مراحل خشکشویی مبل های مختلف چگونه است؟

0

مراحل خشکشویی مبل های مختلف چگونه است؟ وجود لکه روی مبلمان بسیار آزاردهنده است. در صورت چرک شدن یا ایجاد لکه روی مبلمان اولین راه حلی که به ذهن می رسد؛ استفاده از یک اسفنج و کمی ماده شوینده است. گاهی مشکل با همین اقدامات رفع می شود، اما این خطر نیز وجود دارد که اوضاع وخیم تر شود و در بافت پارچه مبل آسیب ایجاد شود.

مراحل خشکشویی مبل های مختلف چگونه است؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : بنابراین استفاده از خدمات خشکشویی همان راه حل عاقلانه ای است که باید انجام دهید. به همین دلیل آگاهی نسبت به مراحل خشکشویی مبل های مختلف باعث می شود که تفاوت استفاده از این گونه خدمات را با شستشو در منزل بهتر درک کنید. در ادامه با ما همراه باشید که این مراحل را برای شما شرح دهیم.

توصیف مراحل خشکشویی مبل

مبلمان منزل یا محیط کار بیش از سایر وسایل در معرض دید است و کاربرد بیشتری دارد. همین دو مسئله اهمیت شستشوی مناسب مبلمان را نشان می دهد. همچنین در مواقعی که از بین بردن لکه یا آلودگی ایجادشده روی مبلمان دشوار به نظر می رسد، خشکشویی مبل راه حل بسیار مناسبی خواهد بود.

بنابراین در ادامه مراحل این کار را توضیح می دهیم:

از بین بردن غبار

گرد و غبار در همه مناطق وجود دارد. البته در برخی مناطق به دلیل شرایط خاص جغرافیایی مقدار آن بیشتر است. نشستن گرد و غبار روی وسایل مختلف از جمله مبلمان موجب آلودگی و چرک شدن آن ها خواهدشد. طی مراحل خشکشویی مبل روی سطح پارچه مواد شوینده مالیده می شود. بنابراین اگر گرد و غبار روی سطح آن وجود داشته باشد؛ آلودگی چند برابر خواهد شد.

بنابراین پیش از آغاز خشکشویی باید هر گونه خاک و آشغال های ریز از روی سطح پارچه برداشته شود. این گونه آلودگی ها در بخش هایی همچون درزها بیش از سایر نقاط وجود دارند و باید با وسیله ای همچون جاروبرقی کاملا تحت مکش قرار گیرند. از بین بردن پرزهای موجود در پارچه مبل نیز از اموری است که در صورت لزوم در این مرحله انجام خواهد شد.

لکه گیری

در این بخش از مراحل خشکشویی مبل های مختلف باید هر گونه لکه موجود روی پارچه مبلمان از بین برود. بنابراین متناسب با اینکه چه عاملی موجب ایجاد لکه شده است، باید از حلال مناسب برای رفع آن استفاده شود. انتخاب مناسب حلال به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد.

آب نیز نوعی حلال است، اما معمولا به تنهایی برای رفع لکه ها موثر نخواهد بود. گاهی نیز ترکیب آب و حلال های دیگر به جنس پارچه آسیب می رساند و باید از یک حلال بدون آب استفاده شود.

برای از بین بردن لکه های حاصل از موادغذایی موادشوینده مناسب است، اما برای لکه های موادی مانند لوازم آرایش یا رنگ باید از سفیدکننده هایی همچون هیدروژن پراکسید استفاده شود. شاید برای شما جالب است بدانید لکه های ناشی از جوهر با استفاده از گلیسیرین از بین خواهند رفت.

انتخاب ماده شوینده متناسب با جنس پارچه

جنس و الیاف پارچه ها با یکدیگر کاملا متفاوت هستند، اما ترکیبی از آب و موادشوینده به بافت تمامی پارچه ها آسیب وارد می کند. گاهی این آسیب بسیار ناچیز است، اما در برخی موارد نیز آسیب به حدی خواهد بود که منجر به تغییر رنگ و حتی سوراخ شدن پارچه می شود.

در همان ابتدای مراحل خشکشویی مبل باید در مورد خصوصیات پارچه آگاهی پیدا کنید. شرکت های سازنده معمولا به همراه محصولات یک دفترچه راهنما ارائه می دهند.

شاید به جای دفترچه در پشت مبلمان برچسب های راهنما در مورد ویژگی های پارچه و حساسیت های مختلفی که به مواد شوینده دارد؛ نصب شده باشد. در صورت نبودن این علائم حتما از فروشنده در این رابطه سوال کنید.

به طور کلی در فرآیند خشکشویی بیشتر از موادشوینده خاص بدون آب استفاده می شود. در مورد مبلمان چرمی شاید تصور کنید که این گونه حساسیت ها وجود ندارد. درحالی که اگر به اشتباه برای شستشو یا ضدعفونی این گونه از مبلمان از حلال های قوی و دارای آمونیاک استفاده کنید؛ کیفیت پارچه مبلمان به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

در عوض باید گرد و غبار را به طور مرتب از روی آن پاک کنید و با واکس مخصوص چرم روی سطح آن بکشید که کاملا تمیز و براق شود.

بخارشویی

تکنیک بخارشویی راه حلی است که با استفاده از گرمای بالای بخار هر گونه لکه و چربی را از بین خواهد برد. طی این عمل هر گونه ویروس یا قارچ از روی سطح پارچه پاک می شود و آسیبی به بافت پارچه وارد نخواهد شد. بخارشویی مبلمان از جمله خدمات خشکشویی محسوب می شود که امکان ارائه آن در منازل نیز وجود دارد.

حتی روش اثربخش بخارشویی نیز امکان دارد به برخی از پارچه ها آسیب برساند. به عنوان مثال در مراحل خشکشویی مبل مخملی استفاده از بخار چندان توصیه نمی شود. زیرا پارچه این مبلمان حساسیت بالایی دارد و بهتر است به کمک موادشوینده و با نهایت ظرافت شستشو شود.

این مسئله در رابطه با مبلمان چرمی نیز صادق است. چنان که پارچه چرمی در برابر گرمای بالا آسیب پذیر می شود. درواقع تکنیک بخارشویی بیشتر برای شستشوی مبلمان پارچه ای مناسب است.

خشک کردن با مکش

افزایش مدت زمان حضور آب و مواد شوینده در بافت پارچه موجب افزایش مشکل در آن خواهد شد. در این بخش از مراحل خشکشویی مبل باید با استفاده از تجهیزات مناسب و مکش حاصل از آن ها، آب و مواد شوینده از بافت پارچه به سرعت خارج شود.

این عمل علاوه بر سرعت بالای خشک شدن مبلمان مانع از آلودگی مجدد آن به دلیل رطوبت موجود خواهد شد. لازم به ذکر است که در خشک کردن صحیح مبلمان علاوه بر تجهیزات مناسبی که خشکشویی ها در اختیار دارند؛ به تجربه و تخصص نیاز داریم.

در صورتی که در منزل نسبت به شستشو و خشک کردن مبلمان خود اقدام می کنید؛ با استفاده از سشوار سرعت خشک شدن را افزایش دهید. قراردادن مبلمان در مناطق گرم نیز در این مورد موثر است.

سخن پایانی

در ساخت انواع مبلمان از پارچه های مختلفی استفاده می شود. بنابراین مراحل خشکشویی مبل های گوناگون با یکدیگر متفاوت است. با این وجود به طور کلی همیشه باید پیش از آغاز سطح مبلمان از هر گونه گرد و غبار یا کرک پاک شود.

در صورت وجود لکه با حلال مناسب آن را پاک می کنند و با استفاده از تکنیک هایی همچون بخارشویی یا خشکشویی شستشو انجام می شود. مرحله خشک کردن نیز معمولا با استفاده از مکش صورت می گیرد.

در نهایت باید بدانید خشکشویی واش لین از تجهیزات مدرن و مختلفی در شستشوی انواع مبلمان استفاده می کند. بنابراین به شما اطمینان می دهد که پس از شستشو هیچ گونه آسیبی به مبلمان وارد نمی شود.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد