آشنایی با انواع لوستر کریستالی و موارد استفاده از آنها

0

آشنایی با انواع لوستر کریستالی و موارد استفاده از آنها : چلچراغ های زینتی انواع مختلفی دارند که لوستر کریستالی یکی از آنهاست. این نوع از لوسترها بیشتر برای خانه هایی کاربرد دارد که از سنتی بودن فاصله گرفته اند و تجملات و لوازم فاخر حرف نخست را می زند. این لوستر ها به طور کلی به چهار گروه تقسیم می شوند که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با انواع لوستر کریستالی و موارد استفاده از آنها

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انواع لوستر کریستالی تقریبا در تمامی محیط ها مسکونی، تجاری و اداری در طرح های مختلف وجود دارند و با تنوع زیادی که دارند، کاربرد گسترده ای برای آنها تعریف می شود. همچنین مورد محبوبیت عام و خاص است. این لوستر به سبب درخشندگی بالا بهترین انتخاب در دکوراسیون پر زرق و برق است.

اگر شما نیز اطلاعات چندانی در این زمینه نمی دانید، پس با ما همراه باشید.

انواع لوستر با متریال کریستالی

لوسترهای کریستالی اغلب در محیط هایی به کار می رود که حالتی اداری و تجاری داشته باشد. این نهوع محیط ها دارای دکوراسیون شیک و جذابی هستند. نورفشان کریستالی نیز باعث جلوه بیشتر این جذابیت می شود. چهار گروه پرطرفدار از این نوع لوستر ها که در بازار به وفور دیده می شود که با توجه به سلیقه خریدار به بازار عرضه شده است. این چهار نوع از این قبیل است:

لوستر سقفی

لوسترهای سقفی با دانه های درشت و ریز کریستال دیده می شوند که این ترکیب ساختار جذابی به آن ها می دهد. این نوع از لوستر مناسب محیط هایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و سالن پذیرایی هستند و معمولا با ارتفاع کم بر روی صفحه نصب می شوند.

لوستر آویز

همانطور که از اسمش پیداست، این لوستر باید در جایی آویخته شود که حالت آویز بودن آن را حفظ کند یعنی مکان هایی با سقف بلند. این نوع لوستر به خاطر داشتن شاخه و ریسه های بلند کریستالی جلوه نوری زیبایی را تشکیل می دهند و در محیط های مسکونی، تالار ها و مراکز تجاری بسیار دیده شده اند.

لوستر مدرن کریستالی

در ساختار این لوستر ها سادگی حرف اول را می زند، اما این به این معنا نیست که زیبایی آن ها قابل چشم پوشی باشد به طوری که لوستر ها هر روز در حال توسعه و پیشرفت اند.

لوستر کریستالی کلاسیک

این لوستر ها دارای شاخه هایی با دانه کریستالی متعدد هستند  و بیشترین کاربرد خود را در محیط های های کلاسیک ایفا کرده اند. در دکوراسیون کلاسیک زرق و برق و ابزار فاخر و شیک از شاخص ترین ویژگی آن به حساب می آید.

چرا باید لوستر کریستالی بخریم؟

این گروه از لوستر ها به سبب داشتن شاخه و ریسه های نوری فراوان و همچنین کریستال های تراش خورده که منعکس کننده نورند، به لوستر های نورپرداز معروف هستند. انتخاب لوستر های کریستالی به عنوان جلوه ای از نور انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود.
این لوستر ها برای هر گونه فضایی مناسب هستند و اگر در مکانی کوچک با سقف کوتاه آویخته شوند، با روشن تر کردن محیط فضا را بزرگ تر جلوه ‌‌می دهد.

قیمت مناسب

انواع لوستر کریستالی با توجه به تصاویر موجود غالبا از دانه های ریز و درشت کریستال ساخته شده اند؛ اما گاهی در بازار از جنس برنزی هم دیده می شوند که قیمت این دو باهم بسیار متفاوت است.

در متریال کریستال اولین عاملی که نقش مستقیمی در قیمت آن دارد، جنس کریستال است کشورهای تولید کننده کریستال چین، ترکیه و اروپا هستند.

در این میان کریستال های چینی ارزان ترین قیمت ها را به خود اختصاص داده اند.

دومین عامل تعداد ریسه و دانه های کریستالی است. هرچه تعداد کریستال به کار رفته بیشتر باشد، قیمت آن نیز تغییر می کند؛ درنتیجه با انتخاب لوستری با کریستال چینی و تعداد دانه های کریستال متناسب قادرید به یک خرید مطلوب دست یابید؛ زیرا دارای قیمت مناسب است. همچنین ظاهر کریستالی اش زیبایی خارق العاده ای دارد و نورپردازی فضای خانه شما را دو چندان می کند.

کلام آخر

نور و روشنایی المانی است که به هر فضایی انرژی و زندگی می دهد. لوستر های کریستالی با این هدف که نورپردازی فضای شما را چندین برابر کنند، ساخته شده اند. این نوع از چلچراغ ها همچنین نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن دکوراسیون خانه های مدرن و کلاسیک ایفا می کند.                                                       خوگر با درنظر گرفتن تمامی بخش های مختلف و سبک های متعدد نهایت تلاش خود را به عمل آورده است که یاریگر شما در انتخابی صحیح و هوشمندانه باشد. این گفتار نیز گامی هرچند کوچک در جهت آگاه سازی شما در شناخت انواع لوستر کریستالی نوشته شده است.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از آخرین محصولات و قیمت ها به سایت خوگر مراجعه کنید و یا با شماره تماس ۰۲۱-۶۱۹۲۵ تماس حاصل فرمایید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد