تفاوت خشکشویی مبل با انواع البسه در چیست؟

0

تفاوت خشکشویی مبل با انواع البسه در چیست؟ عمل خشکشویی فرآیندی است که بدون آب انجام می شود. در واقع طی این فرآیند به جای آب از مایع دیگری تحت عنوان مایع حلال استفاده می شود بدین گونه آسیب بسیار کمتری به لوازم شما می رسد. امروزه افراد برای مصارف گوناگونی از جمله شستشوی البسه و مبلمان منزلشان به خشکشویی مراجعه می کنند.

تفاوت خشکشویی مبل با انواع البسه در چیست؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : البته لازم است ذکر شود که خشکشویی البسه متفاوت از خشکشویی مبلمان است. شاید از آن دسته افرادی هستید که درباره این تفاوت ها اطلاعات چندانی نداشته باشید. این مقاله در پی آن است که شما را با تفاوت خشکشویی مبل با انواع البسه آشنا کند. با ما همرا باشید.

تفاوت خشکشویی مبل با البسه به چه صورتی است؟

علاوه بر حالت و اندازه مبل ها که خشکشویی کاملا متفاوتی با البسه دارد، پارچه های به کاربرده شده در مبلمان نیز از جنس های ضخیم تری نسبت به البسه تشکیل شده است. که این امر موجب تفاوت در نحوه خشکشویی مبلمان و البسه از سوی دیگر می شود.

آیا شوینده های مورد استفاده برای خشکشویی مبل با البسه یکی هستند؟

به کار گیری مواد شوینده  معمولی به منظور شستشوی مبل ها خطرناک است و میتواند ضررات جبران ناپذیری را به مبلمان وارد کند. برای مثال ایجاد کردن لکه، تثبیت لکه های قبلی، پراکنده کردن بخشهای آلودگی بر روی سطوح مبلمان.

خشکشویی مبل توسط خشکشویی معتبر با استفاده ازدستگاه رادکتور و شامپوی تگزافن صورت می گیرد. در خشکشویی البسه از مواد حلال مخصوص البسه استفاده می کنند. لکه و آلودگی هایی که بر روی سطح لباس ایجاد شده با یک دیگر متفاوت هستند و برای هر لکه  ایجاد شده از حلال های متفاوتی استفاده می شود. حلال های خشکشویی البسه عبارت از آمونیاک و حلال های قطبی هستند و موادی که به منظور لکه بری به کار گرفته می شوند عبارتند از  پراکسید سدیم، هیپوکلریت سدیم، کلر و آب اکسیژنه. همچنین برخی از نمک ها مانند پرفسفات و پربورات نیز نقش موثری در لکه بری البسه در خشکشویی دارند.

مراحل شستشوی مبلمان با البسه چه تفاوتی دارد؟

در تفاوت خشکشویی مبل و البسه، چگونگی شستشو نیز از موارد حائز اهمیت است. در روش عمومی خشکشویی البسه در ابتدا قبل از اینکه البسه را در داخل دستگاه قرار بدهند آن را لکه گیری کرده و این روش به صورت دستی انجام می گیرد به این منظور که هر ماده  غیر مناسب برای روند خشکشویی از البسه زدوده می شود.

در روش خشکشویی البسه پس از گذشت مدتی دو فرایند ممکن است صورت گیرد: اول آنکه متخصصان  اجازه می دهند که البسه در دستگاه خشک شده یا آنها را از ماشین خشکشویی خارج کرده و دما را به اندازه  ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ۶۰ درجه سلسیوس افزایش می دهند .این امر باعث می شود که اثری از مواد شیمیایی روی البسه باقی نماند.

اولین مرحله در روش خشکشویی مبلمان، گرد و غبار گیری است. در مرحله  دوم با در نظرگرفتن جنس پارچه به پرزگیری آن می پردازند. با توجه به شکل گیری انواع متفاوت لکه باید از مواد متناسب با هر نوع آن استفاده کرد و در نهایت با شستشوی کامل مبلمان با مواد مناسب این فرآیند پایان می پذیرد.

نوع خشک کردن

در روش خشکشویی، البسه پس از شستشو کاملا خشک می شوند و نیاز به انجام مراحل خشک کردن نیست. حلال مورد استفاده در خشکشویی پس از شستشو زدوده یا بازیافت می شود.

تفاوت خشکشویی مبل با البسه در عمل خشک کردن به این ترتیب است که با دستگاه مبل شور، آبکشی و سپس آبگیری انجام گرفته و ۹۰درصد مبلمان خشک می شود.

قدمت

کشف خشکشویی البسه به زمانی بر می گردد که خانم خانه داری سهوا نفت درون چراغ را بر روی رومیزی چربی ریخت، ناگهان نفت بخار شد و فرد متوجه تمیز شدن آن لکه رومیزی شد! پس از این واقعه مردم با انجام آزمایشات فراوانی، در پی کشف انواع حلال  برای رفع لکه های چرب شدند و  صنعت خشکشویی به وجود آمد.

در زمان های گذشته بسیاری از لباس ها پشمی بودند، و با قرار گرفتن در آب کوچک می شدند. متخصصان حرفه ای پاک کننده ی لباس با به کار گیری حلال هایی نظیر آمونیاک در خشکشویی ها به رفع این مسئله پرداختند.

تفاوت خشکشویی مبل با البسه در این زمینه این است که در سال های اخیر که مردم از مبلمان استفاده کردند نیاز به این صنعت پدیدار شد. ولی در گذشته که افراد کمتری خانه های مبله داشتند نیازی هم به خشکشویی مبلمان وجود نداشت.

دما

تفاوت خشکشویی مبلمان با البسه در زمینه میزان دما، بسیار زیاد است. برای خشکشویی البسه دما باید معمولا حدود ۸۶ درجه فارنهایت یا ۳۰ درجه سلسیوس باشد. و در طی عمل خشکشویی دما به اندازه  ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ۶۰ درجه سلسیوس افزایش پیدا می کند.

در خشکشویی مبلمان از آب ولرم استفاده می شود. به منظور آسیب نرسیدن به کیفیت و بافت پارچه نباید دمای آب به میزان زیادی افزایش داده شود. اگر از افرادی هستید که سلامت مبلمان منزلتان برایتان حائز اهمیت است حتما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که آنها  را برای خشکشویی به سیستمی بسپارید که علاوه بر پاک کنندگی کامل مبلمانتان، آسیبی هم به آن نرسانند.

جمع بندی

فرآیند خشکشویی فرآیندی است که بدون آب صورت می  گیرد در صنایعی همچون خشکشویی مبلمان و البسه کاربرد دارد. تفاوت خشکشویی مبل با البسه را در این مقاله مد  نظر قرار دادیم.

در خشکشویی البسه  جنس پارچه ها متفاوت از جنس پارچه ها در مبلمان است و این یکی از دلایل تفاوت این دو نوع خشکشویی از یکدیگر است. روش های خشکشویی مبلمان و البسه در مواردی از قبیل دما، نوع خشک کردن، و مراحل شستشو با یکدیگر متفاوتند.

یکی از نکات مهم در خشکشویی مبلمان و البسه این است که آن ها را به دست متخصصانی بسپاریم که روش های تخصصی خشکشویی هر یک از آنها را آموخته باشند و آسیبی نیز به هنگام شستشو به آن ها وارد نکنند. برای حل این دغدغه متخصصان خشکشویی واش لین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای تمام امور خشکشویی مبلمان و البسه شما را انجام خواهند داد.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد