پارتیشن خانگی چوبی

0

امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهری و درخواست بالای مسکن، خانه ها کوچکتر شده اند. مسئله مهم استفاده بهینه از کمترین فضای ممکن است. نسل جدید پارتیشن خانگی چوبی این امکان را فراهم می سازد.

پارتیشن خانگی چوبی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پارتیشن ها سهم مهمی در زندگی ما دارند. فضای کم و تقاضای بالا دلیل استفاده از پارتیشن هاست. این دیوارهای جداکننده فضای خانه را بسیار مدرن و بزرگ تر جلوه می دهند که این امر سبب زیباتر دیده شدن خانه می شود. سایت ساویس نمونه های زیبایی از پارتیشن خانگی را به شما ارائه می دهد.

پارتیشن خانگی چوبی چه مزایایی دارد؟

در سال های اخیر استفاده از پارتیشن های خانگی رواج زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از ساختمان ها نقش کلیدی ایفا می کند. این وسایل کاربردی در جداسازی فضاهای اتاق پذیرایی، اتاق خواب، سالن غذا خوری و آشپزخانه سهم دارند و فضای یک پارچه ای را ایجاد می کنند. یکی از مشکلات منازل امروزی، آشپزخانه اپن و نزدیکی بیش از حد به نشیمن است. با استفاده از دیوارهای جدا کننده، حریم شخصی برای تمام مناطق منزل فراهم می شود.

یکی از پر کاربردترین سبک های معماری، طراحی خانه هایی با نقشه باز و یکپارچه است. این طراحی بیشتر در خانه های کوچک یا ویلایی دیده می شود. این مسئله فواید و مضراتی دارد. از فواید آن می شود به گردش هوا، بازتاب نور و تهویه بهتر اشاره کرد. یکی از مضرات خانه یکپارچه عدم وجود فضای خصوصی و خلوت شخصی است. شرکت ساوین با طراحی پارتیشن های به روز و مشبک علاوه بر ایجاد فضای شخصی، مشکل نور و تهویه مناسب را حل کرده است.

کاربرد پارتیشن های چوبی در دکوراسیون

پارتیشن خانگی چوبی در کنار کارآیی و قابلیت های خود، وظایفی نظیر زیباسازی و تزئین را نیز بر عهده دارد. این جداساز حرفه ای نقش کلیدی در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. با توجه به جنس و سایز پارتیشن ها، فضای کارکرد آن به چندین دسته طبقه بندی می‌شود.

برای مثال بهتر است به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد رختکن در اتاق خواب؛
  • ایجاد رختکن در حمام؛
  • جداسازی حمام و سرویس بهداشتی؛
  • جداسازی فضای ورودی؛
  • جداسازی اتاق غذاخوری و نشیمن وغیره.

استفاده از پارتیشن های خانگی یک عنصر مدرن محسوب می شود و در چند سال اخیر رواج بیشتری یافته است. از طرفی برخی تلفیق سبک سنتی و مدرن را می پسندند. پارتیشن چوبی این امکان را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد. حکاکی به سبک سنتی و منبت روی پارتیشن های چوبی، به زیبایی با سبک مدرن ترکیب می شود و پاسخ گوی تمامی سلیقه هاست.

ورق ام دی اف در سایزهای متفاوتی وجود دارد و مسلما امکان انتخاب بیشتری را برای متقاضی فراهم می سازد. این پارتیشن ها ثابت یا متحرک هستند؛ این جداسازها گاهی کوتاه بوده یا به اندازه ای بلند هستند که تا سقف نصب می شوند.

چرا باید از پارتیشن چوبی استفاده کنیم؟

امروزه پارتیشن ها در طراحی دکوراسیون منازل و شرکت ها نقش بسزایی دارند. در منازل یا ادارات برای جداسازی مکان ها یا شخصی کردن و ایجاد حریم از این دیوارهای جدا کننده استفاده می شود.

در دهه های گذشته، خانه های بزرگ تر فضای بیشتری را با تقسیم بندی مکانی در اختیار ساکنین قرار می داد. با گذشت زمان و افزایش جمعیت، درخواست مسکن بالاتر رفته، و این امر سبب کوچک تر شدن و ادغام فضاهای کاربردی منازل شده است.

در خانه‌ های امروزی اتاق پذیرایی و نشیمن با کمک پارتیشن ها از هم جدا می شوند. پارتیشن خانگی چوبی ساویس امکان فراهم آوردن محیطی گرم و صمیمی برای دورهمی های شما را  مهیا می کند. با کمک دیوارهای جداساز فضای نشیمن خانواده، تماشای تلوزیون و محل نشیمن مهمانان از هم جدا می شود.

انواع پارتیشن چوبی خانگی

در بین انواع پارتیشن ها، پارتیشن خانگی چوبی به دلیل وزن پایین، جابه‌جایی راحت و نصب آسان از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.

مدل های مختلف پارتیشن چوبی عبارت است از:

  • پارتیشن چوبی تک جداره؛
  • پارتیشن چوبی دو جداره؛
  • پارتیشن ام دی اف MDF؛
  • پارتیشن چوبی (انواع چوب جنگلی مانند گردو، افرا، راش و …)؛
  • پارتیشن چوبی متحرک (پاراوان).

بعضی از پارتیشن های چوبی تنها جنبه تزیینی دارند و مناطق مختلف را از یکدیگر جدا نمی کنند؛ مانند جداکننده های بامبو یا استند های چوبی گل.

پارتیشن خانگی چوبی با توجه به نوع چوب، مدل و رنگ، شامل گزینه های خاصی می شوند. قابلیت شست و شو، آکوستیک بودن، مکان مورد استفاده، کارآیی و قیمت از موارد قابل توجه هنگام انتخاب این قبیل وسایل است.

نکات مهم در انتخاب پارتیشن خانگی چوبی

انتخاب یک پارتیشن اداری مدرن یا سنتی مطابق با سلیقه هر شخص متفاوت است؛ ولی نکات مهمی در انتخاب پارتیشن خانگی چوبی وجود دارد. زمان انتخاب پارتیشن فراموش نکنید علاوه بر اندازه و مدل آن، رنگ، جنس و قیمت نیز مهم است. شرکت ساویس طیف وسیعی از انتخاب‌ ها را پیش روی شما قرار می دهد.

پارتیشن باید با سبک، معماری و وسایل داخل خانه هارمونی داشته باشد. زمانی که قصد نصب کتابخانه در گوشه ای از منزل یا ایجاد رختکن در اتاق خواب خود را دارید، بهترین راهکار انتخاب یک پارتیشن خانگی چوبی زیباست.

بهترین مکان برای استفاده از پارتیشن چوبی، اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن است. تماس آب به مرور زمان باعث کاهش عمر چوب می شود؛ به همین دلیل بهتر است از پارتیشن چوبی در سرویس های بهداشتی استفاده نشود.

کلام آخر

منازل امروزی صرف نظر از بزرگی و کوچکی، نشان دهنده شخصیت و شیوه زندگی هستند. محل زندگی ما به طور مستقیم روی عادات روزمره و نحوه زندگی ما تاثیر گذار است. به همین سبب ایجاد فضایی منعطف از لحاظ چیدمان، در عین فراهم کردن فضای مورد نیاز، زیبایی و تنوع را به ما هدیه می دهد.

پارتیشن خانگی چوبی ساویس این امکان را فراهم می آورد که در کنار سلیقه و زیبایی شناختی، فضای بیشتر و چیدمانی اصولی تر داشته باشیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد