انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری را براساس چه معیارهایی انجام دهیم؟

0

انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری را براساس چه معیارهایی انجام دهیم؟ امروزه بسیاری از شرکت ها و افراد حقیقی به دنبال ثبت برند و علامت تجاری خود هستند. برند به فعالیت یا کسب و کار شما اعتبار می دهد و آن را به دنیا می شناساند. پیشنهاد می دهیم به فکر انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری باشید؛ زیرا مراحل سختی را پیش رو دارید.

انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری را براساس چه معیارهایی انجام دهیم؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : برند یا علامت تجاری همان نشان کسب و کار شماست. با برند برای محصولات خود بازاریابی می کنید و از دیگر رقبا متمایز می شوید. ثبت برند مزایایی همچون بهره مندی از مالکیت مادی و معنوی را برای شما به همراه دارد. بنابراین به راحتی قادر به دفاع از حقوق خود در برابر سوءاستفاده کنندگان هستید.

سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری با کسب تجربه های فراوان در زمینه ثبت برند، ثبت شرکت و دیگر موارد مشابه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

معیارهای انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری

وکلا با توجه به دانش و مهارتی که دارند، قادر به راهنمایی و کمک به اشخاصی هستند که در زمینه های حقوقی و مادی اطلاعات کافی ندارند. زمانی که تصمیم به ثبت برند می گیرید، باید از تمامی مراحل آن اطلاع داشته باشید. وکلا به جای نماینده خود، در ادارات مربوطه حضور پیدا کرده و مراحل ثبت برند را تکمیل می کنند.

برای انتخاب نام برند، باید اسامی را انتخاب کنید که تکراری نباشد و از کلمات ممنوعه در آن ها استفاده نشده باشد. همچنین باید معرف فعالیت شما نیز باشد. این امر کمی دشوار و زمان بر است. در ضمن نیاز به استعلام نیز دارد. به همین منظور دریافت راهنمایی از یک وکیل خبره بسیار کارساز است.

ممکن است ثبت برند نیاز به دریافت مجوزهایی از سازمان های مربوطه داشته باشد که کاری طاقت فرساست. برند مواد غذایی، برند دارو و برند طراحی لباس برخی از مواردی هستند که قبل از ثبت باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری این امکان را به شما می دهد که در مسیر پیش رو با خیال راحت و با حداکثر سرعت حرکت کنید؛ اما وکیل ثبت علائم تجاری را بر اساس چه معیارهایی باید انتخاب کنیم؟

فعالیت در امور حقوقی مرتبط

یکی از معیارهای انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری، فعالیت او در امور حقوقی مرتبط است. وکیلی را که انتخاب می کنید باید تسلط کامل به امور حقوقی ثبت برند داشته باشد. توجه کنید به سراغ وکیل خانواده یا وکلای دیگر نروید. تنها نماینده ای را برای خود انتخاب کنید که در حوزه مربوطه مشغول به فعالیت بوده و دارای سابقه درخشانی است.

انتخاب وکیل، از دست دادن هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. نماینده حقوقی قادر است در بحران های کیفری و حقوقی پیش رو شما را راهنمایی کند. با تعیین حد و مرزهایی برای وکیل خود، محدوده کاری او را مشخص می کنید.

امانت داری

وکیل مانند یک پزشک محرم موکل خود است و باید در برابر اسرار او محرم باشد. وکلا با توجه به موقعیت شغلی خود از واقعیت ها و اسرار موکل خود آگاه می شوند. این افراد باید از اخلاق حرفه ای در کار بهره مند باشند که به هیچ وجه راز موکل خود را پیش دیگران از جمله رقبا بازگو نکنند.

زمانی که قصد انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری را دارید، باید به این نکته توجه کرده که فرد امانت داری را انتخاب کنید، سابقه کاری او را جویا شوید و سعی کنید او را بیازمایید.

برای ثبت برند تمامی اطلاعات شخصی شما در اختیار نماینده حقوقی قرار می گیرد؛ بنابراین در حفظ آن ها باید کوشا باشد.

دانش و معلومات بالا

وکیلی مناسب است که دارای اطلاعات، دانش و مهارت بالایی باشد. این شخص باید دانش حقوقی مرتبط داشته باشد و در امری که برای وکالت انتخاب شده است، به طور تخصصی وارد عمل شود.

وکیل باید قادر به ارائه راه حل های مناسب در تمامی مراحل ثبت برند باشد و توانایی شناخت فرصت ها را داشته باشد.

یک نماینده حقوقی خوب در زمان دفاع از موکل خود در دادگاه، اقدامات قانونی و انتخاب دادخواست مرتبط از هوش و ذکاوت خود بهره می گیرد. این شخص باید از فن بیان بالا و تخصص مرتبط بهره مند باشد.

توانایی توضیح مسائل حقوقی به زبان ساده

نماینده حقوقی باید از پیچیده کردن مراحل ثبتی و دادرسی خودداری کند. او باید به سادگی و با صراحت مراحل را برای موکل خود توضیح دهد.

موکل ممکن است اولین تجربه ثبتی او باشد، به همین دلیل از کلمات قانونی آگاهی ندارد و معنی آن ها را نمی داند؛ بنابراین مهم ترین معیار انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری این است که مراحل را به صورت ساده و روشن برای موکل خود توضیح دهد و مسائل حقوقی را ساده سازی کند.

کلام آخر

در انتخاب وکیل ثبت علائم تجاری باید معیارهایی را مدنظر قرار دهید. برخی از این معیارها را در این مقاله ذکر کردیم. وکیل انتخابی باید از دانش و مهارت بالایی در زمینه مرتبط بهره مند باشد که توانایی دفاع از موکل خود را در برابر سوءاستفاده کنندگان داشته باشد.

متقاضی ثبت برند ممکن است تجربه ای در این زمینه نداشته باشد، از همین رو وکیل باید تمامی قوانین را با زبان ساده و روشن برای او توضیح دهد و مجوزهای مربوطه را برای ثبت علامت تجاری اخذ کند. با انتخاب نماینده حقوقی، قادر به سرعت بخشیدن مراحل ثبت برند هستید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر، سعید شهبازی یکی از وکلای برتر و پایه یک دادگستری اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد