وکالت انحلال شرکت تجاری چه مزیتی دارد؟

0

وکالت انحلال شرکت تجاری چه مزیتی دارد؟ وکیل همیشه معنای پیروی از قانون و جلوگیری از بروز مشکلات اداری و دادگاهی را به همراه دارد. وکالت انحلال شرکت تجاری نیز به همین منظور به کار می رود. در سال های اخیر شرکت های زیادی از قبیل شرکت های سهامی، مسئولیت محدود و غیره به دلایل مختلف دچار انحلال شده اند. بهره گیری از وکیل در زمینه جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود.

وکالت انحلال شرکت تجاری چه مزیتی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در مواردی نیز که انحلال شرکت قطعی است، استفاده از وکیل در زمینه بهبود پیشروی امور اداری و دادگاهی مناسب خواهد بود. در این مقاله بنا داریم شما را با مزایای کمک گرفتن از وکیل در امور انحلال شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص آشنا کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در این باره علاقه مند هستید، تا پایان متن با ما همراه باشید.

نقش وکالت انحلال شرکت تجاری سهامی خاص

از زمانی که سرمایه گذار و شرکا خود شروع به راه اندازی شرکت ها با رویکردهای مختلف می کنند، شرکت همواره در خطر انحلال قرار دارد. بدون شک بهره گیری از وکیل در این زمینه، یاری گر شما در روند دادگاهی انحلال خواهد بود. در این بخش قصد بیان مزایای استفاده از وکیل را در انحلال شرکت سهامی خاص داریم.

انحلال به صورت توافقی

شرکت های سهامی خاص بر اثر موارد مختلفی ممکن است دچار انحلال شوند. در صورتی که تمامی سهامداران در شرکت سهامی خاص رای بر انحلال دهند، امکان از بین رفتن شرکت ایجاد خواهد شد. این مسئله به دلایل گوناگونی رخ می دهد. مقروض بودن شرکت و عدم توانایی سهامداران در پرداخت آن یکی از علل این مشکل خواهد بود. در صورتی که برای انحلال شرکت سهامی خاص از وکیل مجربی بهره بگیرید، این مزیت را خواهد داشت که پیش از تصمیم گیری قطعی در این زمینه تمامی مراحل اداری و عواقب این کار را خواهید دانست.

انحلال بر اثر عدم پیگیری حوزه کاری شرکت

یکی از نکاتی که باید پس از تاسیس شرکت سهامی خاص همواره مدنظر داشته باشید، پیگیری تمام امور در حوزه فعالیت و موضوع کاری شرکت خواهد بود. اگر از زمینه فعالیت شرکت که در ابتدا مشخص شده است خارج شوید، انحلال شرکت قطعی است. در این موارد وکالت انحلال شرکت تجاری این مزیت را برای سرمایه گذار خواهد داشت که کارهای شرکت را همواره در راستای اهداف از پیش تعیین شده قرار دهد و شرکت را از نابودی نجات دهد.

نقش وکالت انحلال شرکت تجاری مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود همواره جزو شرکت های محبوب در میان سرمایه گذاران بوده است. برخی مسائل در آینده ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد که منجر به انحلال شرکت شود. در این بخش به توضیح مواردی که سبب انحلال شرکت های مسئولیت محدود خواهد شد و نقش وکیل برای رفع موارد انحلال خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در مدت خاص

اگر شرکت مسئولیت محدود را برای مدت خاصی تاسیس کرده باشید و این زمان به پایان رسیده باشد، شرکت از بین خواهد رفت. کمک گرفتن از وکیل در این زمینه سبب خواهد شد که تقاضای تمدید این زمان را به دادگاه مربوطه ارائه دهید و از انحلال شرکت جلوگیری شود. همچنین در صورتی که تمایل به انحلال شرکت داشته باشید، با اطلاع داشتن از مدارک و امور اداری و دادگاهی به کمک وکیل در این باره انحلال شرکت بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

ورشکستگی شرکت

حتما تابه‌حال نام شرکت های با مسئولیت محدود زیادی را شنیده اید که بر اثر ورشکستگی دچار شکست شده اند. مقروض بودن شرکت، شکایت طلبکاران و مواردی از این قبیل سبب انحلال شرکت مسئولیت محدود خواهد شد. مزیت استفاده از وکالت انحلال شرکت تجاری در این مواقع به وسیله بررسی برخی از مشکلات به وجود آمده در شرکت و کمک خواستن از کارشناسان امور خود را نشان خواهد داد. در این صورت امکان کاهش اعتبار شرکت در آینده نیز از بین خواهد رفت.

درخواست شرکا برای انحلال

یکی دیگر از مواردی که سبب انحلال شرکت مسئولیت محدود می شود، درخواست این مسئله از طریق یکی از شرکا خواهد بود. البته لازم به ذکر است شریکی حق ارائه چنین درخواستی را دارد که سهام او از نصف سهام موجود در شرکت بیشتر باشد. در این موارد از طریق پیگیری قانونی وکیل، قادر به نگهداری شرکت در وضعیت خود خواهید بود. بدین منظور وکیل دادخواستی را تنظیم می کند که سهم فرد مدعی انحلال توسط دیگر شرکا پرداخت شود و دیگر سهمی در شرکت نداشته باشد.

به کمک وکالت انحلال شرکت تجاری از نابودی شرکت جلوگیری کنید

شرکت های زیادی در ابتدای کار با قدرت شروع به سودآوری می کنند. اما به دلیل بروز برخی از مشکلات ناخواسته یا آگاهانه در طی مسیر پیشرفت، شرکت رو به انحلال می رود. بدون شک سرمایه گذاران در این موارد درگیر امور اداری و دادگاهی می شوند که بسیار خسته کننده است. کمک خواستن از وکیل در این زمینه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. در این مقاله به توضیح برخی از موارد انحلال شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود و مزیت وجود وکیل در این موارد پرداختیم.

به عنوان مثال ورشکستگی یکی از دلایل از بین رفتن شرکت های مسئولیت محدود می شود. در این موارد از راه های قانونی ممکن است هنوز قادر به برگرداندن شرکت باشید. با بهره گیری از وکیل مجرب در این باره، بررسی های لازم برای برطرف کردن مشکلات مالی به وجود آمده انجام خواهد شد و شرکت از ورشکستگی و نابودی نجات خواهد یافت. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انحلال شرکت ها دارید، سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری با داشتن مشاوران و کارشناسان حقوقی مجرب در خدمت شما خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد