گیاه آپارتمانی غیر سمی

0

گیاه آپارتمانی غیر سمی گیاه آپارتمانی غیر سمی ؛ شاید شنیدن واژه سمی در کنار گیاه آپارتمانی کمی ترسناک باشد. هیچ کس گمان نمی کند وجود گیاهی با آن همه لطافت باعث آزار باشد. شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که وجود هر یک از موجودات در جایگاه مناسب خود نظم را در جهان هستی ایجاد می کند. شناخت گیاهان سمی برای شما که کودکی در منزل دارید مهم است.

گیاه آپارتمانی غیر سمی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شما بهتر می دانید کودکان در یک دوره سنی در محیط اطراف خود جستجو می کنند. آنها برای رسیدن به این مهم هر آنچه در دسترس باشد، لمس می کنند یا می چشند. حال تصور کنید کودک دلبندتان یک گیاه سمی را لمس کرده است. به نظر شما عوارض و عواقب این اتفاق چیست؟

در این مقاله با تعدادی از گیاهان غیر سمی آشنا می شویم. در ادامه بطور اجمالی به مضرات گیاهان سمی و رابطه آن با سلامت کودکان می پردازیم. اگر به دنبال کیفیت و آرامش خاطر در زندگی خود و عزیزانتان هستید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

انواع گیاه آپارتمانی غیر سمی

تصور کنید در یک جنگل سرسبز پرسه می زنید، چه چیزی شما را به وجد می آورد؟ همانطور که می دانیم در مبحث روانشناسی رنگ ها، رنگ سبز نشانه آرامش، رویش دوباره و ایجاد تعادل است.

گیاهان آپارتمانی با برگ های سبز رنگ چشم نواز خود نمود جنگل کوچک شخصی شما هستند. به احتمال زیاد هر بار که به این موجودات دوست داشتنی رسیدگی کردید، احساس شادی و خرسندی وجودتان را فرا گرفته است. شناخت گیاه آپارتمانی غیر سمی نقش مثبت و موثری در این رابطه دلپذیر ایفا می کند.

نخل شامادورا

این گیاه آپارتمانی به خانواده کاکتوس ها تعلق دارد و یک گیاه آپارتمانی غیر سمی است. با این گیاه فضای خانه تصفیه می شود. شامادورا نور مستقیم آفتاب را دوست ندارد. اگر آن را در محیطی با نور کم قرار دهید، به رشد خود ادامه می دهد. مراقب باشید در معرض باد سرد کولر گازی قرار نگیرد. هر وقت خاک گلدان نسبتا خشک بود، زمان آبیاری نخل شامادورا فرا رسیده است.

لیندا

این گیاه مو پریشان به نخل دم اسبی نیز مشهور است. هر چه رسیدگی به این گیاه مناسب و بیشتر باشد، در سنین بالاتر برگ ها به سمت پایین سرازیر می شوند. اگر به تازگی تصمیم به نگهداری از گیاهان آپارتمانی گرفته اید، لیندا انتخاب خوبی برای شماست. برخلاف شامادورا به شدت به نور علاقه مند است. نیاز به آبیاری زیادی ندارد. حتی رطوبت گیاهان دیگر نیز لیندای مغرور و طناز را می آزارد. بنابراین آن را دورتر از سایر گیاهان قرار دهید. با وجود این گیاه نگران مسافرت های خود نباشید. او به خوبی با تنهایی کنار می آید.

ارکیده

اگر دوست دارید گیاه آپارتمانی غیر سمی شما گل بدهد، ارکیده را انتخاب کنید. گل های این گیاه بسته به نحوه نگهداری بین سه تا شش ماه زینت بخش فضای خانه شما است. این گیاه بومی مناطق جنوب شرقی آسیا به شمار می رود. گونه های وحشی گیاه ارکیده در مناطق شمالی ایران وجود دارد. وقتی خاک گلدان این گیاه به مرز خشک شدن رسید، آن را آبیاری کنید. نوع خاک گلدان شما در نحوه و میزان آبیاری موثر است. ارکیده را در سایه قرار دهید، اما فضای نگهداری، بهتر است نور داشته باشد.

اریکا

گیاه آپارتمانی غیر سمی دیگر نخل اریکا نام دارد. این گیاه بسیار منعطف و سازگار با محیط است. نسل این نخل زیبا در معرض خطر قرار دارد. این گیاه را به منزل خود ببرید و از تصفیه فضای اطراف خود آسوده باشید. مانند برخی از گیاهان آپارتمانی معرفی شده هر چند این گیاه به سایه علاقه دارد، اما بدش نمی آید آن را در محیطی پرنور قرار دهید. همین که دیدید خاک گلدان در حال خشک شدن است، شک نکنید وقت آبیاری فرا رسیده است.

گیاهانی که در بالا به آنها اشاره کردیم تعداد کمی از انواع گیاهان آپارتمانی غیر سمی به شمار می روند. هرگاه تصمیم به خرید یک گلدان گل برای خود یا عزیزانتان داشتید از صاحب فروشگاه در مورد سمی یا غیر سمی بودن آن سوال کنید. ما در عصر ارتباطات روزانه با حجم زیادی از اطلاعات مواجهه هستیم. بهتر است از این فضای کارآمد در راستای رسیدن به اهداف خود بهره بجوییم. هرگاه فکر کردید زمان آن رسیده است که سلامت جسم و روان را تجربه و شادی و رضایت خود را به دیگران منتقل کنید به بخش گیاه آپارتمانی سایت ویستور سری بزنید. با تماشای تنوع گیاهان این سایت یک گیاه آپارتمانی غیر سمی به جنگل کوچک رویایی خود اضافه کنید.

سلامت کودک و گیاه سمی

گیاهان برای ما همیشه یادآور زیبایی و لطافت هستند. اما اگر این گیاهان سلامت کودک ما را به خطر بیاندازند، ممکن است از آنها دوری کنیم. طبق بررسی ها و گزارش های ارائه شده از سازمان غذا و دارو درصد کودکانی که بر اثر لمس یا چشیدن گیاهان سمی دچار بیماری های متفاوت می شوند کم نیست.

از بارزترین علایم و نشانه ها می توان به مسمومیت و انواع بیماری های آلرژیک اشاره کرد. در موارد حاد در صورتی که سم گیاه زیاد باشد، باعث اسهال، استفراغ، گرفتگی عضلات و حتی منجر به فوت می شود. البته برای مرگ باید خروار ها برگ را در یک وعده بخورید. این کار چندان امکان پذیر نیست.

برخی از گیاهان نیز در فصل رویش و گلدهی به دلیل گرده افشانی باعث ایجاد حالت آلرژیک در کودک شما می شوند. نحوه نگهداری و محل قرار دادن گیاه آپارتمانی در دکوراسیون منزل نقش بسزایی در حفظ سلامتی کودک شما دارد.

بطور کلی بهتر است در وهله اول گیاه آپارتمانی غیر سمی خریداری کنید و در دومین مرحله گیاهان آپارتمانی را دور از دسترس کودک قرار دهید. در آخرین مرحله اگر کودک شما دچار مسمومیت ناشی از گیاهان سمی شده است، سریعا با اورژانس تماس بگیرید. همیشه هنگام مراجعه به پزشک دانستن نام گیاه یا همراه داشتن تکه ای از آن روند بهبودی کودک دلبندتان را تسریع می کند.

سخن آخر

در ابتدای مقاله خاطر نشان کردیم کلمه سمی در کنار گیاه آپارتمانی ترسناک است. آنچه اکنون به وضوح دیده می شود این است که با شناخت، ترس معنای خود را از دست می دهد.

خوشبختانه باید این نوید را به شما دوستان بدهیم که تعداد گیاهان آپارتمانی غیر سمی بیشتر از گیاهان سمی است. خوشحال می شوید اگر بشنوید، گیاهان سمی تلخ هستند و کودکان رغبت زیادی به خوردن آنها ندارند. نگران نباشید تاثیر سمی این گیاهان زمانی که به میزان زیاد مصرف شوند، قابل رویت است.

در این مطلب به اختصار از گیاهان و رابطه آنها با دنیای انسان ها صحبت کردیم. ما میزبان این گیاهان هستیم، بنابراین بهتر است شرایط بهینه را برای حال خوب مهمان عزیزمان فراهم کنیم.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد