وکیل در انحلال شرکت های تجاری چه نقشی دارد؟

0

وکیل در انحلال شرکت های تجاری چه نقشی دارد؟ سرمایه گذاران بسیاری در سال های اخیر پس از تاسیس یک شرکت تجاری، بر اثر بروز مشکلاتی نظیر عدم پرداخت طلب یا حق قراردادی که شرکت متحمل شده است، دچار انحلال خواهند شد. در این مواقع امکان انجام فعالیت های تجاری برای فرد یا افرادی که در شرکت سهمی داشته اند، به طور کامل از بین خواهد رفت. نقش وکیل در انحلال شرکت های تجاری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وکیل در انحلال شرکت های تجاری چه نقشی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مسلما برای انحلال هر شرکت تجاری می بایست مراحلی طی شود که اغلب آن ها نیز از روند اداری خاصی برخوردار هستند. شناخت مراحل انحلال شرکت هایی نظیر شرکت سهامی در کنار به کارگیری وکلای مجرب در این زمینه بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با نقشی که وکلا در زمینه انحلال شرکت های تجاری ایفا می کنند، آشنا کنیم.

اهمیت وجود وکیل در انحلال شرکت های تجاری سهامی

شرکت های سهامی جزو شرکت های محبوب در حوزه تجارت به شمار می روند. روند اداری ساده ای که برای تاسیس آن ها طی خواهد شد و مسئولیت هایی که افراد در حوزه سهامی که در شرکت دارند، دلیلی بر این مدعاست. اما به دلیل شرایط خاصی اقتصادی یا موارد دیگر ممکن است شرکت دچار انحلال شود. مراحلی که به منظور انحلال شرکت باید طی شود، به چند بخش تقسیم خواهد شد.

  1. شرکت های سهامی در کلی ترین حالت اگر حیطه کار خود را به سرانجام نرسانند یا انجام آن را غیرممکن بدانند، دچار انحلال خواهند شد. نقش وکیل در انحلال شرکت های تجاری به گونه ای است که حضور آن ها در صحنه افراد مربوطه را از خطرات انحلال شرکت آگاه می کند. در نتیجه با گوشزد کردن عواقب این موضوع ممکن است شرکت را از آسیب هایی که به وسیله انحلال برای آن پیش می آید، دور نگه دارد.
  2. علاوه بر این وجود مشکلات خارجی که سهامداران تسلطی بر آن ندارند، در طولانی مدت سبب پیدایش مشکلاتی می شود که به از بین رفتن شرکت سهامی منجر خواهد شد.
  3. برخی سرمایه گذاران شرکت را در مدت زمان مشخصی تاسیس می کنند. به همین دلیل پس از پایان مدت زمان تعیین شده دیگر شرکت اعتباری نخواهد داشت و دچار انحلال می شود. اگر از وکیلی در ابتدای کار یعنی زمانی که قصد راه اندازی شرکت را دارید کمک بخواهید، براساس هر آنچه در دست خواهید داشت زمان مناسب را برای برقراری شرکت تعیین می کند. در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی باقی نخواهد ماند.
  4. یکی از عوامل انحلال شرکت ها که در سال های اخیر بسیار رایج شده است، ورشکستگی آن شرکت بیان می شود. در این مواقع شرکت به سرانجام خود می رسد و دیگر از لحاظ حقوقی قادر به انجام هیچ تجارتی نخواهد بود. تنها در یک صورت شرکت ورشکست نخواهد شد، آن هم زمانی است که درخواست تمدید فعالیت شرکت را بدون بروز مشکلات مالی در آینده دهد. زمانی که تمام فعالیت های شرکت را تحت نظر وکیلی یا نماینده حقوقی انجام دهید، او با در نظر گرفتن شرایطی برای جبران خسارت های وارده از ورشکستگی آن جلوگیری خواهد کرد.

تاثیر وکیل در انحلال شرکت های تجاری مسئولیت محدود

شرکت های مسئولیت محدود از زمان های گذشته مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته است؛ زیرا محدوده مسئولیت در این دسته از شرکت ها بر اساس نوع مشارکت و درصد آورده سهامداران تعیین می شود. شرکت مسئولیت محدود نیز همچون شرکت سهامی ممکن است بر اثر بروز مشکلات گوناگون دچار انحلال شود.

  1. یکی از عواملی که شرکت مسئولیت محدود را منحل خواهد کرد، تصمیم یکی از سهامداران با سهم شراکت بالاست. به همین دلیل توجه داشته باشید افرادی که سهم شراکت بالایی را هنگام ثبت شرکت درخواست می کنند، قادر به انجام هر کاری حتی منحل کردن شرکت خواهند بود. نقش وکیل در جلوگیری از این اتفاق زمانی خواهد بود که سابقه افراد را مورد بررسی قرار دهد و افراد سرمایه گذار دیگر را از آن آگاه کند. در این صورت اتفاق ناگواری در آینده شرکت رخ نخواهد داد و هیچ فردی به طور ناگهانی درخواست انحلال شرکت را نمی دهد.
  2. زمانی ممکن است نصف سهام شرکت با مسئولیت محدود از بین برود. علت آن هم موارد مختلفی بیان می شود که به عنوان مثال وصول طلب های شرکت به موسسه ها یا افراد دیگر خواهد بود. در این موارد یکی از سهامداران قادر خواهد بود از طریق درخواست انحلال شرکت و انتقال آن به مراجع قضایی، منجر به از بین رفتن شرکت شود. البته زمانی این موضوع صورت می گیرد که دادگاه دلایل سرمایه گذار را موجه بداند. شما در صورتی که با این موضوع موافق نباشید از طریق مشورت با وکیل مجرب در این زمینه این امر را باطل کرده و آن سهامدار را با پرداخت تمام سهم شراکتی که دارد، از شراکت خارج خواهید کرد.

نقش وکیل در انحلال شرکت های تجاری را جدی بگیرید

شرکت های تجاری بر اثر عوامل گوناگون ممکن است پس از مدتی دچار انحلال شوند. وکیل در این موارد به دلیل آگاهی کامل از تمامی قوانین در این باره نقش ناجی را ایفا خواهد کرد. در این مقاله به توضیح مواردی که سبب انحلال شرکت خواهد شد، پرداختیم و نقش وکیل را در خنثی کردن آن بیان کردیم.

به عنوان مثال اگر شرکتی سهامی به دلیل برخورداری از قرض یا ضررهای وارده دچار ورشکستگی شود، انحلال آن صددرصد خواهد بود. اما در صورتی که سهامداران پیش از اقدام به هرکاری با وکیل مرتبط در این زمینه مشورت کنند، با بررسی تمام موجودی های شرکت از بروز آسیب های بعدی جلوگیری خواهند کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشورت با وکلای باتجربه دارید، سایت سعید شهبازی را فراموش نکنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد