انواع گیاه آپارتمانی قد بلند مناسب چه فضاهایی هستند؟

0

انواع گیاه آپارتمانی قد بلند مناسب چه فضاهایی هستند؟در دنیا امروز به علت ماشینی شدن جوامع انسانی، گیاهان جای کمتری در روزمرگی های ما دارند؛ همین امر باعث به وجود آمدن اختلالات روانی، افسردگی های شدید و بی روح شدن جوامع می شود. وجود گیاهان در محل کار یا محیط خانه باعث ایجاد حس آرامش در ساکنین آن محیط می شود. افرادی که آپارتمان های کوچکی دارند یا محیط کاریشان به نحوی است که امکان نگهداری گیاهان بزرگ را ندارند؛ از گیاهان آپارتمانی استفاده می کنند.

انواع گیاه آپارتمانی قد بلند مناسب چه فضاهایی هستند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گیاهان آپارتمانی به علت مورفولوژی خاص و شرایط زیستی ویژه ای که دارند نظیر تحمل کم نوری، فواصل آبیاری نامنظم و و رطوبت کم به خوبی در شرایط آپارتمانی رشد می کنند. این گونه گیاهان هیچ مشکلی با فضای محدود و بسته ندارند و به خوبی با آن همزیستی پیدا کرده اند.

همانند انسان ها که نژادهای گوناگون دارند و عده ای قد بلند و عده ای قد کوتاه هستند، گیاهان نیز از همین ویژگی برخوردارند.

در این مقاله قصد داریم درباره انواع گیاه آپارتمانی قد بلند صحبت کنیم. در صورت علاقمندی به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع گیاه آپارتمانی قد بلند و فضاهای مناسب آنها

گیاهان این تیره معمولا به نور کمتری نسبت به سایر گروه ها نیاز دارند. یکی از خصوصیات بارز گیاه آپارتمانی قد بلند این است که در مقایسه با بقیه گیاهان آپارتمانی ساقه ها و برگ های بلند تری دارد؛ البته در این مورد استثنا نیز وجود دارد. همچنین کم بودن نور و رطوبت را به خوبی تحمل می کند.

در ادامه به معرفی بعضی از اعضای این خانواده دوست داشتنی می پردازیم.

برگ عبایی

این گیاه در ایران به برگ عبایی معروف است. این گونه جزء مقرون به صرفه ترین گیاهان آپارتمانی است؛ زیرا نه به آب فراوان و نه به کود خاصی برای رشد نیاز دارد. برگ عبایی محیط پر نور را برای رشد ترجیح می دهد؛ ولی در محیط های کم نور نیز رشد می کند.

گیاه آپارتمانی قد بلند عنکبوتی (گندمی)

این گیاه جزو محبوب ترین گونه در این خانواده است. نگهداری از آن نیازمند شرایط ویژه ای نیست و این امکان وجود دارد که به راحتی یکی از آنها را در منزل خود داشته باشید. عنکبوتی به شدت حساس است؛ به نحوی که اندکی بی توجهی به آن سبب پژمردگیش می شود. گندمی گل های سفید رنگی دارد که رشد آنها به صورت خوشه ای است.

دراسنا پرچمی

این گیاه  از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبایی است. نگهداری از آن چندان پیچیده نیست و گزینه مناسبی برای محل کار یا محیط خانه است. نکته ای که لازم است برای نگهداری از این گیاه بدانید، هرس کردن به موقع آن است.

گیاه برگ انجیری

این گیاه در تیره گیاهان سایه دوست قرار می گیرد. در زبان انگلیسی به پنیر سوئیسی شهرت دارد که علت آن وجود سوراخ های متعدد بر روی برگ های آن است. اگر یک برگ انجیری در منزل یا محل کار خود دارید این نکته را در نظر داشته باشید که به شدت در مقابل نور مستقیم خورشید آسیب پذیر است. برای نگهداری از این گیاه به فضای بیشتری نیاز دارید؛ زیرا رشد آن نسبتا زیاد است.

اسپاتی فیلوم

شهرت این گیاه بیشتر به خاطر آب بسیار کمی است که مصرف می کند؛ بنابراین اگر جزء افرادی هستید که فراموش می کنید به گیاه خود آب بدهید، حتما یک اسپاتی فیلوم برای خود بخرید!

این گیاه قادر است در محیط های کم نور گل های خود را شکوفا کند. از قابلیت های منحصر به فرد آن تصفیه هوای محیط است. این گیاه معمولا محیط های کم نور را ترجیح می دهد؛ ولی توانایی رشد در محیط هایی با نور زیاد را نیز دارد.

بعضی از گونه های اسپاتی فیلوم می توانند حتی در محیط هایی که درب و پنجره ندارند رشد کنند. تنها نقطه ضعف این گیاه حساسیت به سرماست که در صورت نگهداری آن می بایست فقط در محیط خانه باشد.

زبان مادر شوهر

سانسوریا دیگر گیاهی است که در خانواده گیاه آپارتمانی قد بلند جای می گیرد. یکی از القاب مشهوری که به این گیاه در ایران داده اند، زبان مادر شوهر است. علت این نام گذاری شاید شکل ظاهری این گیاه باشد.

نگهداری از این گیاه بسیار ساده است؛ به طوری که اگر به مدت یک هفته به آن رسیدگی نکنید، همچنان سالم و تازه، بدون هیچ پژمردگی باقی می ماند.

این گیاه برگ هایی دارد که ارتفاع آن تا ۹۰ سانتی متر هم می رسد. رنگ برگ های آن، سبز تیره با خط های کرم رنگ است و معمولا به کود زیادی برای رشد نیاز ندارد. سانسوریا به علت آستانه تحمل بالا و قدرت تصویه کنندگی هوا در سرویس بهداشتی خانه ها و مراکز عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام آخر…

گیاهان آپارتمانی تاثیر بسزایی در روحیه و احساسات ما دارند. چه بسا حتی استرس ها و ناملایمات زندگی را نیز برای ما کاهش داده اند. بشر هر چه بیشتر گام به سوی تکنولوژی و دنیای مدرن برداشته است، بیشتر از فطرت اصلی خود یعنی طبیعت دور شده است.

همین مسئله باعث شده است که ما در دنیای امروزی خود بیشتر شاهد افزایش آمار افسردگی در افراد، بیماری های روحی و ناملایمات رفتاری باشیم. برای جلوگیری از این امر بهتر است محیط اطراف منزل یا محل کار خود را مملو از گیاهان آپارتمانی کنیم. در این مقاله از ویستور ما به شرح گیاه آپارتمانی قد بلند پرداختیم. برای مشاهده و خرید آنها به قسمت فروش مراجعه کنید و مدل مورد نظر خود را سفارش دهید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد