شوینده های خشکشویی مبل باید ویژگی های خاصی داشته باشند؟

0

شوینده های خشکشویی مبل باید ویژگی های خاصی داشته باشند؟ آیا تا به حال از شوینده های خشکشویی مبل استفاده کرده اید؟ آیا از خدمات خشکشویی مبل آگاهی کافی دارید؟ آیا می دانید برای مبل شویی از چه حلال هایی استفاده می شود؟ این مقال بر آن است شما را به جواب تمام این سوالات برساند. وقتی زمان خانه تکانی می رسد، گویا باری روی دوش تمامی اعضای خانواده به خصوص بانوان سنگینی می کند. یکی از مسائلی که در خانه تکانی بیشتر ذهن را به خود درگیر می کند، شستشوی مبل است.

شوینده های خشکشویی مبل باید ویژگی های خاصی داشته باشند؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : بانوان ایرانی ترجیح می دهند این کار را به خشکشویی های متبحر در این زمینه بسپارند. چراکه به خوبی می دانند شستشوی مبل در منزل کار آسانی نیست. همچنین علاوه بر پرپیچ و خم بودن و نداشتن امکانات، باعث از بین رفتن کیفیت اولیه و دوام آن می شود؛ اما چگونه و از چه راهی خشکشویی ها به شستن مبل ها می پردازند؟ در ادامه این گفتار همراه ما باشید که شما را با روش شستشوی مناسب مبل خانگی آشنا کنیم.

تفاوت شوینده های خشکشویی مبل با شوینده های خانگی

در ایام قدیم به علت کمبود امکانات، شستشوی مبل در خانه ها انجام می شد. فقط کافی بود یک تکه اسفنج و آب و کمی مواد نظافتی در دست بگیرید و برای این کار اقدام کنید؛

اما شستشوی مبل مانند هر کار دیگری تخصص خاص خود را می طلبد و شستشوی آن در منازل و به روش سنتی و قدیمی باعث آسیب رساندن به بافت پارچه رویه مبل و اسفنج داخل آن می شود. همچنین از عمر آن نیز می کاهد. استفاده از شوینده های خشکشویی مبل یکی از تخصصی ترین کارها به حساب می آید. لازم است ذکر شود که فقط برخی از خشکشویی ها و قالی شویی های معتبر قادر به ارائه خدمات تخصصی مبل شویی هستند؛ پس در این زمینه کار را به کاردان بسپارید.

مبل شویی به چند روش انجام می شود؟

بسیاری از خشکشویی ها برای مبل شویی از دستگاه های صنعتی استفاده می کنند. همچنین خدماتی که با هدف لکه بری رویه مبل ارائه می شود، بسته به نوع بافت مبل متفاوت است. ناگفته نماند که نوع شوینده های خشکشویی مبل نیز با توجه به بافت و جنس مواد به کار رفته در مبلمان اداری و خانگی دارای تفاوت اساسی است.

بنابراین خشکشویی هایی که چنین سرویس هایی را ارائه می دهند، باید در گام نخست تبحر خاصی در شناسایی جنس رویه مبل و بافت آن داشته باشند. با این مقدمه باید گفت که شستشوی مبل به دو روش انجام می شود: روش خشک و روش سنتی. در ادامه مباحث شما را با این روش ها و خوبی ها و بدی هایی که هر کدام دارد، بیشتر آشنا می کنیم.

خشکشویی مبل به روش خشک

در روش خشک که برای شستشوی مبلمان به کار می رود، همان طور که از نام آن بر می آید، دیگر از آب یا مواد شوینده استفاده نمی شود. در این روش‌، بخار نقش اساسی و کاربردی دارد. به عبارت بهتر یکی از شوینده های خشکشویی مبل بخار است. روش خشک فقط برای از بین بردن لکه های سطحی انواع مبلمان کاربرد دارد و عمیقا به شستشو نمی پردازد.

خشکشویی ها قبل از اینکه به شستشوی مبل بپردازند، باید وضعیت آسیبی که به رویه مبل وارد شده است همچنین لکه های کهنه و قدیمی آن را بررسی کنند. بعضی از لکه ها هستند که به راحتی با آب از بین نمی روند. همچنین جنسی که در ساخت رویه مبل به کار می رود، یکی از نکات اساسی در روش شستشوی آن است. برخی از جنس ها پارچه ای و برخی نیز چرمی هستند.

خشکشویی مبل به روش سنتی

در این روش متصدی امر با توجه به جنس رویه به کار رفته در مبل از انواع متفاوت شوینده های خشکشویی مبل استفاده می کند. بعضی از لکه ها مانند لکه لاک، روغن یا خون به خصوص اگر قدیمی باشند، به راحتی پاک نمی شوند.

در روش سنتی از آب و مواد قلیایی برای از بین بردن لکه استفاده می شود. در این روش رویه مبل از بدنه جدا و به صورت جداگانه شسته می شود. اگر لکه ها مقاومت بسیار زیادی داشتند، از حلال های بسیار قوی برای لکه بری استفاده می شود.

قبل از شروع به کار شستشو در صورت وجود پارگی در رویه مبل، ابتدای امر به رفو می پردازند. بعد از آن امر شستشو را با حلال های مخصوص آغاز می کنند. همه این مراحل به این دلیل است که کاری بی نقص تحویل مشتری داده شود. لازم است ذکر شود که خشکشویی های متبحر همه این مراحل را در نظر می گیرند.

آیا خشکشویی مبل به مبلمان آسیب می زند؟

سوالی که ذهن بیشتر افراد را به خود درگیر کرده این است که اگر شستشوی مبل خود را به خشکشویی ها بسپاریم، آیا به مبل ما آسیبی می رسد؟ پاسخ خیر است. خشکشویی های معتبر که در این عرصه بسیار پرآوازه اند، با ارائه خدمات ویژه در این زمینه به این جایگاه دست پیدا کرده اند. استفاده از شوینده های خشکشویی مبل و تجهیزات صنعتی همچنین دارا بودن کارشناسان ماهر و خبره در این کار به امتیاز آنها افزوده است. برای شستشوی مبلمان اداری و خانگی خشکشویی ها بر این امر واقف هستند که در ابتدای شروع به کار باید جنس رویه آنها را در نظر گرفت؛ زیرا برای لکه بری جنس مخمل، پارچه ای یا چرم هر کدام حلال و روش مخصوص به خود را برای لکه بری و شستشوی باکیفیت می طلبد.

سخن آخر

استفاده از شوینده های خشکشویی مبل اولویت کار هر خشکشویی و قالی شویی معتبر است. بسیاری از خشکشویی ها طوری به کار پاکسازی و نظافت البسه و مبلمان می پردازند که به بافت پارچه آسیبی وارد نشود. همچنین از عمر طولانی برای استفاده برخوردار باشد.

بسیاری از افراد به خاطر همه این دلایلی که ذکر شد، از شستشوی مبل ها به روش سنتی اجتناب می کنند؛ چراکه بر این مهم قائل هستند که شستشوی مبل یک روش کاملا تخصصی است و به مهارت بالایی نیاز دارد و باید این کار را به کاربلد مخصوص به خود سپرد. خشکشویی واش لین با توجه به تمام ویژگی هایی که برای یک خشکشویی معتبر برشمرده شد، در این راستا در خدمت شماست که بهترین کیفیت را به شما ارزانی دارد.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد