۱۰ مورد از بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه

0

۱۰ مورد از بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه : بدون شک تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه رابطه مستقیمی با پیشرفت و گسترش کسب و کار مجموعه غذایی دارد. بدون تجهیزات مناسب، کیفیت خدمات و کارایی نیروها کاهش چشمگیری پیدا می کند. از این رو مشتریان مکانی مجهزتر را جهت صرف غذا انتخاب خواهند کرد.

۱۰ مورد از بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در سال های اخیر توجه به طراحی آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها همراه با تجهیزات متنوع و با کیفیتی که در آنها به کار برده می شود، سبب شده است تا دید بصری مناسبی در فضا حکم فرما شود و از این طریق بخش آماده سازی غذا کارآیی بالاتری را از خود نشان دهد.

حجم تولیدات غذایی و زمان لازم برای تهیه آنها دو عامل بسیار مهم هستند که باید در ابتدای فعالیت هر مجموعه غذایی هدف قرار گیرند. از این رو خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه با کیفیت رابطه مستقیمی با این دو عامل خواهد داشت. در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را در این حیطه راه اندازی کنید، بی شک مطالعه این مقاله به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. در ادامه ۱۰ نمونه از تجهیزات مورد نیاز و اساسی آشپزخانه صنعتی را عنوان می کنیم و انواع آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱. یخچال و فریزر

یکی از مهم رین تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه، یخچال و فریزر مناسب با فضای آشپزخانه است. یخچال ها برای نگهداری از مواد غذایی مانند گوشت، سبزیجات، سس و بسیاری از مواد دیگر که در دمای محیط دچار فساد می شوند، کاربرد دارند. این یخچال ها دارای انواع متنوع زیر هستند:

یخچال ویترینی

این نوع از یخچال ها همانطور که از نام آنها مشخص است، به صورتی طراحی می شوند که شیشه های بزرگی جلوی خود دارند و از این طریق امکان مشاهده لوازم داخل آن برای مشتریان و تیم آماده سازی غذا ایجاد خواهد شد. این نوع از کالاها نسبت به یخچال های خانگی مصرف انرژی و دمای بالاتری دارند. زیرا سیستمی که در آنها به کار می رود شامل فن های خنک کننده بسیار قوی و ضد برفک است.

یخچال ایستاده چهار در

یخچال های صنعتی بزرگ با چهار در، هوای گرم را به فضایی دور از محیط نگهداری مواد غذایی منتقل می کنند تا دمای یخچال در حد پایینی قرار گیرد. از این رو در دراز مدت آسیبی به سیستم سرد کننده یخچال ایستاده چهار در وارد نخواهد شد. این نوع از یخچال ها دارای استاندارد های بین المللی هستند و کمپرسورهایی با کیفیت دارند.

یخچال فریزر صندوقی

این یخچال فریزر ها ارتفاعی کوتاه دارند و در ابعادی جمع و جور طراحی می شوند. در آشپزخانه هایی که فضای کمی دارند، این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه بسیار کارآمد است. در این مدل از کالاها کابینت هایی از جنس استیل نیز وجود دارد که به صورت کشو طراحی شده اند.

۲. چرخ گوشت

گوشت از جمله موادی است که در مجموعه های غذایی به وفور از آن استفاده می شود. استفاده از چرخ گوشت های صنعتی با ابعاد بزرگ و قدرت بالا، سبب می شود تا گوشت به صورت های متفاوت و چرخ کرده در تهیه غذاها استفاده شود. بنابراین وجود این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه در هر مجموعه غذایی واجب است.

۳.کباب پز

کباب پز های صنعتی را در محیط های باز قرار می دهند تا در صورت تولید دود، سبب اذیت مشتری نشود. کباب پزها در سرعت روند آماده سازی غذا و کاهش زمان تهیه آن تاثیر به سزایی دارند. سیستم گازی و تابشی بدون دود این کالا نیز موجود است که برای استفاده در فضاهای سربسته تولید می شود.

۴.گاز صنعتی

گازهای صنعتی استیل دارای ابعاد بزرگ‌ تری نسبت به نوع خانگی آن هستند. این گاز ها با توجه به فضای در دسترس در نوع ۲، ۴، ۶ تا ۱۵ شعله نیز طراحی می شوند. بدون شک هر چقدر تعداد شعله گازهای صنعتی بیشتر باشد سرعت عمل تیم آماده سازی غذا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۵. فر چندکاره

فرهای صنعتی در انواع متنوعی تولید می شوند و هر کدام از آنها کارآیی مختص به خود را دارند. این فر ها را با توجه به کاربردی که دارند به صورت زیر دسته بندی می کنند:

  •     فر ریلی؛
  •     فر پیتزا؛
  •     فر کلوچه پزی؛
  •     فر ساندویچی.

۶. دستگاه سرخ کن

به دلیل حجم بالای غذاهای سرخ کردنی، سرخ کن ها سرعت بالایی را در تهیه و آماده سازی آنها به ارمغان خواهند آورد. وجود ویژگی های متنوع در این تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه سبب شده است تا آنها جزو یکی از ضروریات این مکان ها به شمار روند. سرخ کن ها در انواع گازی، برقی، اتوماتیک و یک یا دو لگنه تولید می شوند.

۷. دستگاه مرغ بریانی و پاچینی

پخت مرغ بریان در دستگاه های مخصوصی صورت می گیرد. این دستگاه ها قابلیت چرخاندن مرغ را دارند تا گرما به طور یکسان سبب برشته شدن همه قسمت های مرغ شود. دستگاه مرغ بریانی در انواع متفاوت چند سیخ و سبدی تولید می شود و دارای هود جهت مکش دود و شیشه جهت مشاهده مرغ و میزان برشته شدن آن است.

۸.دستگاه گرمکن ایستاده

گرم کن های ایستاده دارای طبقات متفاوتی هستند. این لوازم تمام استیل با ویترین شیشه ای جهت گرم نگه داشتن غذاها در طول روز به کار می روند. به واسطه المنت های گرمایی موجود در سیستم این تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه، گرما تا ۱۵۰۰ وات تولید می شود.

۹. سینک ظرفشویی

از جمله ملزومات مورد نیاز آشپزخانه های صنعتی سینک ظرفشویی است. این سینک ها را با ورق های استیل تولید می کنند تا در برابر زنگ زدگی و رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان دهد. در بیشتر مواقع به دلیل حجم بالای شست و شو در آشپزخانه های صنعتی آنها را به صورت دو لگنه تولید می کنند.

۱۰. هود صنعتی

هود ها جهت مکش دود و ایجاد تهویه مناسب در این فضاها به کار می روند و وجود آنها در آشپزخانه های صنعتی ضروری است. هود های صنعتی ابعادی بزرگ دارند و کانال های خروج دود و تهویه حجم بالایی از دود را به خارج از محیط منتقل خواهد کرد. همچنین فیلتر های این دستگاه به تصفیه هوا کمک بسیاری می کند.

کلام آخر…

تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه ازجمله مهم ترین بخش از گسترش این صنعت است. در واقع بدون تجهیزات با کیفیت و مناسب قادر نخواهید بود تا طرحی منحصر به فرد و کارآیی بالا را در آشپزخانه خود مشاهده کنید. در واقع آماده سازی فضا قبل از شروع به کار به گسترش کسب و کار و جذب مشتری کمک بسیاری خواهد کرد. به همین دلیل امکانات و تجهیزات متعددی باید در آشپزخانه های صنعتی وجود داشته باشد تا کیفیت غذاها و سرعت پخت و پز افزایش پیدا کند. در این صورت رضایت مشتریان نیز به سوددهی بالاتر شما منجر خواهد شد.

سایت جیلیز به آدرس https://jiliz.ir/  از جمله سایت های معتبر است که در زمینه خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیطریه به صورت نو و دسته دوم به فعالیت مشغول است. خدمات این سایت شامل فروش کلیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، هتل، کافی شاپ و فست فود ها خواهد شد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد