وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه وظایفی را بر عهده می گیرد؟

0

وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه وظایفی را بر عهده می گیرد؟ در دنیای کنونی به علت پیچیدگی بسیاری از کارها ضرورت وکیل و مشاور حقوقی بیش از پیش احساس می شود. در روند ثبت و تاسیس شرکت های تجاری نیز نیاز به وکیل و مشاور قانونی وجود دارد. نبود وکیل در تغییرات ثبت شرکت و همچنین فرآیند تاسیس آن مشکلاتی را ایجاد می کند.

وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه وظایفی را بر عهده می گیرد؟

به گزارش مجله اینترنتی مجله دکوکده : بسیاری از افرادی که برای کارهایی از این قبیل اقدام می کنند، از جزئیات قوانینی که اتخاذ شده و همچنین مقررات نوظهور و جدید اطلاعات کاملی ندارند. علاوه بر این طی روند اداری ثبت شرکت ها اگر نقصی در پرونده مشاهده شود یا دفاع از مطالبات قانونی ضرورت داشته باشد، وجود وکیل می تواند در پیشبرد پرونده مذکور بسیار مفید باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد و شرکت هایی که در بدو ورود در فعالیت های تجاری هستند، وکیل یا مشاور قانونی را برای خود استخدام می کنند و این مسئله امروزه افزایش چشمگیری داشته است.

حال اگر از افرادی هستید که اطلاعات چندانی در این رابطه ندارید، تا انتهای این گفتار ما را همراهی کنید.

نقش وکیل در تغییرات ثبت شرکت

امکان دارد شرکت در روند فعالیت های تجاری با تغییراتی مواجه شود. این تغییرات ممکن است تغییر آدرس شرکت باشد؛ اعضای هیات مدیره شرکت که در ابتدای کار فعالیت های خود را آغاز کرده بودند تغییر یابند یا موضوع فعالیت شرکت دچار تحولاتی شود.

در هر صورت تمامی این تغییرات باید از لحاظ قانونی ثبت شوند. وکلا و مشاوران حقوقی این نوع از شرکت ها با در دست داشتن مدارک و اسناد لازم برای تنظیم صورت جلسه جدید و ثبت تغییرات شرکت اقدام می کنند.

تغییرات شرکت شامل چه مواردی می شود؟

شرکتی که در بدو امر شروع به کار می کند، دارای زمینه کاری مشخصی است؛ اما ممکن است به مرور زمان بنابر تصمیم نهایی اعضای هیات مدیره و مصلحت اندیشی صاحب نظران در این حوزه، موضوع فعالیت شرکت تغییر یابد. همچنین این تغییرات در سطح گسترده ای ایجاد شود.

این تغییرات عبارت است از:

  • امکان دارد شرکت مزبور منحل شود؛
  • سرمایه شرکت افزایش یا کاهش یابد؛
  • موضوع فعالیت شرکت عوض شود؛
  • اسامی شرکا و صاحبان سهام تغییر یابد؛
  • امکان دارد به مرور زمان افراد اندکی حق امتیاز داشته باشند؛
  • مواردی به اساسنامه شرکت اضافه یا حذف شود؛
  • تراز سود و زیاد شرکت تنظیم و تصویب شود؛
  • بازرسان جدید انتخاب شده یا بازرسان قبلی تمدید شود؛
  • اعضای هیات مدیره یا سمت آنها ممکن است تغییر یابد.

وظایف وکیل در تغییرات ثبت شرکت

صورتجلسه ای که تنظیم می شود، باید از طرف اداره ثبت شرکت ها مورد تایید قرار گیرد؛ لذا یک کار کاملا تخصصی است و از عهده بسیاری از افراد که سررشته ای در این امر ندارند، خارج است. اگر این کار توسط افرادی صورت گیرد که تخصصی در این امور ندارند و به جزئیات قوانین مندرجه واقف نیستند، احتمال اینکه صورت جلسه ثبت تغییرات از طرف سازمان رد شود، بسیار زیاد است.

لازم به ذکر است اگر صورت جلسه مزبور سه بار رد شود، امکان ارائه نمونه جدید تا یک سال وجود ندارد و برای تنظیم و ارائه مجدد آن با پیچ و خم های قانونی و حقوقی زیادی مواجه خواهند شد. با همه این تفاسیر امور ثبتی شرکت ها باید به افراد و وکلای کارکشته در این زمینه سپرده شود.

این وکلا با سال ها کار مفید در این زمینه با تمام دست اندازها و سنگلاخ های راه آشنایی دارند؛ به همین دلیل به راحتی می توانند با گردآوری مدارک، تکمیل و ارسال آنها تغییرات ثبت شرکت را به سرانجام برسانند.

وکیل یا مشاور حقوقی به چه کسی می گویند؟

شاید شما نیز در پیچ و خم بسیاری از کارهای دادگاهی و قانونی زمان بسیاری را صرف کرده و درنهایت ناکام و مایوس بدون آنکه به سرانجام خاصی رسیده باشید، کار را رها کرده کرده اید. در جامعه کنونی در بسیاری از کارها نیاز به یک وکیل و مشاور حقوقی احساس می شود؛ چراکه مردم عادی از قوانین حاکم اطلاع چندانی ندارند؛ پس برای پیروزی در پرونده های خود در دادگاه ها یا بسیاری از پروسه های اداری دیگر حتما باید به وکیل مراجعه شود؛ ثبت شرکت ها نیز از این مقوله جدا نیست.

نقش وکیل در تغییرات ثبت شرکت بسیار حائز اهمیت است؛ به طوری که بدون آن نمی توان به سرمنزل مقصود رسید. وکلا انسان های مستقلی هستند که ممکن است به صورت تیمی با تعداد محدودی از شرکا به فعالیت بپردازند.

سخن آخر

نقش وکیل در تغییرات ثبت شرکت بر کسی پوشیده نیست. بدون وکیل بسیاری از افراد در زمینه ثبت شرکت ها و بسیاری از کارهای دیگر با مشکل مواجه می شوند؛ چراکه از قوانین و مقررات حاکم که سال به سال در حال تغییر است، اطلاع چندانی ندارند.

حضور وکیلی که در زمینه حقوقی متخصص باشد و در کسب مهارت های حرفه ای آموزش دیده باشد، برای انواع شرکت ها بیش از پیش ضروری است. اصولا شرکت های نام آور با کمک وکلای کارکشته به این جایگاه رسیده اند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که می خواهید برای تغییرات ثبت شرکت خویش اقدام کنید، سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با داشتن وکلای خبره و کارآزموده در خدمت شماست. با ما به مقاصد عالی دست یابید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد