وکالت انحلال شرکت های تجاری شامل انجام چه وظایفی می شود؟

0

آیا برای شما تاکنون پیش آمده که امور تخصصی خود را به وکیل بسپارید؟ مهارت یک وکیل چقدر در به نتیجه رسیدن کار شما مهم است؟ اگر مالک یک شرکت تجاری هستید، می دانید که برای انحلال آن چه شرایطی باید باشد؟ انجام این کار توسط یک وکیل و واگذاری وکالت انحلال شرکت های تجاری شامل انجام چه وظایفی می شود؟

وکالت انحلال شرکت های تجاری شامل انجام چه وظایفی می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در متن پیش رو متوجه می شوید که انجام امور توسط وکیل چقدر اهمیت دارد. چنانچه کننده کار شما وکیل باشد، چه وظایفی را در راستای مورد وکالت خود خواهد داشت. به طور کلی انجام کارهای این چنینی که نیازمند مهارت و آگاهی از قوانین شرکت هاست، شما را مجاب می کند که به افراد با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. پیمودن این راه بدون آگاهی از چالش های پیش رو باعث بروز مشکلات فراوان در روند کار خواهد شد.

شرایطی که منجر به انحلال شرکت های تجاری می شود چیست؟

قبل از اینکه انحلال یک شرکت تجاری صورت بگیرد شرایطی به وجود می آید که زمینه را برای منحل شدن آماده می کند. منحل شدن هر شرکتی از جمله شرکت های تجاری در دو حالت کلی زیر انجام می گیرد.

  • اختیاری: هدف از تاسیس یک شرکت تجاری انجام معاملات تجاری و سودسازی است. در شرایطی که معاملات سود کافی را ندهند یا شرکت هیچگونه پیشروی نداشته باشد، به صورت اختیاری انحلال صورت می گیرد. البته این نکته در این زمان قابل اعلام است که رضایت تمامی شرکا و اعضای شرکت در انجام این امر مهم ضروری و اجتناب ناپذیر است.
  • اجباری: انجام معاملات ایراددار که اهداف درستی در زمینه خود ندارند، ممکن است منجر به انحلال اجباری یک شرکت تجاری شود. اغلب در انحلال اجباری حکم قضایی یک طرف داستان را پیش می برد و طبق قانون فعالیت شرکت به صورت رسمی متوقف می شود. موارد دیگری که ممکن است در اساسنامه شرکت قید شده باشد مانند فوت یا محجوریت احدی از شرکا به انحلال اجباری یک شرکت تجاری نیز منتهی می شود.

حال این سوال پیش می آید که اگر وکالت انحلال شرکت های تجاری را به یک وکیل بسپاریم، چه وظایفی در این راستا دارد؟

وکالت انحلال شرکت تجاری و مراحل انجام آن

همانطور که ثبت یک شرکت تجاری روند قانونی خود را دارد، در انحلال یک شرکت نیز پروسه قانونی باید طی شود. در ادامه این بخش مراحل انجام این امر را بیان کرده ایم:

  • تشکیل جلسه با اعضای شرکت برای تصمیم گیری انحلال شرکت تجاری؛
  • تایید یک فرد به عنوان مدیر تصفیه که در واقع نماینده قانونی شرکت برای انجام امور مالی است؛
  • ارسال مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها که مبنی بر انحلال شرکت به همراه صورتجلسه تنظیمی که به امضای اعضای شرکت رسیده است. مدرکی را که در آن مدیر تصفیه تعیین شده و به امضای اعضا رسیده است نیز باید به همراه باقی مدارک ارسال کنید. چنانچه وکالت انحلال شرکت های تجاری خود را به وکیل بسپارید، می بایست این امور را انجام دهد؛
  • تایید از سمت اداره ثبت شرکت ها یعنی بیشتر از نیمی از راه طی شده است. این مورد در سامانه اعلام خواهد شد؛
  • سپس در این مرحله مدارکی را که در هنگام ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده اید، پس از امضاهای لازم دریافت می کنید؛
  • گام بعدی انتشار انحلال شرکت در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار است؛
  • مدیر تصفیه در این مقطع باید امور نهایی شرکت را بررسی و انجام دهد؛
  • مرحله آخر و مهم این است که در همه اسناد متعلق به شرکت و هرجایی که نام شرکت استفاده شود باید کلمه در حال تصفیه نیز قید شود.

تجربه ثابت کرده است که اگر وکالت انحلال شرکت های تجاری به وکلا داده شود، انجام این مراحل به راحتی و با صرفه جویی زمان صورت می پذیرد.

انتخاب وکیل برای انحلال شرکت تجاری

وکیل به عنوان کننده کار نه تنها امور قانونی انحلال شرکت را انجام می دهد؛ بلکه قبل از شروع به کار با تمامی مراحل آشنایی دارد. انتخاب یک وکیل حاذق در انجام امور قانونی دیگر بر کسی پوشیده نیست. یکی از مواردی که در وکالت انحلال شرکت های تجاری باید در نظر داشته باشید که وکیل تعیین شده تجربه کافی در انجام این امر داشته باشید.

سخن پایانی

همانند سایر کارهایی که می دانیم به وکیل نیاز دارد، در انحلال شرکت های تجاری نیز این نیاز احساس می شود. اگر در مسیر خود با پیش و خم های اداری و دست اندازهای قانونی آشنا نباشید، هم متوجه ضرر مالی خواهید شد و هم زمان بیشتری را از دست می دهید.

در همین راستا ضرورت دارد که با وب سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری آشنا شوید. همکاری با افراد با تجربه و وکلای حاذق و زبردست موجب پیشروی سریع کارها و صرفه جویی در زمان خواهد شد. با سپردن وکالت انحلال شرکت های تجاری به وکیلی کاردان پرونده خود را به راحتی پیش خواهید برد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد