استفاده از وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه مزایایی در پی دارد؟

0

استفاده از وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه مزایایی در پی دارد؟ استخدام وکیل در تغییرات ثبت شرکت برای انجام امور ثبتی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا وکیل کاملا از فرآیند چگونگی تغییرات ثبت شرکت و ضوابط آن آگاه است. او در سریع  ترین زمان ممکن این تغییرات را بدون وقفه و مشکل انجام می دهد.

استفاده از وکیل در تغییرات ثبت شرکت چه مزایایی در پی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : وکیل با دانش و اطلاعاتی که از نحوه ثبت تغییرات مربوط به هر شرکت مطابق با قوانین و مقررات آن دارد، موکل را در جریان مدارک ثبتی می گذارد. همچنین باید بدانید تنظیم صورت جلسه تغییرات شرکت براساس نوع آن مانند نام شرکت، انحلال شرکت، سمت هیئت مدیره وغیره متفاوت است که وکیل اطلاعات کافی را در این زمینه دارد.

چنان که با استخدام وکیل باتجربه صورت جلسه دقیقی را برای اداره ثبت تنظیم خواهید کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایای استفاده از وکیل در فرآیند تغییرات ثبت شرکت به مطالعه این مقاله بپردازید.

تسریع فرآیند اداری با وکیل در تغییرات ثبت شرکت

یکی از مهم ترین مسائل در تغییرات ثبت شرکت زمان است. زیرا اگر در موعد مقرر نسبت به این امر اقدام نکنید با مشکلات بسیاری مواجه می شوید. ضمن اینکه ناآگاهی شما نسبت به روند تغییرات ثبت شرکت نیز باعث اتلاف زمان می شود.

در صورتی که وکلا در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی را دارند و با استفاده از راهکارهای به خصوص از اتلاف زمان جلوگیری می کنند. بنابراین با استخدام یک وکیل باتجربه از بروز هر گونه وقفه و مشکل در پرونده ثبتی خود پیشگیری کنید.

جلوگیری از خسارات مالی و حقوقی

تغییرات شرکت ثبت شده مواردی مانند تغییر نام، تغییر در میزان سرمایه، سمت های اعضا هیئت مدیره، انتقال سهام وغیره را شامل می شود. برای انجام هر یک از موارد ذکر شده باید صورت جلسه ای خاص و جداگانه تنظیم و ثبت شود.

بنابراین باید بدانید با استخدام وکیل در تغییرات ثبت شرکت از بروز اشتباهات احتمالی در انجام آن ها جلوگیری خواهد شد. چنان که بروز مشکلات و تنظیم اشتباه در هر یک از مراحل ثبت تغییرات، خسارت های حقوقی و مالی را برای شرکت و شرکای آن ایجاد می کند.

در صورتی که وکیل خبره و باتجربه باتوجه به دانش کافی و تخصص در امور حقوقی به خوبی از عهده انجام این کار برمی آید و از بروز هر گونه خسارت مالی و حقوقی جلوگیری می کند.

جلوگیری از سواستفاده افراد و شرکت ها

افراد با ثبت شرکت، شرکت و فعالیت را منحصر به فرد خود می کنند. در این صورت از سواستفاده های احتمالی از نام شرکت توسط افراد غیرمجاز جلوگیری خواهند کرد. اعضای هیئت مدیره شرکت پس از انجام کارهای ثبتی و دریافت مجوز تاسیس و فعالیت در مواردی با تغییراتی در شرکت مواجه می شوند.

در این رابطه باید بدانید وکیل در تغییرات ثبت شرکت با تکمیل مدارک شرکت مطابق با شرایط و قوانین ثبتی نسبت به ثبت تغییرات شرکت اقدام می کند. به طوری که هرگز اجازه سواستفاده به افراد و شرکت های دیگر نمی دهد و به بهترین شکل تغییرات را ثبت خواهد کرد. در صورتی که اگر در این امر سهل انگاری کنید، اعتبار شرکت شما زیر سوال می رود.

رسمیت شناختن شرکت

هرگونه تغییری در شرکت باید با نظر و تصمیم هیئت مدیره آن انجام شود. از طرفی براساس نوع شرکت، تغییرات در مجمع عمومی باتوجه به نوع تغییر و رای اکثریت مشخص می شود. اعمال این تغییرات در شرکت باید سریع به ثبت قانونی برسد.

چنان که پس از ثبت قانونی در اداره ثبت شرکت در روزنامه های رسمی و کثیرانتشار کشور آگهی خواهد شد. بنابراین با انجام این فرآیند از غیرقانونی بودن و عدم رسمیت شرکت جلوگیری می کنید. همچنین شرکت مورد تایید اداره ثبت شرکت نیز قرار می گیرد.

البته اگر اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته باشید، ممکن است شرکت شما به رسمیت شناخته نشود. بنابراین این امر را به یک وکیل حرفه ای و متخصص بسپارید که بدون بروز هیچ گونه مشکل تغییرات ثبت شرکت شما را پیگیری کند و شرکت شما در کوتاه ترین زمان به رسمیت شناخته شود.

تایید سریع صورت جلسات تغییر

تنظیم صورت جلسه تغییرات شرکت پس از تکمیل توسط اعضا هیئت مدیره شرکت توسط کارشناسان ثبتی براساس شرایط و ضوابط بررسی می شود. صورت جلسات تغییر شرکت باید به صورتی تنظیم شوند که اداره ثبت شرکت طبق قوانین آن ها را تایید کند.

در این رابطه باید بدانید وکیل در تغییرات ثبت شرکت به صورت تخصصی به این امور رسیدگی می کند. یکی از نگرانی های بروز مشکل در ثبت تغییر شرکت این است که صورت جلسه تغییرات شرکت توسط اداره ثبت شرکت رد شود.

در این رابطه باید بدانید وکیل باتجربه فرآیند ثبت تغییرات را به صورتی انجام می دهد که از ردشدن صورت جلسه تغییرات شرکت جلوگیری خواهد شد. به این دلیل که اگر صورت جلسه سه بار رد شود، برای ارائه صورت جلسه جدید یک سال زمان می برد. بنابراین با استخدام وکیل از رد صورت جلسه تغییرات شرکت و تاخیر در انجام آن جلوگیری کنید.

سخن آخر

از آنجاکه تغییرات ثبت شرکت امر بسیار مهمی است و روند قانونی و اداری به خصوصی دارد، استخدام یک وکیل در تغییرات ثبت شرکت اهمیت بسیاری دارد. چنان که با حضور وکیل از مزایای بی شماری همچون جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، جلوگیری از بروز جریمه های مالی و حقوقی، به رسمیت شناختن شرکت وغیره بهره مند خواهید شد.

در پایان اگر به دنبال وکیلی مجرب در این زمینه هستید که امور تغییرات ثبت شرکت را به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان برای شما انجام دهد، با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد