نکات مهم استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری

0

نکات مهم استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری : امروزه علاوه بر شرکت هایی که برای آغاز فعالیت های خود به دنبال ثبت شرکت خود هستند، عده ای نیز برای انحلال شرکت خود اقدام می کنند. درواقع انحلال، نمود پایان عمر فعالیت شرکت است و این امر به دلایل مختلفی رخ می دهد. استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری، امر مهمی است که شما را در انجام بهتر و قانونمند آن یاری می کند.

نکات مهم استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انحلال شرکت های تجاری نیز فرآیندهای پیچیده و خاصی دارد که بهتر است آن را  به یک وکیل مجرب بسپارید. در این صورت به شما اطمینان خاطر داده می شود که انحلال شرکت، در کوتاه‌ترین زمان انجام می شود.

کدام وکیل برای انحلال شرکت مناسب است؟

وکیل برای انحلال شرکت های تجاری، از تحصیلات، اطلاعات و تجارب خود برای انجام بهتر این فرایند پیچیده بهره می برد. چنانچه این امر مهم بدون آگاهی انجام شود، وجود موانع و مشکلات، امری اجتناب ناپذیر است. روشن است حوزه فعالیتی که وکیل در آن کار می کند، بر میزان تخصص او در این امر مهم می افزاید؛ از‌این‌رو برای انحلال شرکت تجاری خود می توانید به او اطمینان کنید.

ویژگی های یک وکیل برای انحلال شرکت

در استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری، نکاتی را باید در نظر گرفت که این نکات در حقیقت از ویژگی های یک وکیل خوب و کارآزموده محسوب می شود. در ادامه به این نکات و ویژگی ها اشاره خواهیم کرد.

برخورداری از تحصیلات و تخصص در زمینه ثبت و انحلال شرکت ها

تحصیلات و تخصص مواردی هستند که وکیل برای انحلال شرکت های تجاری باید از آن ها برخوردار باشد. فرآیند انحلال، امری پیچیده است. بنابراین آگاهی از مراحل این امر مهم، از ضروریات است. در استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری حتما به این نکته توجه کنید. در غیر اینصورت با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. زبدگی و خبرگی وکیل، به انجام هرچه سریعتر این روند کمک می کند.

اشراف به آیین نامه ها و پیروی از قانون

همان طور که برای ثبت شرکت قوانین و آیین نامه هایی تنظیم شده است، برای انحلال آن نیز متقابلا قوانینی وجود دارد. انجام غیر قانونی انحلال شرکت از سوی وکیل، مورد دیگری است که چنانچه رعایت نشود، تبعات قانونی در پی خواهد داشت. در استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری، این موضوع را در نظر داشته باشید. چنانچه این امر مهم به روش نامتعارف و غیرقانونی انجام شود، پیامدها و دردسرهای آن متوجه شرکت و اعتبار شما خواهد بود.

برخورداری از انصاف در دریافت هزینه انحلال

انجام امور حقوقی به سبب اینکه نیازمند اطلاعات و آگاهی های خاص است، گاهی موجب می شود که برخی وکلا از این موضوع برای دریافت دستمزد بیشتر از متقاضیان بهره ببرند. یک وکیل خوب ضمن رعایت تعرفه های قانونی برای دریافت دستمزد، به سابقه درخشان خود می افزاید و بدینوسیله اعتبار خود را حفظ می کند. همچنین موجب اطمینان خاطر بیشتر در متقاضیان شده و از سوی آن ها برای اقدام مشابه در شرکت های تجاری، به عنوان یک وکیل زبده و منصف معرفی می شود.

جدیت و پیگیری منظم

فرایند انحلال مراحل متعددی دارد. جدیت وکیل برای انحلال شرکت و اطلاع رسانی آن به متقاضیان در این باره که در حال حاضر این فرایند در کدام مرحله است، به حسن انجام کار وکیل می افزاید و موجب اعتماد بیشتر متقاضیان به او می شود. از این رو در استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری خود، به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. نتیجه گیری سریع و رضایتبخش، در گرو جدیت وکیل برای انجام این کار است.

شناخت دقیق نوع شرکت تجاری

هر شرکت با توجه به حوزه فعالیت خود، فرایندهای ثبت و انحلال خاص خود را دارد؛ بنابراین فرآیند انجام آن ها متفاوت از یکدیگر است. توجه داشته باشید در هنگام استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری خود، وکیل مورد نظر از حوزه و نوع فعالیت شرکت شما آگاهی لازم را داشته باشد. اشراف لازم در این باره، به انجام سریع‌تر انحلال شرکت می انجامد و در زمان صرفه جویی می شود.

دسترسی نامحدود و صداقت

از نکاتی که در استخدام وکیل برای انحلال شرکت های تجاری باید در نظر داشت، دسترسی نامحدود به وکیل و همچنین صداقت اوست. برای موکلان اهمیت دارد در زمانی که به مشاوره وکیل خود نیاز داشته باشند، بدون محدودیت زمانی با آن ها تماس بگیرند. همچنین صداقت وکیل در قبول پرونده، ارائه مشاوره های صحیح و راهنمایی موکلان در آنچه صلاح آن ها‌ست، امر مهمی است که به ایجاد ارتباط منسجم بین وکیل و موکل کمک می کند.

وجدان کاری

وجدان کاری از نکات مهمی است که در استخدام وکیل برای انحلال شرکت تجاری باید به آن توجه کنید. وجدان کاری موجب می شود که وکیل نسبت به انجام وظیفه ای که به او محول شده است و اعتمادی که موکلان به او داشته اند، بی تفاوت نباشد و روال پرونده را همان طور که به آن ها وعده داده است، در کوتاهترین زمان و مطابق با وعده های خود انجام دهد.

حرف آخر

انحلال شرکت ها همچون دیگر فرایندهای حقوقی، مستلزم مراحل خاصی است. به دلیل ضرورت برخورداری از اطلاعات لازم در این زمینه، بهتر است که این امر خطیر را به وکلای مجرب بسپارید. سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه در خدمت شماست. با مراجعه به این سایت این امکان برای شما فراهم است از مشاوران و کارشناسان حقوقی کارکشته و مجرب در این حوزه بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد