صندلی اپن قابل تنظیم چه مزایایی دارد؟

0

صندلی اپن قابل تنظیم چه مزایایی دارد؟: در گذشته بین فضای آشپزخانه و اتاق ها یک درب وجود داشت و این قسمت ها به این طریق از یکدیگر جدا می شدند؛

اما امروزه طراحی های متفاوتی در این خصوص انجام می شود. به این ترتیب که تمامی آشپزخانه ها به شکل اپن دار طراحی می شوند.

صندلی اپن قابل تنظیم چه مزایایی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به این معنی که دیگر از درب جهت جداسازی استفاده نمی کنند؛ بلکه یک فضای میزمانند به نام کانتر حدفاصل بین این دو را مشخص می کند.

با توجه به متراژ کم آپارتمان ها یک ایده جالب استفاده از کانتر به عنوان میز ناهارخوری است.

کانتر باید عرض مناسبی داشته باشد و وجود صندلی اپن در کنار آن جذابیت فضا را کامل می کند.

به همین دلیل بسیاری از افراد متخصص در علم دکوراسیون به شما پیشنهاد می دهند که از صندلی اپن قابل تنظیم استفاده کنید؛

اما این نوع چه تفاوتی با انواع معمولی این وسیله دارد و بهره گیری از آن چه فوایدی خواهدداشت؟ در ادامه با ما همراه باشید که در رابطه با مزایای این صندلی توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

صندلی اپن قابل تنظیم و مزایای آن

در ساخت بخش های مختلف منزل استانداردهایی وجود دارد که انتظار می رود که رعایت شود.

بخش کانتر یا حالت جزیره مانندی که بین آشپزخانه و اتاق ها وجود دارد؛ در حالت استاندارد باید ارتفاعی بین ۹۰ سانتی متر تا یک متر داشته باشد.

در خصوص صندلی اپن نیز که در کنار این بخش قرار می گیرد؛ بهترین حالت این است که از نقطه نشیمن صندلی تا آستانه میز حدود ۳۰ سانتی متر فاصله باشد.

این فاصله های استاندارد اگر رعایت شوند؛ شخص هنگام نشستن احساس راحتی خواهد داشت.

با توجه به ضرورت رعایت استاندارد گاهی اوقات در ساخت این مسائل رعایت نمی شود. البته این امکان نیز وجود دارد که یک یا چند نفر از اعضای خانواده شما جثه بسیار بلند یا کوتاه داشته باشند.

با توجه به اینکه ارتفاع بخش کانتر ثابت است؛ باید صندلی ها به نحوی باشند که شما ارتفاع آن را تنظیم کنید.

به طوری که در شرایط خاص نیز احساس راحتی مد نظر شما فراهم شود.

تا اینجا متوجه شدید که این نوع صندلی چه مزیتی نسبت به مدل های مشابه خود دارد؛ اما تمامی ویژگی های آن را در تیترهای زیر ذکر می کنیم:

امکان تنظیم ارتفاع و چرخش

صندلی اپن قابل تنظیم اجزا مختلفی دارد. به طوری که بخش پایه ها و نشیمن در انواع صندلی مشاهده می شود.

قسمت مهمی که موجب افزودن صفت قابل تنظیم به یک صندلی می شود؛ جک است. با استفاده از جک شما ارتفاع صندلی را به میزان مورد نظر خود کم و زیاد می کنید.

جک قطعه ای مکانیکی است که از دو استوانه با قطرهای متفاوت ساخته می شود.

استوانه کوچک باید درون استوانه بزرگ حرکت کند و هنگامی که استوانه کوچک طی فشار به سمت بیرون متمایل می شود؛ به طول جک افزوده و ارتفاع پایه ها بیشتر می شود.

در این رابطه باید بدانید که میزان کورس یا اندازه بالا و پایین شدن هر جک با دیگری متفاوت است. در مورد صندلی های اپن میزان کورس بین ۲۱ تا ۲۷ سانتی متر متغیر خواهدبود.

همچنین باید بدانید که صندلی های جک دار به صورت چرخان تولید می شوند. شاید تصور کنید که این عمل توسط پایه های صندلی انجام می شود؛ در حالی که یکی از اعمال جک چرخش کامل صندلی است.

وجود جاپایی

این وسیله امکان دارد که از بخش های دیگری همچون پشتی و دستگیره نیز تشکیل شود.

وجود این بخش ها اختیاری است و به طراحی صندلی بستگی دارد؛ اما یکی دیگر از اجزا مهمی که باید در این وسیله وجود داشته باشد؛ جاپایی است.

وجود جاپایی به دلیل سهولت استفاده از صندلی بسیار بااهمیت است و تعادل و راحتی پاها روی صندلی را به همراه دارد.

استفاده از متریال مستحکم

به طور کلی در ساخت صندلی های اپن از انواع متریال همچون چوب، فلز و پلاستیک فشرده استفاده می شود؛

اما در مورد صندلی اپن قابل تنظیم این چنین به نظر می رسد که باید از فلزاتی همچون استیل یا پلاستیک فشرده برای بخش پایه ها استفاده شود.

به این دلیل که ساخت جک و اجزای دیگر این وسیله با این متریال راحت تر انجام می شود.

در بخش نشیمن نیز با توجه به پایه ها از چرم، چرم مصنوعی، پلاستیک فشرده یا فایبرگلاس استفاده می شود که با جنس بخش های دیگر هماهنگی بیشتری داشته باشد.

تنوع در طرح و رنگ

در خصوص طرح و رنگ صندلی اپن قابل تنظیم باید بدانید که هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و سازندگان این نوع را به صورت بدون پشتی، ساده، دستگیره دار یا بدون آن و در رنگ های مختلفی می سازند.

با این حال به نظر می رسد که نوع و فرمت ساخت صندلی اپن جک دار به نوعی شبیه به صندلی های اداری است؛ اما شما در منزل خود نیز از این نوع استفاده می کنید.

شاید مراجعه به مراکز خرید، طرح و رنگ صندلی ها مطابق میل و سلیقه شما نباشد. خوشبختانه نیازی نیست که چندین کیلومتر را جهت رسیدن به فروشگاه دیگر طی کنید.

زیرا امکان خرید اینترنتی صندلی اپن با یک کلیک ساده برای شما فراهم است.

بنابراین با توجه به اینکه فروشگاه های اینترنتی فراوانی همچون خوگر در این زمینه فعالیت دارند؛ با بررسی چندین نتیجه جستجو مورد مناسب خود را پیدا خواهیدکرد.

سخن پایانی

طراحی آشپزخانه اپن دار یک طرح مدرن است که امروزه از آن استفاده می شود. در این رابطه گفته شد که صندلی اپن قابل تنظیم این سبک را تکمیل می کند.

به همین دلیل در این نوشته به مزایای این نوع از صندلی اپن پرداخته شد.

به طوری که دانستید که باتوجه به لزوم وجود جک جهت تنظیم ارتفاع این نوع از صندلی باید برای پایه‎ها از فلزاتی همچون استیل ضدزنگ و یا پلاستیک فشرده استفاده کنند که عملکرد جک به درستی انجام شود.

بنابراین این صندلی استحکام مناسبی دارد. همچنین گفته شد که طرح و رنگ این صندلی هیچ محدودیتی ندارد و براساس مد و دکوراسیون پیش می رود.

در نهایت نیز اگر به دنبال خرید صندلی اپن و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این صندلی هستید؛ بهتر است که از تنوع محصولات خوگر در این زمینه بازدید کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد