پارتیشن دو جداره اداری چه مزایایی دارد؟

0

پارتیشن دو جداره اداری چه مزایایی دارد؟ امروزه با توجه به نیاز فراوان به محیط های اداری و فضاهای کوچکتر در ساختمان ها، پارتیشن بندی امکان استفاده بهینه از فضا را فراهم می سازد. پارتیشن دو جداره اداری علاوه بر فضاسازی زیبا و جادار، به عنوان محافظی برای جلوگیری از مزاحمت های صوتی یا تصویری مخصوصا در محیط‌ های اداری استفاده می شود.

پارتیشن دو جداره اداری چه مزایایی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زمانی که زیبایی و کاربرد به اندازه هدف قابل اهمیت است، پارتیشن دو جداره بهترین انتخاب است. پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی بخش های مختلف یک ساختمان محسوب می شود.

حذف خطوط زاید در طراحی پروفیل، زیبایی بیشتری را برای این دیوارهای کاذب به وجود آورده است. این امتیاز به همراه تنوع بالایی که پارتیشن های دوجداره دارند؛ مناسب اتاق انتظار مشتریان، دفاتر اجرایی و حتی اتاق مدیریت خواهد بود. این تنوع و کیفیت در سایت ساویس قابل لمس و مشاهده است.

پارتیشن دو جداره اداری چه ویژگی هایی دارد؟

پارتیشن دو جداره اداری چه مزایایی دارد؟ پارتیشن های دو جداره به طور معمول در کارخانه ها، انبارها و شرکت ها استفاده می شوند و مسلما ظاهر جذاب تری نسبت به دیوارهای قدیمی به نمایش می گذارد. این دیوارها در گذشته شامل آجر یا چوب بودند.

یکی از ویژگی های پارتیشن دو جداره اداری انعطاف پذیری است. دیوارهای جدا کننده ساویس به شما این امکان را می دهد که با توجه به نیازمندی محیط کارتان آن را تغییر دهید یا بدون هیچ مشکلی از اول بسازید. در پارتیشن های اداری قاب ها می توانند چند تکه یا یک تکه بزرگ باشند. مطابق نیاز شما این پارتیشن ها به صورت درب باز، درب معمولی و درب کشویی ساخته و نصب می شوند.

مزایای انواع پارتیشن

پارتیشن ها انواع بسیار مختلفی دارند که طبق نیاز شما طراحی و اجرا می شوند و حتی قابلیت چاپ لوگو یا شعار مورد نظر شما روی آن وجود دارد. در ساخت پارتیشن دو جداره اداری به طور معمول ستون استفاده نمی شود؛ زیرا این پارتیشن ها به اندازه کافی مقاوم و مستحکم هستند. در ادامه مزایای هر یک از انواع این پارتیشن ها را بررسی خواهیم کرد.

پارتیشن های استیل

پارتیشن های استیل انواع مختلفی دارند، ورقه های مخصوص پارتیشن از فلزهایی نظیر آهن، استیل و آلومینیوم ساخته می شوند که دارای وزن سبکی هستند. آنها به راحتی حمل و جا به جا می شوند، تا جایی که قابلیت استفاده به عنوان پرده یا جایگزین پرده در یک محیط اداری را دارد. پارتیشن های فلزی با رنگ کاری جلوه زیباتری خواهند داشت و مقاوت آنها بالاتر می رود.

پروفیل استیل در عین انعطاف پذیری و سبکی، استحکام و قدرت بالایی دارد؛ از دیگر ویژگی های استیل به زیبایی و تنوع آن اشاره باید کرد. پارتیشن دو جداره اداری آلومینیومی از دو ورق آلومینیوم که فضای بین آن ها خالی است، ساخته می شود. همین مسئله منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و امتیاز خوبی در ضد حریق بودن آن است. پارتیشن آلومینیومی یکی از با دوام ترین سیستم های پارتیشن بندی است و قابلیت ادغام با پارتیشن شیشه ای را دارد.

پارتیشن های MDF و نیمه MFD

این پارتیشن ها به نسبت در قسمت پایینی خود استحکام بیشتری دارند. در این پارتیشن، قسمتی از اسکلت بندی غالبا از آلومینیوم استفاده می شود. ویژگی هایی از قبیل نصب موقت و دایم، قابلیت جابه جایی آسان، قیمت مناسب، سهولت در برش و فرم دهی ام دی اف و همینطور نصب تا سقف، این پارتیشن را در دسته پر طرفدارها قرار می دهد. البته لازم به ذکر است که این پروفیل ها بیشتر مناسب محیط هایی هستند که از نور مناسب و استاندارد برخوردار هستند.

در پارتیشن دو جداره اداری از نوع MDF، برخلاف تک جداره ها احتیاجی به ستون نیست، به سرعت نصب می شوند؛ خود ایستا هستند و استحکام بالاتری دارند. یکی از مهمترین ویژگی ها قابلیت عبور کابل های شبکه و سیم ها از تمام قسمت های پارتیشن است.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای در سال های گذشته به دلیل شفافیت و عدم رعایت حریم شخصی از محبوبیت کمی برخوردار بودند؛ ولی با گذشت زمان و به بازار آمدن شیشه های مات، استفاده از پارتیشن دو جداره اداری وارد سبک مدرن شد.

نور طبیعی و کافی باعث بالا رفتن انرژی کارکنان و بهره وری بیشتر آن ها می شود. وجود نور کافی در طول روز و بی نیازی از روشن کردن لامپ و چراغ ها باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها می شود. این مساله در کنار گزینه هایی از قبیل زیبایی، عمر بالا و هزینه نگهداری پایین، جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار و نظافت آسان همگی باعث شده اند که تقاضا برای اجرای این نوع از پارتیشن روز به روز بالاتر رود.

پارتیشن های دوجداره شیشه ای تا ۷۰ درصد از نفوذ عوامل آزار دهنده مانند صدا جلوگیری می کنند؛ به همین منظور در بیشتر اوقات برای جدا سازی دفتر مدیریت مناسب هستند.

طراحی منحصر به فرد و کاربردی حتی به صورت چند وجهی و منحنی، همراه با ظاهر زیبا و مدرن از دلایل محبوبیت این نوع پارتیشن است. پارتیشن شیشه ای باعث می شود فضای کار بزرگتر دیده شود، به همین دلیل بیشتر مناسب محیط های کاری است که تعامل کارکنان بیشتر از فضای خصوصی اهمیت دارد. برای پارتیشن بندی با شیشه دوجداره از فریم های آلومینیومی، استیل و چوب، بسته به نیاز، سلیقه و مطابق با شرایط محل استفاده می شود.

سخن آخر

فرض کنید در یک محیط کاری رفت و آمد زیاد باشد، تعداد ارباب رجوع بالا، محیط مفید کاری و تقسیم بندی های مکانی کم است؛ این امر سبب می شود راندمان کاری و تمرکز پایین آید. اکنون شما به عنوان یک کارفرما باید به دنبال یک راهکار برای بهینه کردن شرایط باشید. بهترین گزینه برای مدیریت تمام این موارد استفاده از پارتیشن دو جداره اداری است.

از مزایای پارتیشن دوجداره نسبت به تک جداره باید به ایستایی بهتر بدون نیاز به ستون و اتصال به سقف و دیوار، نمای زیبا، عایق صدا، بهینه سازی مصرف سوخت و عبور کابل های برق و شبکه به صورت پنهان برای زیبایی بیشتر اشاره کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد