مهم ترین نکات مربوط به حقوق املاک و اراضی و وکالت آن

0

مهم ترین نکات مربوط به حقوق املاک و اراضی و وکالت آن : امروزه در تمام کشورهای دنیا همچون ایران برای موارد مختلف قوانین و شرایط به خصوصی وضع شده است که از آن ها به عنوان حقوق یاد می شود.

مهم ترین نکات مربوط به حقوق املاک و اراضی و وکالت آن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که حقوق املاک و اراضی یکی از این موارد است که شامل قوانین، تبصره ها و شرایط مربوط به املاک و زمین ها می شود.

چنان که این بخش از حقوق نیز وکلای مخصوص به خود را دارد که این افراد به طور کامل با قوانین و حقوق انواع زمین ها آشنا هستند. ضمن اینکه وکلای املاک و اراضی در طرح دعوی حقوقی و کیفری زمین های مختلف و دفاع از دعوی بسیار مهارت دارند.

حال اگر به دنبال آشنایی با نکات مربوط به حقوق املاک و زمین ها هستید و می خواهید بدانید وکلا دفاع از این حقوق چه کارهایی انجام می دهند، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم مربوط به حقوق املاک و اراضی

جالب است بدانید حقوق اراضی و املاک موارد بسیار مختلفی را شامل می شود. چنان که حقوق املاک متناسب با نوع زمین و ملک کاملا متفاوت هستند و قوانین و تبصره های به خصوصی برای هر نوع زمینی در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این حقوقی برای تمامی مسائل مربوط به املاک و اراضی مطرح شده اند. درواقع هر نوع اقدامی برای خرید، فروش، آبادانی، ساخت وغیره در رابطه با زمین های مختلف براساس قوانین حقوق مربوط به املاک و اراضی باید انجام شود.

به همین دلیل ما در ادامه این مقاله نکات مهمی که در این رابطه وجود دارد را برای شما متناسب با نوع اقدام و بهره برداری از زمین توضیح می دهیم.

نکات حقوقی مربوط به تحصیل مالکیت اراضی و نقش وکیل در آن

یکی از بحث های مهم در رابطه با حقوق املاک و اراضی چگونگی تحصیل مالکیت آن ها است. در این رابطه باید بدانید مالکیت املاک و اراضی مختلف طبق ماده ۱۴۰ قانون مدنی ۴ راه دارد:

  • براساس عقود و تعهدات
  • به ارث رسیده باشد
  • براساس اخذ به شفعه
  • براساس احیای اراضی موات

به همین دلیل هرگز هیچ کس با راهی غیر از موارد ذکر شده نمی تواند مالکیت زمینی را داشته باشد و به این شکل حقوق مالکیت اراضی افراد حفظ می شود. در این رابطه باید بدانید اگر در مالکیت زمین و املاک خود دچار مشکل شده اید؛ وکلای املاک و اراضی باتوجه به این حقوق نسبت به حفظ مالکیت زمین های شما اقدام می کنند.

حقوق مربوط به تقسیم بندی املاک و نقش وکیل در آن

جالب است بدانید برای تعیین حقوق املاک و اراضی در قوانین ابتدا زمین ها را براساس ویژگی های آن ها تقسیم بندی کرده اند. به طوری هر ملکی همچون املاک موقوفی، املاک مشاعی، اراضی موات وغیره حقوق مالکیت، خرید، فروش و بهره برداری متفاوتی دارند که افراد عادی از آن ها مطلع نیستند.

به طوری که وکلای املاک و اراضی زمانی که شما قصد بهره برداری از زمین ها را داشته باشید، براساس این حقوق کمک می کنند که بدون بروز مشکل حقوقی و مالکیتی از زمین مورد نظر استفاده کنید.

به عنوان مثال باید بدانید اراضی عمومی و دولتی نوعی از املاک هستند که تمامی سازمان ها و افراد نسبت به آن ها حق مالکیت دارند. به طوری که این اراضی قابلیت تملک به صورت خصوصی را نخواهند داشت و دولت نیز بهره برداری از این املاک را مدیریت می کند.

علاوه بر این اراضی دیگری مانند اراضی عمومی و ملی، اراضی عمومی و انفال، اراضی عمومی و موات، اراضی موقوفه، اراضی خصوصی وجود دارند که مالکیت و بهره برداری از آن ها با یکدیگر کاملا متفاوت است و تنها وکلای متخصص در این زمینه با قوانین و شرایط استفاده، خرید و فروش آن ها آشنایی دارند.

نکات حقوقی مربوط به نقل و انتقال املاک 

یکی دیگر از بخش های حقوق املاک و اراضی به چگونگی نقل و انتقال آن ها مربوط می شود. در این رابطه باید بدانید نقل و انتقال زمین های مختلف نیز قوانین و حقوقی براساس تقسیم بندی اراضی دارد. چنان که برای نقل و انتقال هر زمین ابتدا باید نوع آن براساس تقسیم بندی املاک مشخص شود.

سپس وکلا چگونگی مالکیت آن را بررسی می کنند که تحت چه عنوان قابل انتقال خواهد بود و آیا فروشنده زمین مورد نظر مالک است یا به نمایندگی از مالک نسبت به فروش زمین اقدام می کند.

همچنین یکی دیگر از قوانینی که تحت عنوان حقوق املاک و زمین ها عنوان می شود؛ این است که ملک مورد نظر قابلیت انتقال را داشته باشد و تحت تصرف بانک یا موسسات دیگر نباشد.

بنابراین از آنجا که مردم عادی با هیچ یک از حقوق مربوط به نقل و انتقالات اراضی آشنایی ندارند؛ وکلای متخصص مانند کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی در این زمینه به کمک مردم می آیند. به طوری که نقل و انتقال زمین ها را براساس قوانین و حقوق املاک و اراضی انجام می دهند.

در پایان

باتوجه به اینکه برای املاک و اراضی در سراسر کشور قوانین و حقوق به خصوصی در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که شما قصد بهره برداری یا هر اقدامی را برای استفاده از زمین ها داشته باشید، ابتدا باید با این حقوق آشنا شوید.

حقوق املاک و اراضی در رابطه با خرید، فروش، بهره برداری، ساختمان سازی، آبادانی وغیره مطرح می شوند. ضمن اینکه حقوق املاک براساس تقسیم بندی اراضی کشوری کاملا متفاوت هستند و افراد عادی با آن ها آشنایی کافی را ندارند.

به همین دلیل اگر قصد هر گونه استفاده از زمین یا املاک مورد نظر را دارید، اما با حقوق مربوط به آن آشنا نیستید؛ بهتر است از وکلای متخصص در این زمینه همچون کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی کمک بخواهید.

چنان که آن ها با علم و تخصص در زمینه حقوق مربوط به املاک و اراضی به شما کمک می کنند که به راحتی نسبت به خرید، فروش و بهره برداری از زمین مورد نظر اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد