وکالت ثبت شرکت شامل چه موارد قانونی است و وکیل چه نقشی دارد؟

0

وکالت ثبت شرکت شامل چه موارد قانونی است و وکیل چه نقشی دارد؟ وکالت ثبت شرکت امری است که امروزه به طور تخصصی پیگیری و انجام شده و از جمله اصطلاحات حقوقی محسوب می شود.

وکالت ثبت شرکت شامل چه موارد قانونی است و وکیل چه نقشی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به قانون اساسی، وکالت عقدی است که به واسطه آن شخصی، شخص دیگری را به جای خود نائب می کند که امور خود را به درستی انجام دهد. در این رابطه حقوقی افراد نسبت به هم وظایفی دارند.

از آنجا که وکالت امروزه بسیار متداول و مورد قبول است پس برای کسانی که قصد دارند در زمینه ثبت شرکت فعالیت هایی داشته باشند بهتر است با این جمله از اصطلاحات حقوقی آشنا شوند. این آشنایی در برقراری ارتباط موثر میان متقاضی شرکت و وکیل ثبت شرکت نقش بسزایی دارد.

ما در اینجا سعی داریم شما را از نقش و وظایف شخص وکیل در امور ثبتی آگاه کنیم. با ما همراه باشید.

وظایف تخصصی وکالت ثبت شرکت در تسهیل امور ثبتی

همان طور که می دانید عمده وظایف وکلا در قبال موکلین خود این است که با در اختیار گذاشتن اطلاعات و موارد قانونی، موکل را در مسیر امر و موفقیت همراهی و راهنمایی کنند.

در اینجا ما وظایف مهم و تخصصی وکالت ثبت شرکت را به اختصار در اختیار شما خواهیم گذاشت.

  • کمک به طراحی صحیح برای موضوع فعالیت شرکت؛
  • کمک به تعیین درست اشخاص با توجه به نوع سمت آن ها؛
  • تقسیم کردن صحیح سهام یا سهم الشرکه به قالب های ثبتی متفاوت؛
  • بررسی و تقسیم بندی سود و زیان شرکت؛
  • مشخص کردن سال مالی صحیح برای شرکت؛
  • تنظیم زمان لازم برای انتخاب اعضای هیئت مدیره؛
  • مشاوره یا ثبت نام به درست ترین روش اینترنتی؛
  • ارجاع اصولی مدارک متقاضی به ادارات مربوطه با حداقل میزان خطا؛
  • ایجاد موقعیت صرفه جویانه در زمان و هزینه موکلین خود.

در انتهای تمامی موارد ذکر شده، تعیین مسیر و سرنوشت شرکت است که با رسیدگی دقیق و اصولی یک  مختصص مشخص می شود.

پس انتخاب یک وکیل متخصص و مجرب را باید از مهم ترین امور متقاضی ثبت شرکت دانست؛ زیرا این امر از عواقبی چون تنظیم صورت جلسه مکرر به صورت اجباری و دیگر عواقب حقوقی جلوگیری می کند.

با انواع وکالت ثبت آشنا شوید

وکالت ثبت شرکت انواع گوناگونی را شامل می شود، این انواع به زبان ساده به شرح زیر است:

  1. اگر شخصی را برای انجام تمام امور خود شامل امور مالی و اداری وکیل کنید، این وکالت را وکالت مطلق می گویند.

به طور مثال وکیل اجازه این را دارد که در صورت صلاحدید خود و اصولی که در طول مسیر تحصیل وکالت کسب کرده است، اموال شما را بفروشد یا اقدامات اداری شما را بدون نیاز به اجازه موکل به انجام برساند.

  1. نوع دیگری از وکالت وجود دارد که آن را وکالت مقید می گویند. در این نوع وکالت، موضوع و مورد وکالت مشخص است و وکیل تنها در خصوص موضوع مشخص شده حق انجام فعالیت دارد.

به طور مثال شما اجازه فروش ماشین یا خانه را به وکیل داده اید. او از نظر قانونی حق و اختیاری دیگر در زمینه فروش سایر موارد ندارد.

محدوده اختیارات وکالت ثبت شرکت چگونه است؟

همان طور که متوجه شدید وکیل با توجه به قانون و نوع وکالت، اختیار انجام برخی از امور را دارد؛ درحالیکه قانون دست او در انجام مواردی خاص می بندد.

  1. وکیل حق ندارد از حدود اختیارات تعیین شده در نوع وکالت خروج کند؛
  2. در صورتی که به صورت مطلق وکیلی را منصوب کرده باشید و قیدی ذکر نشده باشد، اختیار وکیل در ارتباط با اداره اموال خواهد بود.

در اینجا لازم است نکات و موارد دیگری را ذکر کنیم:

  • در مواردی که قانون، دخالت و حضور شخص اصلی یا موکل را ضروری اعلام کرده است، وکیل اختیاراتی نخواهد داشت؛ به طور مثال وکالت در سوگند.
  • موضوع و مورد وکالت باید مشخص باشد در غیر این صورت مطلق تلقی می شود.

و در آخر…

با در نظر داشتن موضوعات و توضیحاتی که ارائه شد دانستید که وکالت در تمامی امور اعم از حقوقی و مالی امکان پذیر نیست؛ مگر اینکه حضور قانونی ضروری و ملزوم به حاضر بودن شخص متقاضی یا اصیل باشد. این از جمله اموری است که وکالت ثبت شرکت در اختیار شما می گذارد.

همچنین برای شما روشن و آشکار شد که اعتماد به یک وکیل ثبت شرکت متخصص و مجرب همواره از موارد لازم برای به سرانجام رساندن امور اداری اشخاص به حساب می آید. زیرا عدم انتخاب یا عدم دقت در انتخاب یک وکیل حاذق علاوه بر طولانی و سخت شدن مسیر اداری، عواقبی را در پی دارد که این عواقب تعیین کننده سرنوشت و نحوه رشد شرکت هستند.

سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری برای انجام امور مربوط به وکالت ثبت شرکت، همواره پشتیبان و راهنمای شما در مسیر رشد و ترقی خواهد بود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. به امید همکاری و موفقیت بیشتر.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد