نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت برند

0

نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت برند : ثبت برند از جمله اقدامات اجباری شرکت های مختلف نیست اما بسیاری از شخصیت های حقوقی جهت بهره مندی از مزایا و اعتبار آن، برای محصولات خود برند ثبت می کنند. از آن جهت که ثبت برند نیز همانند سایر امور ثبتی و حقوقی نیاز به دانش و تخصص دارد؛ بسیاری از افراد استخدام وکیل ثبت برند را انتخاب می کنند.

نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : احتمالا اشخاص زیادی ادعا می کنند که ثبت برند شما را در اسرع وقت به انجام می رسانند اما توجه به نکات مختلفی که در ادامه گفته می‌ شود؛ در این رابطه کمک کننده خواهد بود.

نکات مورد توجه در هنگام استخدام وکیل ثبت برند

ثبت برند قواعد و ضوابط مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال نام یا علامت تجاری انتخاب شده جهت محصولات باید دارای شرایط خاصی از جمله منحصر به فرد بودن، مرتبط بودن با نوع فعالیت های شرکت و جذاب بودن و توانایی ماندگاری در اذهان باشد. انتخاب برند مناسب از یک طرف و نحوه انجام درست و اصولی ثبت آن از طرف دیگر نیاز به تجربه خاصی در این زمینه دارد.

پس از طراحی یک نام تجاری مناسب، باید به سامانه مالکیت معنوی مراجعه و اظهارنامه مرتبط با ثبت برند تکمیل شود. تهیه مدارک مناسب و ارسال تصاویر واضحی از آن ها موجب پیگیری پرونده توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی خواهد شد. پس از تایید باید مدارک به شکل فیزیکی به اداره ارسال شود و پس از دریافت پیامک تایید باید هزینه های مربوط به آگهی روزنامه رسمی نیز پرداخت شود.

سلسله مراتب ثبت برند از این بابت بیان شد که شما نسبت به پیچیدگی های ثبت برند اطلاع داشته باشید. با توجه به این موارد در هنگام استخدام وکیل ثبت برند باید به این نکات توجه شود.

رزومه موفق

هر کسی ممکن است؛ ادعا کند که در زمینه امور ثبت برند تجربه و تخصص دارد و از پس این کار برمی‌آید. با این حال اعتماد شما به وکلا نباید صرفا به واسطه گفته های آنان شکل بگیرد. کلیه اشخاص مجرب و متبحر قطعا تجربه های کاری مشابه مورد شما فراوان در کارنامه خود دارند. میزان موفقیت افراد در اینگونه از پرونده ‌ها از تجربه های کاری گذشته آن ها قابل تشخیص است.

شاید تصور کنید که در ارائه رزومه نیز شاید اغراق وجود داشته باشد و مطالب ذکرشده خلاف واقعیت باشند. خوشبختانه راه های مختلفی جهت انجام تحقیقات موجود است که در این امر کمک کننده خواهند بود.

دقت داشته باشید که رزومه همیشه یک فرم نیست. زمانی که شخصی چندین و چند سال در یک حوزه مشخص مانند ثبت برند در حال فعالیت است؛ قطعا تجربه و تخصص بیشتری از تازه کاران خواهد داشت. بنابراین میزان تجربه نیز به عنوان بخشی از رزومه فرد در زمان استخدام وکیل ثبت برند حائز اهمیت است.

اخلاق کاری

یکی از نکات مهمی که در زمان استخدام وکیل ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید همین اخلاق کاری شخص است. همان گونه که شما به عنوان موکل وظایفی از جمله پرداخت حق الوکاله را برعهده دارید؛ وکلا نیز وظایفی دارند که باید در قبال دریافت حق الزحمه به آن ها عمل کنند.

به غیر از این وظایف برخی از فاکتورهای اخلاقی نیز وجود دارد که در حوزه اخلاق کاری در نظر گرفته می شود. از جمله این موارد باید به امانت داری، رازداری و تعهد به موکل اشاره کرد. وکلا جهت حل پرونده های خود نیاز به دانستن اسرار کاری موکلان خود دارند اما نکته مهم این است که این اسرار نباید به خارج از سازمان نفوذ پیدا کند. این ویژگی همان رازداری و امانت داری وکیل به شمار می رود.

در امور حقوقی وکلا معمولا در قرارداد خود ذکر می کنند که تلاش خود را در جهت احقاق حق انجام خواهند داد اما این امکان نیز وجود دارد که پرونده به نتیجه نرسد. در امور ثبتی با توجه به روال مشخصی که پیش بینی می‌ شود؛ وکلا تضمین می کنند که در کمترین زمان ممکن ثبت برند را با موفقیت به پایان برسانند.

سخن پایانی

صاحبان شرکت ها جهت حفظ ارزش و اعتبار محصولات خود و اقدام جهت بازاریابی و افزایش فروش از این طریق نیاز به ثبت برند دارند اما چند درصد از این افراد از روال انجام این امر اطلاع کافی دارند؟ جای تعجب ندارد که تعداد این افراد بسیار کم باشد. راه حل رسیدن به بهترین نتیجه در این زمینه استخدام وکیل ثبت برند است.

این شخص باید علاوه بر دارا بودن رزومه موفق و تجربه کافی، اخلاق کاری مناسبی نیز داشته باشد. کارشناسان سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص به شما کمک فراوانی خواهند کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد