انحلال شرکت های تجاری با وکیل چگونه دنبال می شود؟

0

انحلال شرکت های تجاری با وکیل چگونه دنبال می شود؟ شرکت های تجاری برای ایجاد فعالیت های بازرگانی در قالب شخصیت های حقوقی تشکیل می شوند اما هر یک به دلیلی باید فعالیت خود را به پایان برسانند. شرکت ها برای پایان دادن به فعالیت خود باید مراحل انحلال را به انجام برسانند. این امر ممکن است اجباری یا اختیاری باشند.

انحلال شرکت های تجاری با وکیل چگونه دنبال می شود؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : با انحلال یک شرکت او دیگر امکان عقد قرارداد با طرف های معامله ای را ندارد و ماهیت شخصیت حقوقی خود را از دست می دهد. البته این موضوع به این معنا نیست که بلافاصله با یک تصمیم نابود می شود؛ بلکه تا زمانی که مراحل انحلال به طور کامل طی نشود، به عنوان شخصیت حقوقی وجود خواهد داشت.

انحلال شرکت های تجاری با وکیل امکان اشتباه در این زمینه را به صفر می رساند. اگر قصد منحل کردن یک شرکت را دارید، آن را به افراد مطمئن بسپارید که همه مراحل به طور کامل انجام شود. ما در سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری می خواهیم اطلاعاتی درباره انحلال شرکت های تجاری با وکیل به شما بگوییم.

انحلال انواع شرکت های تجاری با وکیل

از آن جایی که شرکت ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند، یک وکیل خوب باید مراحل تاسیس و انحلال هر یک را به خوبی بشناسد. شرکت ها به جند دسته مهم تقسیم می شوند. شرکت های سهامی، شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های نسبی از انواع شرکت های تجاری مهم هستند.

بهتر است امور ثبتی و انحلال یک شرکت را به افراد خبره از جمله وکلای باسابقه بسپاریم. انحلال شرکت های تجاری با وکیل به سادگی انجام می شود. وکلا به دلیل دقت و آگاهی در امور محوله بهترین گزینه برای انجام اموری هستند که نیاز به دانش حقوقی دارند. در این بخش از مقاله می خواهیم چگونگی انحلال و نقش وکیل را در انجام امور مربوط به آن بررسی کنیم.

   انحلال شرکت های سهامی

شرکت های سهامی به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شوند. زمانی که شرکت ها موضوع فعالیت خود را انجام دهند و آن را به پایان برسانند یا از ادامه انجام آن منصرف شوند، شرکت ها منحل می شوند. این موضوع باید به اراده مدیران آن انجام می شود.

  1. اگر اعضای شرکت های سهامی مدت معینی برای شرکت تعیین کرده باشند و آن زمان پایان یابد، شرکت به پایان عمر خود می رسد. البته اگر مدت فعالیت شرکت ها قبل از زمان انقضاء آن تمدید شود، این اتفاق نمی افتد.
  2. ورشکستگی یکی دیگر از دلایلی است که باعث پایان یافتن فعالیت شرکت ها می شود. انحلال شرکت اگر در صورت بروز ورشکستگی باشد، باید با وکیل خبره در این باره مشورت شود، مراحل قانونی به ترتیب توسط وکیل طی شود و پس از انجام مراحل تصفیه انحلالی انجام شود.
  3. تصمیم مجمع عمومی فوق العاده با موضوع انحلالی شرکت نیز جزو مواردی است که با توجه به پیگیری های وکیل با کمترین هزینه و به صورت داوطلبانه انجام می شود.
  4. حکم قطعی دادگاه نیز منجر به انحلال شرکت های تجاری خواهد شد. انحلال شرکت های تجاری با وکیل همیشه موضوع بدی نیست و ممکن است گاهی به نفع منافع شرکای یک شرکت باشد.

   انحلال شرکت های با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود در زمان ثبت طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل تعداد این شرکت ها از انواع دیگر بیشتر است. مسئله انحلال نیز در این شرکت ها  بیشتر انجام می شود.

  1. در صورت تصمیم تعدادی شرکای شرکت که سهم آن ها بیشتر از نیمی از سرمایه آن باشد، امکان انحلال وجود دارد. در واقع قدرت شرکای با سرمایه بیشتر در تصمیم گیری های این شرکت بیشتر است.
  2. رای دادگاه نیز موجب انحلال شرکت های با مسئولیت محدود خواهد شد. اگر به دلیل ضرر شرکت، نصف سرمایه از دست برود و یکی از اعضای شرکت تقاضای انحلال کند، با رای دادگاه اعضای دیگر مجبور به پرداخت سهم و خارج کردن آن از شرکت هستند.
  3. اگر شرکت با مسئولیت محدود دو نفر موسس داشته باشد و یکی از آن ها فوت کند، شرکت منحل می شود. البته باید مراحل انحلال را طی کند.

انحلال شرکت های نسبی

شرکت های تضامنی و نسبی بیشتر مخصوص صرافی ها و طلا فروشی هاست. به همین دلیل قالب تضامنی و نسبی را برای خود انتخاب می کنند. این شرکت ها باید از اعتبار بالایی برخوردار باشند. در صورت انحلال شرکت های تجاری با وکیل مجرب مشورت کنید. امکان انحلال برای این شرکت ها به گونه های زیر وجود دار:

  1. در صورتی که کلیه شرکا بر انحلال شرکت رضایت داشته باشند؛
  2. رای دادگاه؛
  3. فسخ قرارداد یکی از شرکا؛
  4. درشکستگی کا شرکت یا یکی از شرکت؛
  5. فوت یکی از شرکا؛
  6. محجوریت یکی از شرکا؛
  7. درخواست طلبکاران شرکا.

در پایان

با انحلال انواع شرکت های تجاری که می تواند توسط وکیل انجام شود، آشنا شدید. وکلا نقش سازنده ای در انجام مراحل انحلال ایفا می کنند. مراحل انحلال شرکت ها بسیار حساس است و باید با دقت و حوصله طی شود. در بیشتر شرکت ها قبل از انحلال مراحل تصفیه نیز باید به انجام برسد که توسط وکلای کاردان انجام خواهد شد.

سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری در خدمت عزیزانی است که قصد انجام امور حقوقی را دارند. ما در این سایت اطلاعات گوناگونی را برای آگاهی افراد قرار داده ایم. در صورت نیاز به انجام امور انحلال شرکت های تجاری با وکیل در سایت مزبور می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران ما دریافت کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد