وکیل ثبت شرکت چه وظایفی دارد؟!

0

وکیل ثبت شرکت چه وظایفی دارد؟! شرکت ها به هنگام ثبت به وکیل شرکت نیاز دارند. همانطور که می دانید ثبت شرکت کاری بسیار پیچیده و دشوار است و شاید در حالت عادی انرژی و زمان زیادی صرف شود که شرکت به ثبت برسد. به همین دلیل شرکت ها وکیل حقوقی و ثبتی استخدام می کنند.

وکیل ثبت شرکت چه وظایفی دارد؟!

وکیل ثبت شرکت کارهای ثبتی شرکت را پیگیری می کند و در زمان کمتری شرکت را بدون دخالت مدیران، اعضا و سهامداران به ثبت می رساند. همچنین با مشاوره های حقوقی و تجاری خود باعث پیشرفت شرکت می شود.

تمامی شرکت های بزرگ برای پیشرفت خود به یک وکیل نیاز دارند که مسائل حقوقی، تجاری، ثبتی وغیره را در کمترین زمان ممکن پیگیری کند و به نتیجه برساند. اما این تمامی وظایف وکیل نیست. در ادامه وظایف دیگری را بیان می کنیم.

چرا به وکیل ثبت شرکت نیاز داریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وجود یک وکیل در شرکت مزایای بسیاری دارد و موجب می شود مدیران زمان و هزینه اضافی برای ثبت شرکت خرج نکنند. در ادامه با مزیت های وجود یک وکیل بیشتر آشنا می شویم.

دیگر زمان خود را بیهوده هدر ندهید

همیشه افراد از زمان زیاد کارهای حقوقی و ثبتی شکایت دارند. با استخدام وکیل ثبت شرکت اگر هر یک از اعضای شرکت بخواهد این مسائل را پیگیری کند کارهای شرکت از برنامه خارج می شود و به تعویق می افتد. با انتخاب وکیل برای شرکت امکان بهینه سازی زمان وجود دارد.

دفاع از حقوق شرکت

رئیس شرکت، هیئت مدیره، سهامداران و دیگر اعضا پس از تشکیل جلسه و مشورت با یکدیگر شخصی لایق  را از بین وکلایی که به شرکت معرفی می شوند به عنوان وکیل شرکت انتخاب می کنند. وکیل شرکت باید به اندازه کافی زبده و کار بلد باشد که در صورت بروز مشکل از حقوق شرکت دفاع کند.

به کارهای حقوقی خود سرعت ببخشید

وکیل ثبت شرکت پس از استخدام در شرکت با وکالت نامه ای که از طرف اعضا دریافت کرده کارهای شرکت را پیگیری می کند. وکیل با توجه به ماده های قانونی که قبلا آموخته است روند ثبت شرکت را سرعت می بخشد.

موفقیت بیشتر در تجارت

بسیاری از شرکت های بزرگ که در سطوح جهانی نیز فعالیت می کنند از شخصی کاربلد که همان وکیل ثبت است مشاوره دریافت می کنند. به تعبیری دیگر اگر به دنبال موفقیت های روزافزون و اساسی در زمینه های مالی، تجاری، حقوقی وغیره هستید بهتر است که از یک وکیل مشاوره دریافت کنید.

یک وکیل کاربلد به تمامی امور ذکر شده تسلط کافی دارد. بنابراین با خیال راحت کارهای خود را به او بسپارید و شاهد پیشرفت شرکت شوید.

وظایف وکیل ثبت شرکت

زمانی که شخصی به عنوان وکیل در شرکتی انتخاب می شود مقابل شرکت تعهدات و وظایفی دارد . این تعهدات تماما در قراردادی که بین وکیل و دیگر اعضای شرکت بسته شده، درج می شود. قوانین درج شده در قرارداد بسته به صحبت های قبلی بین وکیل و مسئولین قابل تغییر است. در ادامه چند نمونه از این وظایف را بررسی می کنیم.

  • وکیل شرکت باید نوع شرکت ها را با توجه به قوانین تخصصی تجارت به طور کامل تشریح کند؛ تمام این مسائل در ماده ۲۰ قانون تجارت ذکر شده است.
  • برای ثبت شرکت ها باید به اداره ثبت کشور مراجعه و مدارک مورد نیاز ثبت را دریافت کند؛
  • پس از دریافت مدارک مورد نیاز ثبت وکیل یک بار دیگر به اداره ثبت می رود که مدارک تائید شود؛
  • وکیل ثبت شرکت در صورت داشتن نمایندگی از طرف مدیران شرکت باید وکالت نامه خود را همراه داشته باشد؛
  • پس از اینکه وکیل شرکت را به ثبت رساند به اداره مالیات مراجعه و کد اقتصادی دریافت می کند؛ یکی از مسائل مهم در ثبت و تجاری سازی شرکت کد اقتصادی است.
  • در صورت بروز مشکل قضایی نیز وکیل شرکت وظیفه دفاع از شرکت را به عهده دارد.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که مطرح شد به این نتیجه می رسیم که برای مسائل حقوقی شرکت به وکیل ثبت شرکت نیاز است. یک وکیل نمی تواند خارج از تعهداتی که در قرارداد درج و اختیار داده شده، عمل کند. همچنین شرکت نیز تعهدات و وظایفی را در قبال وکیل خود انجام می دهد.

با تمام صحبت هایی که شد این نکته به چشم می خورد که انتخاب وکیلی کاربلد بسیار دشوار است. قبل از اینکه کارهای خود را به هر کسی بسپارید به خوبی درباره او تحقیق کنید.

سرعت یافتن مسائل مربوط به شرکت امری مهم و اساسی است. سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری در خدمت شماست. برای اطلاعات بیشتر درباره مسائل حقوقی و قضایی با ما در ارتباط باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد