نصب پرده مخمل را پس از شستشو چگونه انجام دهیم؟

0

نصب پرده مخمل را پس از شستشو چگونه انجام دهیم؟ بسیاری از پرده های لوکس و گران قیمت از جنس مخمل هستند. پارچه های مخمل بسیار لطیف، سنگین و زیبا بوده که هنگام شستشو نیاز به دقت بالایی دارند. پس از شستشو، نصب پرده مخمل کمی دشوار است؛ زیرا در اثر برخورد با آب سنگین شده و قابل اتوکشی نیز نیستند. پس باید چه کار کرد؟

نصب پرده مخمل را پس از شستشو چگونه انجام دهیم؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : بهترین روش شستشوی پرده های مخمل، خشکشویی آن هاست؛ زیرا در خشکشویی از آب استفاده نمی شود و آسیبی به بافت پارچه نمی رسد. یکی از مزایای خشکشویی این نوع پرده، نصب راحت آن است. اغلب مراکز خشکشویی متخصصانی را دارند که اقدام به جداسازی و نصب مجدد پرده ها می کنند.

پارچه های مخملی که به روش خشکشویی شسته می شوند، در اثر هوای گرم خشک شده و سنگین نمی شوند. این امر باعث نصب بی دردسر آن ها می شود.

خشکشویی واش لین این امکان را برای شما فراهم کرده است که با حضور در محل، پرده ها را جدا کرده و پس از شستشو دوباره به نصب آن ها می پردازد.

هر آنچه باید از نصب پرده مخمل بدانید!

زمانی که پرده های مخمل را در خانه می شویید، باید منتظر اتفاقات مختلفی باشید. شستشوی این پرده ها در خانه کار صحیحی نیست. اگر پارچه های مخمل را با ماشین لباسشویی خانگی شستشو می دهید، باید در انتظار خراب شدن پرده و دستگاه لباسشویی باشید!

این پرده ها در برخورد با آب زبر و خشن می شوند. همچنین هنگام شستشو، پرزهای آن از پارچه جدا شده و باعث آسیب به دستگاه لباسشویی می شود. این دو اتفاق باعث هزینه های گزافی می شود که باید متحمل شوید.

خرید پرده مخمل کار اشراف زادگان است و به همین راحتی بودجه آن در دسترس نیست. تعمیر ماشین لباسشویی نیز هزینه بردار است. به همین دلیل بهترین راه، انتخاب یک خشکشویی برای شستن پرده مخمل است. پرده های مخمل برای نصب نیاز به اتوکشی ندارند و بهتر است بلافاصله نصب شوند. این امر چگونه رخ می دهد؟

نصب پرده مخمل زمان خیسی آن

اگر پرده مخمل را در خانه و با دست شستشو دادید، بهتر است همان طور که خیس هستند، آویزان و نصب کنید. هرگز اقدام به اتوکشی این نوع پارچه ها نکنید؛ زیرا الیاف و پرز آن به اتو چسبیده و می سوزد. بهتر است پس از شستشو اقدام به نصب پرده مخمل کنید.

اگر پارچه شما چروک شد، بهتر است هرچه زودتر آن را از میله پرده آویزان کنید. بهتر است برای رفع چروک از یک دستگاه اتو بخار بهره بگیرید. برای این کار دستگاه را به پشت پرده بکشید و سعی کنید به آرامی چروک های ایجاد شده را باز کنید. قرار دادن اتو به طور مستقیم روی پرده مخمل، آن را می سوزاند و هزینه گزافی را در پی دارد.

بهترین روش برای خشک کردن پرده مخمل، آویزان کردن آن است. هرگز از دستگاه خشک کن استفاده نکنید، در این دستگاه به دلیل آنکه پارچه با سرعت زیادی به چرخش در می آید، پرزهای آن کنده شده و از بین می رود.

زمانی که پرده ها مقداری مرطوب هستند، آن ها را آویزان کرده و سر جای خود بگذارید. این روش حتی باعث از بین رفتن چروک های به وجود آمده نیز می شود؛ زیرا سنگینی پرده به سمت پایین آمده و چروک را از بین می برد.

لازم به ذکر است پرده های مخمل را پس از غروب آفتاب شسته و آویزان کنید؛ زیرا تابش نور خورشید باعث رنگ پریدگی و کدری پرده می شود و رنگ آن را از بین می برد.

خشکشویی پرده مخمل و نصب آسان

یکی از عواملی که نصب پرده مخمل را آسان می کند، استفاده از خشکشویی است. این مراکز از کارکنان با تجربه ای برخوردار هستند که با حضور در محل، اقدام به جداسازی پرده و نصب مجدد آن می کنند.

خشکشویی پرده مخمل مزایای دیگری نیز دارد. در این مراکز به دلیل آنکه پرده ها در دستگاه های بزرگ قرار می گیرند، روند خشک کردن آن ها بسیار راحت بوده و با جریان هوای گرم داخل دستگاه خشک می شوند. همین امر تمامی چروک های به وجود آمده را نیز رفع می کند.

در فرآیند خشکشویی از آب استفاده نشده و پرده ها به وسیله مواد شوینه مخصوصی شسته می شوند. پس از شستشو، مواد شوینده به روش تقطیر از پارچه ها جدا شده و در نهایت به وسیله جریان هوای گرم خشک می شوند.

بسیاری از مراکز خشکشویی هستند که با حضور در محل اقدام به نصب پرده مخمل می کنند. این کار باعث رفع دغدغه های نصب می شود؛ زیرا اگر کار نصب پرده با دقت و به صورت حرفه ای انجام نشود، ممکن است میله پرده کنده شده و خسارت های جبران ناپذیری را به افراد خانواده برساند. همچنین امکان پاره شدن پرده نیز وجود دارد.

پیشنهاد می دهیم اگر مایل هستید پرده های شما کمتر آلوده شود، هر چند وقت یکبار آن ها را غبار روبی کنید. این کار را به وسیله سری مخصوص جاروبرقی یا پرهای گردگیری انجام دهید. این کار به حفظ طول عمر پرده ها نیز کمک می کند.

کلام آخر

نصب پرده مخمل دردسرهای خودش را دارد. در این مقاله به دو روش بیان کردیم که چگونه این کار را برای خود آسان کنید. در روش اول بهتر است زمانی که پرده همچنان مرطوب است آن را آویزان کنید. این امر به رفع چین و چروک احتمالی پرده نیز کمک می کند.

هرگز از اتو برای باز کردن چروک پرده مخمل استفاده نکنید؛ زیرا الیاف و پرزهای آن به اتو می چسبد و به راحتی می سوزد. ابتدا پرده را آویزان کرده و به وسیله یک دستگاه بخارشوی، چروک های به وجود آمده را رفع کنید.

در روش دوم بهره گیری از خدمات خشکشویی است. خشکشویی واش لین این امکان را برای شما فراهم کرده است که با حضور پرسنل خود در محل، پرده ها را جدا کرده و پس از شستشو اقدام به نصب مجدد آن ها کند.

مرکز واش لین با بهره مندی از کادری حرفه ای و دستگاه های مدرن و پیشرفته امروزی به ارائه انواع خدمات خشکشویی به شما عزیزان می پردازد.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد