نکات کلیدی نصب پرده های مختلف بعد از شستن آنها

0

نکات کلیدی نصب پرده های مختلف بعد از شستن آنها : نصب پرده به اندازه شستشو درست آن در زیبایی دکوراسیون تاثیرگذار است. البته نباید از دشواری فراوانی که عملیات نصب پرده به همراه دارد؛ غافل شوید. همیشه در منازل افراد خانواده با این چالش روبه رو هستند که چگونه نصب پرده ها را بدون مشکل انجام دهند.

نکات کلیدی نصب پرده های مختلف بعد از شستن آنها

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : برای نصب هر نوع پرده باید به برخی از نکات توجه شود. به همین دلیل برای موفقیت در نصب انواع پرده به شما پیشنهاد می دهیم که نکات کلیدی نصب پرده های مختلف که در ادامه آمده است را مطالعه کنید.

نکات کلیدی نصب پرده های مختلف کدامند؟

از پرده ها در ابتدا تنها برای کنترل میزان نور خورشید در فضای داخلی ساختمان استفاده می شده است. امروزه پرده ها علاوه بر حفاظت از نور نقش قابل توجهی در زیبایی محیط و دکوراسیون دارند.

پرده ها باید به شکل دوره ای شستشو شوند؛ حتی اگر چرک و آلوده نباشند. بیشتر پرده ها با استفاده از پارچه های حساس و لطیف دوخته می شوند. بنابراین اگر به اندازه ای چرک شوند که به چندین مرتبه شستشو نیاز داشته باشند؛ به بافت پارچه آن آسیب وارد خواهدشد. پس از شستشوی کامل و درست نوبت به آویزان کردن پرده ها یا نصب می رسد.

باتوجه به اینکه پرده ها در اشکال مختلف دوخته می شوند؛ روش نصب هر یک نیز با دیگری تفاوت هایی دارد و باید نکاتی را در انجام این کار در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

تکنیک بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک

معماری خانه ها در دوران شهرنشینی دستخوش تغییرات زیادی شده است. امروزه منازل متراژ کم تری نسبت به سال های پیش دارند. به همین دلیل بهتر است به کمک وسایل مختلفی از جمله پرده ها و با استفاده از خطای دید فضا را بزرگ تر از واقع نشان دهید.

یک نکته کلیدی در رابطه با نصب پرده های مختلف در فضاهای کوچک نصب پرده روی خط سقف است. ادامه پرده نیز اگر تا زمین امتداد پیدا کند؛ فضا بزرگ تر دیده خواهد شد. حتی اگر پرده چند سانتی متر با سقف فاصله داشته باشد؛ باز هم موجب کوتاه نشان دادن سقف اتاق می شود که مورد پسند نیست.

با استفاده از این مورد از نکات کلیدی نصب پرده های مختلف فضاهای کوچک، بزرگ تر و فضاهای بزرگ، وسیع تر از واقعیت به نظر می رسند. از این تکنیک در اتاق های نشیمن و پذیرایی استفاده کنید.

نصب میل پرده

میل پرده یا چوب پرده نقش بسیار مهمی در مرتب نشان دادن انواع پرده دارد. بنابراین حداقل یک مورد از آن ها برای هر پنجره مورد نیاز است. میل پرده ها انواع مختلفی دارند. قطر، اندازه و حتی رنگ آن ها با یکدیگر متفاوت است.

نقره ای، طلایی و طرح چوب از جمله رنگ ها و مدل های پرطرفدار چوب پرده به شمار می رود. امروزه در بیشتر دکوراسیون ها از چندین لایه پرده استفاده می شود که هر یک به چوب پرده اختصاصی نیاز دارند.

برای نصب میل پرده باید ابتدا به کمک ابزارهایی همچون مداد و متر محل مناسب قرارگیری آن را روی دیوار مشخص کنید و با استفاده از دریل محل مشخص شده سوراخ شود. در این مرحله ابتدا نگهدارنده و سپس میله پرده نصب می شود.

البته در برخی از موارد نیز میل پرده از قبل نصب شده است و شما تنها باید پس از شستشوی پرده ها، آن ها را در محل مناسب خود نصب کنید. پرده ها گاهی به صورت چند تکه و به همراه والان و بخش های مختلف طراحی و دوخته می شوند. در این گونه مواقع گاهی از چندین میل پرده استفاده می کنند.

باتوجه به این مطالب نصب مناسب میل پرده و استفاده از آن یکی از نکات کلیدی نصب پرده های مختلف پس از شستشو به شمار می رود.

توجه به عرض مناسب میل پرده

یکی دیگر از نکات کلیدی نصب پرده ها در رابطه با میل پرده این است که علاوه بر جنس و شکل ظاهری باید به خصوصیت دیگری به نام عرض نیز توجه شود. نکته ای که در انتخاب عرض میل پرده باید در نظر بگیرید؛ فاصله بین قاب پنجره تا انتهای چوب پرده است. این فاصله برای زیبایی هرچه بیشتر و کارکرد بهتر پرده باید حدود ۲۰ سانتی متر در نظرگرفته شود.

حتی در صورتی که قاب پنجره باریک است، این نکته را رعایت کنید و حتی میزان آن را به دلخواه افزایش دهید. زیرا نصب پرده باریک و بلند جلوه زیبایی نخواهدداشت.

پرده ها را اصولی و متوازن نصب کنید

یکی دیگر از نکات کلیدی نصب پرده های مختلف این است که پرده های تمیز حین نصب و اتصال به چوب پرده مجددا آلوده و چرک نشوند. به همین دلیل پیش از نصب از تمیز بودن چوب پرده و دست های خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر پرده ها پارچه هایی همچون حریر و تور دارند. به همین دلیل با کوچک ترین گرد و غبار یا آلودگی لک روی آن ها ایجاد می شود.

پرده ها به وسیله حفره هایی در قسمت بالا یا گیره به میل پرده متصل خواهند شد. اگر پرده ها بلند و عریض باشند؛ نصب آن ها معمولا با سختی و مشقت بیشتری همراه است. با این حال نباید حین اتصال پرده ها را مچاله کنید.

اگر نگه داشتن پرده سخت است؛ حتما به کمک شخص دیگری نصب را انجام دهید که مجبور به کشیدن و مچاله کردن پرده نشوید. بعد از اینکه پرده کاملا به میله متصل شد؛ چین ها و فواصل مختلف آن را با حوصله و دقت تنظیم کنید. ت

وجه به همین نکات ریز و ظریف جلوه زیباتری به پرده ها می دهد. بهتر است از در این بخش از دیگر اعضای خانواده بخواهید که از فاصله دورتری به پرده نگاه کنند و بخش نامتوازن را به شما نشان دهند. این نکات با وجود سادگی اهمیت بسیاری دارند.

سخن پایانی

نصب پرده ها پس از شستشو یا تحویل گرفتن از خشکشویی همیشه یکی از دغدغه های اعضای خانواده است. زیرا اگر درست انجام نشود؛ موجب بروز آسیب در پرده و چرک شدن مجدد آن می شود. به همین دلیل در این نوشته به نکات کلیدی نصب پرده های مختلف به خصوص پس از شستن آن اشاره شد.

این نکات به ضرورت انتخاب صحیح چوب پرده و فواصل مختلف آن و برخی تکنیک ها در هنگام نصب یا حتی انتخاب پرده اشاره داشتند. در این رابطه باید بدانید اگر نصب پرده های خود را به مراکز خشکشویی مانند واش لین بسپارید که کارشناسان آن ها با تمامی این نکات آشنا هستند، دیگر نگران بروز مشکل در این امر نخواهید بود.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد