با انواع پارتیشن قابل حمل آشنا شوید!

0

با انواع پارتیشن قابل حمل آشنا شوید! پارتیشن قابل حمل و متحرک به آن دسته جداکننده هایی گفته می شود که در جایی ثابت نمانده و قابل جا به جایی هستند. پارتیشن های متحرک راه حلی مناسب برای جدا کردن دو فضا یا پنهان قسمتی از خانه یا اداره به حساب می آیند.

با انواع پارتیشن قابل حمل آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مچله دکوکده : پارتیشن های متحرک و قابل حمل کاربردهای گوناگونی دارند. اغلب برای ایجاد یک فضای نشیمن در خانه، ایجاد حمام، اتاق پرو در فروشگاه ها، ایجاد اتاق های مختلف اداری و دیگر موارد مشابه از پارتیشن ها استفاده می شود.

پارتیشن دارای جنس های گوناگونی نظیر شیشه ای، چوبی، پلاستیکی و غیره است. برای تهیه انواع پارتیشن های خانگی، اداری، لوازم ادارات و دیگر موارد با خرید از فروشگاه اینترنتی ساویس، تجربه ای بی نظیر از یک خرید آنلاین داشته باشید.

آشنایی با انواع پارتیشن قابل حمل

پارتیشن قابل حمل و متحرک دارای تنوع بسیار بالایی هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند که در دکوراسیون خانه، فروشگاه یا محل کار خود از این ابزار دکوراتیو پرکاربرد به روش های خلاقانه و جذاب بهره بگیرند.

پارتیشن ها به عنوان تقسیم کننده بین دو فضا، قادر هستند که دو محیط را به طور کامل از یکدیگر جدا کنند یا تنها به حالتی نمادین بین آن دو قرار بگیرند.

انواع مختلف این پارتیشن ها شامل پارتیشن شیشه ای، پارتیشن چوبی، پارتیشن آجری، پارتیشن قابل حمل و دیگر مدل های آن است.

در ادامه مقاله به معرفی هر یک از این پارتیشن های قابل حمل می پردازیم و مزایای هر یک را بیان می کنیم.

پارتیشن قابل حمل چوبی

این نوع از پارتیشن کاربرد های بیشتری دارد. اغلب این جداکننده ها در سایز و اندازه های گوناگون تولید می شوند که مناسب با هر سلیقه ای باشد.

البته نصب و ثابت کردن آن ها به دیوار نیز امکان پذیر است. در ادارات با نصب انواع پارتیشن های چوبی به دیوار، اتاق های کار متعددی را ایجاد می کنند.

در فروشگاه با با تهیه پارتیشن چوبی و قرار دادن آن در هر کجای مغازه، به راحتی یک یا چندین اتاق پرو به وجود می آورند و اگر مایل به تغییر دکوراسیون مغازه باشند، قادر هستند که با جا به جایی این پارتیشن ها، دکوری متفاوت و جدید به وجود آورند.

در خانه ها، با استفاده از پارتیشن های چوبی و قرار دادن آن در مقابل درب ورودی، فضایی را ایجاد می کنند که دید به داخل خانه محدود شود و راحتی اعضای خانواده را در پی داشته باشد. همچنین با قرار دادن این پارتیشن ها مقابل آشپزخانه یا ورودی سرویس بهداشتی باعث پنهان سازی این قسمت های خانه می شویم.

پارتیشن فلزی

پارتیشن قابل حمل فلزی، دارای جنسی نازک، مقاوم و بادوام است که در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است. این پارتیشن ها هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک قابل طراحی و پیاده سازی هستند.

نوع قابل حمل آن ها در مدل ها و رنگ های گوناگون ساخته می شود که بسیار مورد توجه افراد مختلف با سلیقه های گوناگون است.

استفاده از این پارتیشن ها در دکوراسیون خانه یا فروشگاه ها چشم نواز است و جلب نظر می کند. اغلب این پارتیشن ها در مدل های گوناگون تولید می شوند که مناسب با هر دکوراسیونی باشند.

پارتیشن های تاشو

یکی دیگر از انواع پارتیشن های قابل حمل، نوع تاشو آن هاست. این پارتیشن ها به عنوان دیوار موقت به حساب می آیند. اغلب از این جداکننده ها برای ایجاد یک حریم شخصی و خصوصی استفاده می شود. این نوع از پارتیشن ها قابل حمل بوده و به علت تاشو بودن آن ها، به راحتی جمع می شوند و زیر تخت، کمد یا در مکان های دیگر قرار می گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

این دیوارها راه حلی مقرون به صرفه برای جداسازی و ایجاد یک دیوار موقن محسوب می شوند. به جای آنکه به ساخت دیوار های ثابت و گران قیمت بپردازید که کثیف کاری نیز دارند، با استفاده از این دیوارهای موقت، راحتی را برای خود به ارمغان بیاورید.

پارتیشن های آویز

نوع دیگری از پارتیشن ها وجود دارد که از سقف آویزان می شوند. این نوع از پارتیشن ها علاوه بر زیبایی و جداسازی دو محیط، قادر به جا به جایی و حمل نیز هستند.

پارتیشن های پارچه ای، پارتیشن های فلزی و تزئینی نوعی از پارتیشن قابل حمل است. به راحتی در هر مکانی که مایل باشید نصب می شوند و با جمع کردن یا جا به جایی، فضا را به حالت قبلی باز می گردانند.

این پارتیشن ها در ورودی آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب، درب ورودی و موارد مشابه قرار می گیرند.

پارتیشن شیشه ای

امروزه استفاده از پارتیشن های شیشه ای بسیار رواج پیدا کرده است. هر چند نصب این پارتیشن ها به دیوار و ثابت کردن آن ها بهتر است؛ اما امکان جابه جایی آن ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال ایجاد گلخانه ای در پاسیو یا داخل یک آپارتمان با پارتیشن های شیشه ای انجام می شود.

اگر مایل به جا به جایی این پارتیشن ها هستید، با کمک از یک متخصص نصب، به راحتی پارتیشن را جدا کرده و در محلی دیگر نصب کنید.

سخن آخر

امروزه استفاده از دیوارهای جداکننده با نام پارتیشن اداری بسیار رواج پیدا کرده است. در گذشته اغلب از این دیوار های موقت برای ادارات و ایجاد اتاق های کاری استفاده می شد. اما امروزه در خانه ها نیز از این پارتیشن ها بهره می گیرند.

پارتیشن قابل حمل دارای انواع گوناگونی نظیر چوبی، تاشو، فلزی و دیگر موارد مشابه است. این جداکننده ها بین دو فضا فاصله می اندازند و به طور کامل یا حدودی آن ها را از یکدیگر جدا می کنند.

سعی کردیم در این مقاله به معرفی انواع پارتیشن های متحرک و قابل حمل بپردازیم. این جدا کننده ها علاوه بر جداسازی دو محیط، زیبایی و جذابیت خاصی را به دکوراسیون می بخشند.

لازم به ذکر است مجموعه معماری ساویس با ارائه انواع پارتیشن های به روز خانگی، لوازم اداری، مبلمان اداری و غیره در خدمت شما عزیزان است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد