی توسط اشخاص حقوقی و وکیلی بسیار متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با اهمیت نقش وکیل در پلمپ دفاتر قانونی با ما همراه باشید.

مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی؛ جلوگیری از اشتباهات غیرقابل جبران

پلمپ دفاتر قانونی مانند بسیاری از مراحل ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت یا سایر مسائل قانونی، قوانین و مراحل خاص خود را دارد.

گاهی اشتباهات کوچک در انجام پلمپ دفاتر قانونی باعث جریمه ها و خسارت های مالی سنگین می شود. استفاده از کمک وکیل کارآزموده برای پلمپ دفاتر قانونی از تمامی این خسارت ها پیشگیری می کند.

در ادامه مطالب برخی از اشتباهات خطرناک در مراحل پلمپ دفاتر قانونی را بیان می کنیم. در صورتی که پلمپ دفاتر قانونی خود را به وکلای کارآزموده بسپارید، باتوجه به تجربه کاری و تبحر وکلا شما این اطمینان را خواهید داشت که دچار این اشتباهات و عواقب زیان بار آن ها نمی شوید.

دیر گرفتن دفاترمالیاتی

یکی از نکات مهم در پلمپ دفاتر قانونی این است که  طبق آیین نامه ماده ۹۵ ق م م اشخاص مشمول نگهداری دفاتر قانونی باید قبل از شروع سال مالی دفاتر قانونی خود را پلمپ کنند. در صورتی که بعد از تاریخ تعیین شده به اخذ پلمپ دفاتر قانونی بپردازند، دفاتر اخذ شده مردود می شود و مبنای رسیدگی مالیاتی قرار نمی گیرد. در این صورت جرایمی شامل حال مودی مالیاتی می شود.

بنابراین تاخیر در اخذ پلمپ دفاتر قانونی اشتباهی خطرآفرین است و تبعات مالی و قانونی زیادی را به دنبال دارد. در این رابطه باید بدانید از مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی در نظر داشتن محدوده های زمانی قانونی در پلمپ دفاتر قانونی است.

 مغایرت بین اطلاعات دفاتر قانونی و اسناد حسابداری

یکی از اشتباهات رایج در پلمپ دفاتر قانونی مغایرت بین اطلاعات نرم افزارهای حسابداری و اطلاعات موجود در دفتر کل است.

افراد باید باتوجه به اهمیت این موضوع دقت کنند که دچار چنین اشتباهی نشوند. در صورتی که این اشتباهات آشکار شود و توضیح قانع کننده ای برای آن وجود نداشته باشد، تبعات و جرایم سنگینی متوجه افراد می شود.

به طوری که از دیگر مزایای وکیل در پلمپ دفاتر قانونی جلوگیری از این قبیل اشتباهات است. زیرا وکیل باتجربه به خوبی از عواقب چنین اشتباهاتی آگاهی دارد و از بروز آن ها پیشگیری می کند.

استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال های قبل

در برخی شرایط افراد به صورت عمدی یا غیرعمدی از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال های قبل را در سال جاری استفاده می کنند. این اشتباه چه به صورت عمدی چه به صورت سهوی قابل جبران نیست. چنان که این اشتباه نیز به دلیل بی تجربگی و عدم آگاهی اشخاص حقیقی رخ می دهد و با استخدام یک وکیل مجرب هرگز چنین مشکلی ایجاد نمی شود.

چنان که از جمله مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی باید به این مسئله اشاره شود که با تمامی جریمه های قانونی آشنایی دارد و هر ساله از دفتری جدید استفاده می کند.

عدم آشنایی با اصول دفتر نویسی

رعایت اصول دفتر نویسی در نوشتن دفاتر قانونی بسیار مهم است. در صورتی که نکات و قوانین لازم در رابطه با نوشتن و ثبت دفاتر قانونی رعایت نشود، امکان رد دفاتر و بروز ضررهای مالی زیادی وجود دارد. برخی از قوانین ضروری برای ثبت دفاتر قانونی عبارت است از:

  • ثبت تمام یا قسمتی از فعالیت بین سطور؛
  • نوشتن دفاتر با وسایلی که به سهولت قابل محو است (از قبیل گرافیت)؛
  • ممنوع بودن استفاده از غلط گیر و ابزارهایی از این قبیل؛ چنان که در صورت بروز هر گونه اشتباه در نوشتن دفاتر باید روی اشتباه با خودکار قرمز خط کشیده شود و صحیح آن را با خودکاری از همان رنگ بنویسید؛
  • در صورتی که دفاتر ارائه شده از پلمپ خارج شود و فاقد یک یا چند برگ باشد؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

علاوه بر مطالب مطرح شده در اینجا رعایت نکردن بسیاری از اصول دیگر سبب رد دفاتر قانونی می شود. بنابراین آگاهی کامل از قوانین پلمپ دفاتر قانونی ضروری است.

این اشتباهات معمولا توسط افراد بی تجربه اتفاق می افتد. در صورتی که افراد باتجربه به تمامی قوانین آگاهی کامل دارند و دچار چنین خطاهایی نمی شوند.

بنابراین از دیگر مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی این است که باتوجه به تمامی نکات و قوانین به نگارش این دفاتر می پردازد. ضمن اینکه اگر نقص و اشتباهی وجود داشته باشد، آن را به سادگی برطرف می کند.

سخن آخر

پلمپ دفاتر قانونی از اولین اقداماتی است که پس از ثبت شرکت انجام می شود. تمامی افراد و شرکت هایی که فعالیت اقتصادی انجام می دهند و مشمول قوانین مالیاتی می شوند، موظف هستند که مراودات مالی خود را در دفاتر پلمپ ثبت کنند.

پلمپ دفاتر قانونی به تسلط کامل به قوانین مربوط به پلمپ آن ها نیاز دارد. گاهی اشتباهات کوچک زمینه ساز خسارات مالی سنگین می شود. به همین دلیل در این نوشتار به بیان برخی از این اشتباهات در پلمپ دفاتر قانونی پرداختیم و گفته شد که از مزایای وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی این است که از بروز چنین اشتباهاتی و تبعات مالی آن جلوگیری می شود.

در این رابطه باید بدانید این امکان برای شما وجود دارد که با مراجعه به سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری کامل ترین مشاوره ها را در زمینه پلمپ دفاتر قانونی دریافت کنید. وکلای زبده در این سایت آماده ارائه خدمات مورد نیاز شما هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد