وکیل در ثبت شرکت چه وظایفی را انجام می دهد؟

0

وکیل در ثبت شرکت چه وظایفی را انجام می دهد؟ اگر مایل به ثبت شرکت هستید، باید از تمام قوانین آن مطلع شوید و این امری دشوار است. پیشنهاد می دهیم با بهره گیری از یک وکیل در ثبت شرکت، مراحل آن را بدون فوت وقت و هدر رفتن هزینه ها طی کنید؛ اما شاید سوالی در ذهنتان شکل بگیرد که وظایف این وکیل چیست؟

وکیل در ثبت شرکت چه وظایفی را انجام می دهد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این مقاله قصد داریم به معرفی وظایف وکیل ثبت شرکت بپردازیم و اقداماتی را که او انجام می دهد، بیان کنیم. ثبت شرکت بدون کمک گرفتن از یک وکیل به راحتی پیش نمی رود و ممکن است در مسیر با موانعی روبرو شوید.

جالب است بدانید مجموعه حقوقی سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با ارائه مشاوره های حقوقی در زمینه ثبت انواع شرکت، به کمک مشتریان محترم می آید.

وکیل در ثبت شرکت چه کسی است؟

مطابق با قانون مدنی مقررات کشور، به شخصی که موظف است به تمامی امور قانونی یک شرکت یا فردی رسیدگی کند، وکیل گفته می شود. بین وکیل و موکل یعنی شخصی که برای انجام امور خود به یک وکیل مراجعه می کند، قراردادی نوشته شده که وظایف و اختیارات وکیل شرکت در آن مشخص می شود.

با توجه به قراردادی که بین وکیل و موکل تنظیم می شود، این اشخاص در برابر یکدیگر مسئول هستند. با توجه به اینکه امروزه تمامی کارها به صورت قانونی صورت می گیرد، وکلا باید در تمامی امور اجتماعی و اقتصادی از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشند.

وکیل ثبت شرکت بسیار کارآمد است؛ زیرا اگر در مراحل ثبتی به مشکلی برخورد کنید، این شخص حقوقی در تمامی امور به شما کمک می کند. اکنون سوالی که پیش می آید این است که وظایف و اختیارات وکیل در ثبت شرکت چیست؟

وظایف وکیل در ثبت شرکت

وکیل در ثبت شرکت وظایف متعددی دارد و حضور وی بسیار کارساز است. وکلای ثبت شرکت در موارد زیر به فعالیت می پردازند:

  •     بررسی و انتخاب موضوع متناسب با هدف شرکت؛
  •     انتخاب اعضای شرکت، وظایف و مسئولیت هر یک از آن ها؛
  •     تعیین سهام و تقسیم آن بین اعضای شرکت به صورت کاملا تخصصی؛
  •     تقسیم سود و زیان احتمالی شرکت و درصد تعلق آن به هر یک از اعضا؛
  •     تعیین اعضای هیئت مدیره و مدت زمان خدمت آن ها؛
  •     انتخاب صحیح سال مالی شرکت؛
  •     تنظیم اساسنامه و صورت جلسه های شرکت به طور دقیق؛
  •     تهیه مدارک مورد نیاز و بارگذاری آن در سامانه ثبت شرکت ها؛
  •     پرداخت هزینه های شرکت با توجه به اوضاع مالی مجموعه و حدود اختیارات خود؛
  •     رسیدگی دقیق به تمام مراحل ثبت شرکت.

توجه داشته باشید پس از انتخاب وکیل ثبت شرکت، به او وکالتنامه ای معتبر اعطا کنید که قادر به انجام مراحل ثبتی مربوطه باشد. مراحل ثبت شرکت به دلیل پیچیدگی هایی که دارد نیازمند تخصص و مهارت بالایی است که از عهده افراد عادی برنمی آید. بنابراین بهره گیری از یک وکیل مجرب بسیار کارساز است.

اگر قصد ثبت شرکت به صورت شخصی را دارید، بهتر است قبل از اقدام، مشاوره های لازم را از یک وکیل حقوقی بگیرید.

اختیارات وکیل در ثبت شرکت

همان طور که هر یک از اعضای شرکت اختیاراتی دارند، وکیل در ثبت شرکت نیز دارای حدود اختیاراتی است. توجه داشته باشید اگر وکیل انتخابی از اختیارات خود تجاوز کند، از جانب قانون مورد بازخواست قرار می گیرد.

وکیل ثبت شرکت باید با توجه به حدود اختیاراتی که در قرارداد آمده است، عمل کند و اجازه تخطی از آن را ندارد. اگر به وکیل خود وکالت مطلق یا تام بدهید، در واقع به او اجازه داده اید که اداره تمام اموال شما را در اختیار داشته باشد.

اگر برای ثبت شرکت از جانب دولت اعلام شود که شخص متقاضی باید به طور مستقیم دخالت داشته باشد، وکیل حق اعتراض ندارد و قادر به دخالت نیست. همچنین وکالت ممکن است به صورت حقوقی یا مادی تعیین شود.

لازم به ذکر است در قرارداد وکالت، تمامی اقدامات باید شفاف سازی شود. در غیر اینصورت وکیل هیچ تضمینی در برابر قرارداد خود ندارد.

امروزه بهره گیری از یک وکیل در ثبت شرکت به شما کمک می کند که تمامی مراحل را به سرعت و با صرفه جویی در هزینه ها انجام دهید. بنابراین بهتر است بدون هیچگونه نگرانی، مراحل ثبت شرکت را به وکیل بسپارید

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی وکیل ثبت شرکت، وظایف او و حدود اختیاراتش بپردازیم. اغلب این افراد از جانب یک شخص حقیقی برای انجام امور مرتبط با ثبت شرکت انتخاب می شود. بین وکیل و موکل قراردادی بسته شده که علاوه بر ایجاد مسئولیت بین طرفین، وظایف و اختیارات وکیل را نیز مشخص می کند.

از جمله وظایف وکیل ثبت شرکت بررسی و انتخاب موضوع متناسب با هدف شرکت، انتخاب اعضای شرکت،  تعیین وظایف و مسئولیت هر یک از آن ها، تعیین سهام و تقسیم آن بین اعضای شرکت به صورت کاملا تخصصی، تنظیم اساسنامه و صورت جلسه های شرکت به طور دقیق، تهیه مدارک مورد نیاز و بارگذاری آن در سامانه ثبت شرکت ها و دیگر موارد مذکور در مقاله است.

با برقراری تماس با شماره های موجود در سایت سعید شهبازی، به راحتی با یک مشاور مجرب ارتباط بگیرید. این مجموعه پشتیبانی های زیادی را در حیطه مشاوره های تخصصی ثبت شرکت به شما ارائه می دهد. بهره گیری از وکیل در ثبت شرکت به شما کمک می کند که از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد