تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی شامل چه مواردی می شود؟

0

تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی شامل چه مواردی می شود؟ امروزه افراد زیادی تصمیم به تاسیس آشپزخانه های صنعتی می کنند. این دسته از آشپزخانه ها به رستوران هایی اطلاق می شوند که انواع و اقسام غذاها در آن یافت خواهد شد. همانطور که می دانید این آشپزخانه ها نیز نیازمند تجهیزات و دستگاه های خاصی برای طبخ غذا هستند. آیا از تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی اطلاع دارید؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی شامل چه مواردی می شود؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : دستگاه هایی که به عنوان تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه های صنعتی کبابی به کار می روند، باید استاندارد باشند و از کنار خرید آن ها نباید به راحتی گذشت. این موضوع حقیقت دارد که این تجهیزات در آشپزخانه به کار می روند و به چشم نمی آیند، اما برای غذای پخته شده در صورتی بی نقص خواهد شد که از دستگاه هایی با کیفیت بالا استفاده شود.

در این مقاله بنا داریم شما را با تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی آشنا کنیم. اگر به دریافت اطلاعات در این زمینه علاقه مند هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

معرفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی

آشپزخانه های صنعتی مخصوص کباب از دستگاه ها و سیستم های خاصی برای اداره آن به کار گرفته می شود. افراد زیادی با این سوال رو به رو می شوند که منظور از این دستگاه ها و تجهیزات مخصوص آشپزخانه صنعتی کبابی چیست؟ در این بخش قرار است انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی را برای شما توضیح دهیم.

تجهیزات کباب

اولین تجهیزاتی که به منظور کباب کردن در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شوند، تجهیزات مربوط به پخت غذاست. تجهیزات پخت همان گونه که از نام آن بر می آید، برای پخت کباب به کار می رود. به عنوان مثال وسایلی همچون دیگ های پلوپز بزرگ، یخچال، سماور، کباب پز، سیخ گیر و مواردی از این قبیل به عنوان تجهیزات مختص کباب به کار می روند.

توجه داشته باشید که پیش از خرید وسایل برای آشپزخانه های صنعتی حتما از نحوه کارکرد هر کدام اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس نسبت به خرید هر کدام به تعداد موردنیاز خریداری کنید. تجهیزاتی نظیر پلوپز ها و کباب پز ها به دلیل تاثیر مستقیمی که بر کیفیت کباب می گذارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

تجهیزات سرمایشی

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات که باید در خرید آن ها برای آشپزخانه صنعتی کبابی دقت کرد، تجهیزات و دستگاه های سرمایشی به حساب می آید. این تجهیزات در موارد زیادی مانند سرد کردن و تازه نگه داشتن مواد غذایی برای کباب به کار می رود.

همچنین برای تهیه دسر هایی مثل ژله و کارامل پس از آماده سازی نیاز به گذاشتن درون یخچال وجود دارد که تجهیزات سرمایشی در این مواقع به کمک آشپزها خواهند آمد. علاوه بر این موارد برای نگهداری برخی غذا ها که در طولانی مدت قابلیت ماندن در یخچال را دارند، بهره گیری از یخچال ها و دستگاه های برودتی بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود. برای نمونه آب سرد کن ها و یخ ساز ها که برای مدت زیادی قادر به نگهداری آب و یخ هستند.

هر یک از دستگاه هایی که نام برده شد برای مواردی خاص استفاده می شود. مثلا وجود ترموس و یخچال در آشپزخانه های صنعتی کباب برای نگهداری گوشت بسیار اهمیت دارد. به دلیل گران بودن برخی از تجهیزات بهتر است از وسایلی که خیلی به آن ها نیاز ندارید تنها یک عدد تهیه کنید.

تجهیزات سرو

از اصلی ترین و کاربردی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی، وسایل و دستگاه های مربوط به سرو غذاست. این تجهیزات به دلیل استفاده مداوم و اهمیتی که برای مشتریان دارند، باید از بهترین نوع انتخاب شوند. برای نمونه ترولی های آبچکان، سینک های صنعتی و مواردی دیگر از این قبیل لازم است از کیفیت عالی و مرغوب مانند استیل های ضد زنگ ساخته شده باشند.

در این صورت قادر خواهید بود به سادگی تمامی سینک ها و ترولی آبچکان ها را بدون نگرانی از خراب شدن آن ها تمیز کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تجهیزات سرو را به فضای خارج از آشپزخانه نیز می برید، پس تمیزکاری مناسب آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که مشتریان این تمیزی و مراقبت از وسایل مخصوص سرو غذا ببینند، با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به غذا خوردن تمایل پیدا می کنند. زیرا متوجه می شوند که بقیه وسایل و تجهیزات نیز به همین پاکیزگی خواهد بود. همچنین استفاده مداوم از آن ها به صورت روزانه نیز دال بر این قضیه است که از بهترین نوع و جنس این تجهیزات خریداری کنید.

تجهیزات مربوط به شست و شو

از انواع دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، وسایل شست و شوی تجهیزات و وسایل سرو محسوب می شود. همانطور که می دانید انواع مختلف دستگاه هایی مانند ماشین های ظرفشویی در بازار وجود دارند که از ساده ترین ماشین های ظرفشویی تا پیچیده ترین آن ها را شامل می شود. اما باید ماشینی را انتخاب کنید که از هر نظر مناسب آشپزخانه صنعتی شما باشد.

توجه داشته باشید که به دلیل استفاده بیش از حد از ظروف در طول روز و تعداد بالای آن ها، باید به منظور شست و شو از ماشین های ظرفشویی پیشرفته و کارآمد بهره بگیرید. در این صورت است که هیچ گونه نگرانی پس از اتمام سرو غذاها درباره شست و شوی ظروف نخواهید داشت.

موارد دیگری نیز به عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی وجود دارند که توضیح آن ها در این مقال نمی گنجد.

به کمک تجهیزات پیشرفته، آشپزخانه های صنعتی کبابی خود را بی نقص جلوه دهید

آشپزخانه های صنعتی برای سرو انواع غذاها به کار می روند و امروزه بازار کسب و کار خوبی را به دلیل تمایل مردم به صرف غذا در این مکان ها شامل می شوند. هر کدام از این آشپزخانه های صنعتی نیاز به تجهیزاتی در این زمینه دارند که از نحوه سرو غذا و پخت آن تا شست و شوی ظروف را تشکیل می دهد.

در این مقاله به بیان برخی از برجسته ترین و مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی کبابی پرداختیم. درباره تجهیزات مخصوص کباب کردن مانند کباب پزهای گازی، تجهیزات مربوط به نگهداری مواد کبابی که باید برای مدتی در یخچال های مخصوص باقی بمانند و مواردی از این قبیل توضیح دادیم.

در صورتی که تمایل به خرید این گونه از تجهیزات را برای آشپزخانه های صنعتی کبابی خود دارید، سایت جیلیز با برخورداری از بهترین و باکیفیت ترین وسایل مخصوص تجهیزات آشپزخانه به شما عزیزان خدمت رسانی خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد