راهنمای خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان

0

راهنمای خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان : تقسیم بندی محیط موجب می شود که قادر باشید از یک فضا چندین استفاده متفاوت انجام دهید. در هنگام ساخت، این تقسیم بندی با دیوارکشی انجام می شود اما اگر پس از کامل شدن ساختمان نیاز به انجام تغییراتی باشد؛ تخریب دیوارها و دیوارکشی مجدد هزینه بر است. در دکوراسیون های جدید، پارتیشن ها راه حل مناسبی برای این کار هستند.

راهنمای خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که هر یک جهت کاربرد مشخصی ساخته می شوند. در محیط های خانگی پارتیشن متحرک یا پاراوان گزینه ای است که برای جداسازی فضا استفاده می شود. در این نوشته در مورد خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان توضیحاتی ارائه می شود.

در خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان به چه نکاتی توجه کنید؟

راهنمای خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان : پاراوان به نوعی از پارتیشن های متحرک گفته می شود که به صورت تاشو یا جمع شدنی ساخته می شود و بیشتر در منازل کاربرد دارند. در برخی از آرایشگاه ها و مغازه ها نیز جهت ساخت اتاق پرو متحرک پاراوان قرار می گیرد.

تاریخچه استفاده از پاراوان از کشور چین آغاز شد و پس از آن کشورهایی همچون ژاپن و کره از آن استقبال کردند. کم کم زیبایی و کاربرد های جالب این وسیله موجب افزایش استفاده از آن در کشورهای اروپایی همچون فرانسه و بریتانیا شد و پس از آن نیز جای خود را در اجزای دکوراسیونی در سراسر جهان پیدا کرد.

یکی از راه های خرید پاراوان از طریق خرید اینترنتی است. با توجه به اینکه در این نوع از خرید باید دقت نظر بیشتری داشته باشید؛ نکاتی در این مقاله شرح داده می شود که بسیار حائز اهمیت است.

جنس

با یک پاراوان مناسب در محیط اداره یا منزل قادر به حفظ حریم ها هستید. این نوع از پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و از متریال مختلفی در ساخت آن ها استفاده می شود. در گذشته و در ابتدای رواج استفاده از این وسیله، بیشتر پاراوان ها چوبی بودند اما امروزه از متریال مختلفی همچون ام دی اف، پی وی سی، پارچه، فلز، حصیر یا حتی شیشه در ساخت آن کمک گرفته می شود.

هر یک از این انواع در نوع خود جذاب و کاربردی هستند و این شما هستید که باید آن را با سلیقه یا نیاز خود هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد ایجاد اتاق پرو در قسمتی از مغازه خود را دارید؛ نباید از جنس شیشه یا حصیر استفاده کنید. در مقابل باید پاراوان هایی را انتخاب کنید که مانند پارچه یا چوب کاملا کدر هستند و بخش پشت پارتیشن اداری را به طور کلی از دیدرس خارج می کنند.

با این حال اگر در محیط منزل خود مبلمان یا صندلی های حصیری دارید؛ با انتخاب یک پاراوان حصیری زیبا جذابیت محیط را چندین برابر خواهیدکرد. اگر باتوجه به شرایط آب و هوایی گرد و غبار در محل زندگی یا کار شما زیاد است؛ حتما از انواع پی وی سی یا ام دی اف استفاده کنید. به این علت که شستشو و تمیزکاری آن بسیار ساده تر از چوب انجام می شود.

ابعاد

در هنگام خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان باید به ابعاد و اندازه های آن نیز دقت کنید. باتوجه به اینکه دیوارهای جداکننده تمامی ارتفاع دیوار را نمی پوشانند؛ اگر ارتفاع استانداری نداشته باشند با یک ضربه کوچک سقوط می کند. به صورت استاندارد، عرض پاراوان باید حدود ۶۰ سانتی متر و ارتفاع آن نیز حدود ۱۸۵ سانتی متر باشد. تعداد لته ها در اندازه عرض پاراوان موثر هستند. معمولا از سه یا چهار لته در کنار هم جهت ساخت پارتیشن متحرک استفاده می شود.

طرح و شکل

در زمینه طرح و شکل تنوع بسیار بالایی در هنگام خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان در اختیار شما قرار می گیرد. پاراوان ها امکان دارد که ساده باشند یا روی آن ها طرح های مختلفی از جمله شکل و شمایل حکاکی یا لیزری وجود داشته باشد. طرح روی لته ها ممکن است؛ حتی به صورت چاپی باشند.

رنگ ها بخش مهمی از طرح و شکل وسایل دکوراتیو را تشکیل می دهند. به همین خاطر نیز برای هر نوع سلیقه و هدفی، پارتیشن های متحرکی با رنگ های مختلف وجود دارند. در صورتی که محیط منزل یا اداره خود را به صورت مدرن یا مینیمال دکوراسیون کرده اید؛ بهتر است که از رنگ های روشن و حصیری و سفید استفاده کنید. نگران نباشید! جهت دکوراسیون سنتی شما نیز پاراوان های چوبی با طرح های خاص سنتی و اصیل موجود هستند.

کاربرد

یکی از اصلی ترین مواردی که باید هنگام خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان یا هر وسیله دیگری مد نظر داشته باشید؛ کاربردی است که از آن انتظار دارید. این مسئله به شما کمک زیادی می کند که در مورد سایر آیتم های آن همچون رنگ، اندازه و شکل و طرح تصمیم گیری کنید.

در تیترهای گذشته و در لابه لای مطالب به چند مورد از کاربرد های این وسیله اشاره شد. با این حال پاراوان به دلیل خصوصیاتی که دارد در منازل بیشتر استفاده می شود. این وسیله امکان دارد که جهت ایجاد محدودیت در فضای ورودی، جداسازی بخش پذیرایی از قسمت هال و غذاخوری یا حتی جهت پوشاندن فضای پرت و قناس منزل استفاده شود.

قیمت

قیمت یکی از پارامترهایی است که در انواع خرید از جمله خرید اینترنتی مورد توجه قرار می گیرد. قیمت پاراوان یا دیوار جداکننده متحرک تا اندازه زیادی به جنس متریالی مرتبط است که در ساخت آن به کار می رود. به عنوان مثال معمولا پارتیشن های چوبی قیمت بالاتری نسبت به دیگر متریال ها دارد. اگر هزینه کافی جهت خرید پاراوان چوبی در اختیار ندارید؛ از متریال های دیگری همچون ام دی اف استفاده کنید. ام دی اف با وجود قیمت بسیار پایین تری که نسبت به چوب دارد؛ زیبایی و دوام مورد انتظار شما را تا حد زیادی تامین خواهدکرد.

مسلما ابعاد نیز یکی از گزینه های مشخص کننده قیمت است. به همین جهت انتظار می رود که پاراوان هایی که از لته های کمتری تشکیل شده اند به نسبت انواع بزرگ تر قیمت کمتری داشته باشند.

سخن پایانی

پاراوان به پارتیشن های متحرکی گفته می شود که در محیط های خانگی یا حتی ادارات استفاده می شوند. با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این وسایل، افراد قادر به خرید آن ها به صورت اینترنتی هستند. با این حال جهت خرید اینترنتی پارتیشن و پاراوان باید به نکات مختلفی از جمله جنس، ابعاد، کاربرد و قیمت آن توجه کنند که پس از خرید از انتخاب خود رضایت داشته باشند.

فروشگاه  اینترنتی ساویس یک مرجع مطمئن جهت عرضه و فروش انواع پارتیشن اعم از ثابت و متحرک است. مزیت خرید از فروشگاه های معتبری همچون ساویس این است که علاوه بر خرید اجناس باکیفیت و بادوام قادر به انتخاب از بین تنوع زیادی از کالاها خواهید بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد