چگونه بهترین رنگ پارتیشن اداری را انتخاب کنیم؟

0

چگونه بهترین رنگ پارتیشن اداری را انتخاب کنیم؟ در دکوراسیون های مدرن برای تقسیم فضا از پارتیشن ها استفاده می کنند. استفاده از پارتیشن در فضای اداری بسیار مناسب است. پارتیشن ها شکوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون اداری می بخشند. پارتیشن اداری با تنوع رنگ و طرح خود و همچنین خصوصیت ترکیب با رنگ های متفاوت برای همه سلیقه ها مناسب است.

چگونه بهترین رنگ پارتیشن اداری را انتخاب کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : رنگ پارتیشن اداری یکی از انتخاب هایی است که در  طراحی فضا به آن توجه می شود. این انتخاب نه تنها باید سلیقه افراد را تامین کند بلکه باید با فضا و المان های دیگر نیز هماهنگ باشد و بهترین رنگ برای آن انتخاب شود.

انتخاب رنگ درست منجر به فضایی دلنشین برای محیط کار شما خواهد شد. در این بخش از سایت ساویس قصد داریم شما را در انتخاب بهترین رنگ برای پارتیشن های اداری راهنمایی کنیم.

نکات مهم انتخاب رنگ پارتیشن اداری

برای اینکه بهترین رنگ را برای پارتیشن های اداری محل کار انتخاب کنیم، باید به مواردی توجه داشته باشیم که در این بخش به شما یادآور خواهیم شد.

برخی از اشیا جزو لاینفک یک محیط و دارای رنگ و حالت مخصوص به خود هستند. در انتخاب رنگ پارتیشن اداری باید به رنگ اشیا و هماهنگی آن با پارتیشن ها توجه کرد.

رنگ کف و چگونگی جنس آن نیز در انتخاب رنگ پارتیشن موثر است. بازتاب نور کف، تیره یا روشن بودن آن باید در نظر گرفته شود. هماهنگی رنگی بین پارتیشن ها نیز اهمیت دارد.

رنگ سقف و دیوار های اصلی شرکت بر انتخاب رنگ پارتیشن تاثیر گذار است. پارتیشن ها در واقع همکار دیوار ها محسوب می شوند. تضاد و نا هماهنگی بین آن ها از زیبایی فضا می کاهد.

میزان تابش خورشید در فضا برای تصمیم گیری در انتخاب رنگ پارتیشن ها به ما کمک می کنند. اگر در محیطی تابش نور زیاد باشد دست شما برای استفاده از رنگ های تیره باز است. در غیر این صورت میزان نور کمی را که به محیط می تابد، باید با پارتیشن های روشن چند برابر کنید.

نورپردازی محیط نیز در انتخاب رنگ پارتیشن اداری باید مد نظر قرار گرفته شود. بهتر است به صرفه جویی در مصرف برق نیز اهمیت بدهید و رنگ ها را طوری انتخاب کنید که استفاده از برق را به حداقل برسانید.

سلیقه افرادی که در محیط کار می کنند و روحیات آنان نیز باید در نظر گرفته شود. در این صورت از رنگ های آزار دهنده برای کارکنان استفاده نکنید و بر عکس رنگ های مورد علاقه و آرامش بخش را انتخاب کنید. روانشناسی رنگ را برای حفظ نظم و بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان در نظر داشته باشید.

رنگ هایی که مناسب پارتیشن های اداری نیستند

در انتخاب رنگ برای پارتیشن اداری رنگ هایی را باید از ذهن خود حذف کنید. این موضوع به دلیل کاربری محیط است و باعث می شود انتخاب شما به سمت رنگ های دیگر که مناسب آن هستند سوق داده شود.

اولین رنگ نامناسب صورتی یخی است زیرا هیچگونه جذابیت چشمی ندارد. ولی اگر خیلی به این رنگ علاقه دارید، باید آن را با رنگ های دیگر در پارتیشن اداری ترکیب کنید و جلوه مناسبی به آن ببخشید.

رنگ قرمز خشخاشی نیز باعث ایجاد خشم در افراد می شود. در این صورت کارمندان و مراجعه کنندگان قادر به کنترل خشم خود نیستند و یک کارفرما هرگز ایجاد تنش در محل کار خود را نمی پسندد. پس نباید از رنگ قرمز خشخاشی در محیط اداری استفاده شود.

رنگ نارجی بستنی و رنگ زرد روغنی نیز برای پارتیشن های اداری مناسب نیستند. رنگ زرد روغنی باعث تحریک حس خشونت و رنگ نارنجی بستنی چشم کارمندان را خسته می کند.

رنگ هایی که برای پارتیشن های اداری مناسب هستند

برای انتخاب رنگ پارتیشن حتما رنگ و جنس دیوارها، سقف و کف سالن را در نظر بگیرید. نور اتاق را بررسی کنید و به نور پردازی های مصنوعی نیز فکر کنید. اشیای قرار گرفته در محط و کارکنان نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

اگر نور محیط اداری شما مناسب است، از انتخاب های بیشتری برای رنگ پارتیشن اداری بهره می برید. رنگ سبز از لحاظ روانشناسی برای ایجاد حس آرامش و فراهم آوردن محیط مناسب برای فعالیت ذهنی مناسب است. اما این رنگ نیز در برخورد با نور های محیط تغییر می کند. اگر فقط در روز با نور طبیعی در محیط سر و کار دارید، بهترین انتخاب برای شما رنگ سبز است.

رنگ قهوه ای حالتی طبیعی به محیط می دهد. گرچه ممکن است در بعضی افراد حس افسردگی ایجاد کند اما به دلیل نزدیکی به رنگ چوب طبیعی و درختان حس راحتی و آرامش را ایجاد می کند. افراد دیر تر از این رنگ پارتیشن اداری خسته می شوند و برای مدت طولانی تری جذاب خواهد بود.

رنگ سفید و خاکستری انتخاب فوق العاده ای برای محیط اداری به حساب می آیند. این رنگ ها به تنهایی و در ترکیب با رنگ های دیگر برای پارتیشن های اداری مناسب خواهند بود. رنگ کرم نیز همین جذابیت را برای محیط اداری ایجاد می کند.

در انتخاب رنگ پارتیشن های اداری بهتر است از رنگ های ملایم و روشن بیشتر استفاده کنید. این رنگ ها بهترین انتخاب برای ترکیب با رنگ دکوراسیون فضای شما خواهند بود.

در نهایت

انتخاب رنگ پارتیشن اداری یک انتخاب مهم در دکوراسیون محیط کار شماست. برای انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید و با استفاده از دانش کارشناسان و طراحان رنگ مناسب محیط کار خود را بیابید.

به روانشناسی رنگ باور داشته باشید زیرا تاثیر بسزایی در روند فعالیت مغز و آرامش افراد دارد. اینکه محیط مناسبی را جهت کار کارمندان خود آماده کنید، از مسائل مورد اهمیت در مدیریت یک مجموعه است.

کارشناسان ما در سایت ساویس با مشاوره و اجرای پارتیشن بندی و دکوراسیون محیط اداری بهترین و زیبا ترین پارتیشن ها را برای شما به اجرا در خواهند آورد. با ما در تماس باشید و پارتیشن های خود را سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد