برای استخدام وکیل انتقال نشان تجاری چه نکاتی را به او بگوییم؟

0

برای استخدام وکیل انتقال نشان تجاری چه نکاتی را به او بگوییم؟ نشان تجاری از اعتبار و ارزش بالایی در انجام خدمات و معاملات تجاری برخوردار است؛ هم مادی و هم معنوی. البته این اعتبار و ارزش به شهرت و خوشنامی نشان تجاری بستگی دارد. انتقال صرفا شامل دارایی های مادی نیست و نشان تجاری که یک دارایی غیرمادی است، قابل انتقال است. استخدام وکیل انتقال نشان تجاری، راه مطمئنی برای انجام قانونی این امر مهم است.

برای استخدام وکیل انتقال نشان تجاری چه نکاتی را به او بگوییم؟

به گزارش مجله اینتزنتی دکوکده : همان طور که برای ثبت نشان تجاری از وکیل کمک می گیریم، بهتر است در انتقال آن نیز از وکلای زبده در این حوزه بهره مند شویم. روشن است که سیر فرآیندهای قانونی مستلزم نکاتی است که توجه به آن ها امری ضروری است؛ اما این کار مهم را به کدام وکیل بسپاریم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

در استخدام وکیل انتقال نشان تجاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخورداری از اطلاعات حقوقی بالا، تحصیلات مربوطه و وجدان کاری، ازجمله ویژگی هایی است که در استخدام وکیل انتقال نشان تجاری باید به آن ها توجه کنیم. سیر فرآیند نقل و انتقال، مستلزم پیروی از قوانین است. از آنجا که شما به عنوان افراد حقیقی ممکن است در انجام این کار اطلاعات کافی نداشته یا از زمان کافی برخوردار نباشید، توصیه می کنیم این کار را به یک وکیل خبره در انجام نقل و انتقال امور بسپارید.

وجدان کاری ویژگی مهم دیگری است که در صورت برخورداری وکیل از آن، اطمینان خاطر شما تضمین می شود. توجه به معیارهای اخلاقی در این فرآیند، افزایش اعتماد و ادامه همکاری های احتمالی میان وکیل و موکل را به دنبال دارد.

نکته قابل توجه دیگری که به پیشبرد امر انتقال کمک زیادی می کند، تجربه و سابقه درخشانی است که وکیل در حوزه فعالیت تخصصی خود یعنی نقل و انتقال نشان تجاری دارد.

استخدام وکیل انتقال نشان تجاری چه کمکی به روند آن می کند؟

انتقال نشان تجاری مستلزم انجام مراحل و ارائه مدارک همراه با تسلط به فرایندهای امور حقوقی و قانونی است. بدین‌وسیله، انتقال نشان تجاری بدون هیچ اشکال و مانعی انجام می شود.

در انتقال نشان تجاری و واگذاری این کار به وکیل مراحل و نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. وکیل به دلیل برخورداری از مهارت، در انجام این امر کمک زیادی به شما می کند.

شفاف سازی فعالیت تجاری و ارائه توضیحات مورد نیاز به وکیل، او را در انجام هرچه بهتر این کار کمک می کند. از آنجا که در انجام امور حقوقی و قانونی، زمان یک مولفه بسیار مهم است، با استخدام وکیل انتقال نشان تجاری و ارائه مدارک مورد نیاز برای انتقال در زمان صرفه جویی شده و فرایند انتقال کوتاه‌تر می شود. بنابراین کافی است به او وکالت دهید و مدارک لازم را به او بسپارید.

انتقال نشان تجاری شامل چه مراحلی است؟

انتقال نشان تجاری هم به صورت کامل و هم به صورت جزئی انجام می شود؛ بنابراین در زمان انتقال، مالک نشان تجاری باید مشخص کند و به وکیل بگوید که انتقال کامل مد نظر اوست یا انتقال جزئی، سپس وکیل به یکی از دفاتر رسمی اسناد مراجعه کرده و انتقال را ثبت می کند. مراحل انتقال نشان تجاری عبارت‌اند از:

  • دریافت نامه استعلام از دفترخانه رسمی به منظور بلامانع بودن انتقال و سپس تحویل به اداره؛
  • امضای صلح نامه در دفتر اسناد رسمی پس از دریافت پاسخ از اداره همراه با درخواست صدور آگهی که به اداره ثبت نشان تجاری ارسال می شود؛
  • پرداخت هزینه آگهی؛
  • مراجعه به اداره و ارائه آگهی چاپی و ظهرنویسی سند.

با توجه به زمانبر بودن فرایند نقل و انتقال، استخدام وکیل برای انتقال نشان تجاری به صرفه جویی در زمان و کسب نتیجه زودهنگام کمک شایانی می کند.

چه مدارکی برای انتقال نشان تجاری لازم است؟

همچون ثبت نشان تجاری، مدارکی برای انتقال نشان تجاری لازم است که عبارت است از:

  • کارت ملی و شناسنامه فروشنده نشان تجاری؛
  • کارت ملی و شناسنامه خریدار نشان تجاری؛
  • ثبت سند انتقال ثبت شده در دفترخانه اسناد رسمی پس از اخذ نامه های مربوط به استعلام انتقال نشان تجاری؛
  • جواز فعالیت مالک جدید نشان تجاری؛
  • شماره اظهارنامه، شماره ثبت نشان تجاری و رمز پذیرش اینترنتی؛
  • موارد الزامی در اظهارنامه انتقال نشان تجاری که شامل شماره ثبت نشان تجاری، نام محل، نشانی و تابعیت مالک جدید، وکالتنامه و تاییدیه نشان تجاری است.

حرف آخر

انتقال علاوه بر دارایی های مادی، شامل دارایی های معنوی نیز می شود. نقل و انتقال نشان تجاری زمانی انجام می شود که مالک خواهان ارائه امتیاز آن به شخص دیگری است. عمل انتقال هم به صورت کامل و هم به صورت جزئی انجام می گیرد.

با استخدام وکیل انتقال نشان تجاری، بهره گیری از سوابق و اطلاعات حقوقی او، ارائه مدارک و طی مراحل  مورد نیاز می توانید به نتیجه سریع برسید. تشریح دقیق فعالیت تجاری به وکیل و ارائه کلیه اطلاعات، سیر فرآیند انتقال را برای شما آسان می کند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری مشاهده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد