با ویژگی های پارتیشن تک جداره آشنا شوید!

0

با ویژگی های پارتیشن تک جداره آشنا شوید! اگر به فضا یا اتاقی جداگانه در محیط کار یا منزل خود نیاز دارید باید با متخصصین این امر مشورت کنید. برای این منظور از تیغه هایی برای جدا سازی فضا استفاده می شود. مصالح مختلفی در این دیوار کشی مورد استفاده قرار می گیرد مانند آجر، پنل های گچی و غیره که البته نیازمند کار بنایی و ریخت و پاش مخصوص به خود است.

با ویژگی های پارتیشن تک جداره آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شاید حوصله دیوار چینی و دردسر های آن را نداشته باشید. ما به شما یک راه بهتر پیشنهاد می کنیم. در دنیای معماری امروز از پارتیشن بندی های شیک در جدا سازی فضا استفاده می شود. در این میان پارتیشن تک جداره بهترین، متداول ترین و به صرفه ترین انتخاب خواهد بود. این سازه برای زیبا سازی فضا نقش اساسی را ایفا خواهد کرد که در این مقاله از سایت ساویس ویژگی های آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

پارتیشن تک جداره چیست؟

پارتیشن های تک جداره، نوعی سازه از دسته پارتیشن هاست که برای جدا سازی فضاهای گوناگون اداری، تجاری، مسکونی، درمانی، دانشگاهی و غیره کاربرد دارد. در واقع با پاتیشن بندی فضا امکان به وجود آوردن بخش ها و اتاق های کوچک در یک فضای بزرگ فراهم می شود. با پارتیشن تک جداره در زمیان کم و هزینه به صرفه فضا های کوچکتری را برای کاربرد های مختلف از یکدیگر تفکیک می کنیم.

پارتیشن ها در طراحی فضاها به معماران کمک می کنند و باعث زیبایی بخشیدن به محیط نیز می شوند. در شرکت های بزرگ با طراحی مدرن معمولا ساختمان را به صورت فلت و بدون دیوار می سازند. سپس در طراحی داخلی با استفاده از پارتیشن فضاهای محیط را از یک دیگر جدا می کنند.

ابعاد ، اندازه، ضخامت و ارتفاع پارتیشن ها به نیاز مشتری بستگی دارد و با توجه به فضا قابل تغییر است. پارتیشن های تک جداره را به صورت کوتاه، نیمه بلند، بلند و حتی تا سقف نیز طراحی می کنند. در بهترین حالت پیشنهاد می شود که ارتفاع درب های پارتیشن کمتر از دو متر نباشد. زیرا استاندارد کاربری در آن رعایت خواهد شد.

پارتیشن چه کاربرد هایی دارد؟

کاربرد پارتیشن در معماری بسیار متنوع  است. اگر بار اضافی روی پارتیشن نباشد می شود از پارتیشن های تک جداره استفاده کرد و وظیفه جدا سازی فضا را به آن سپرد. در قسمت های بعدی این مقاله راجع به متریال آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. متریال و تنوع رنگی پارتیشن ها باعث می شود در معماری فضا زیبایی ایجاد کند.

پارتیشن تک جداره در بسیاری از فضا ها کاربرد دارد. به عنوان مثال برای جدا سازی قسمت رختکن در یک باشگاه ورزشی، جدا سازی کلاس ها در یک آموزشگاه، جدا سازی انباری در فضای پارکینگ یا منزل، جدا سازی اتاق های کارمندان در یک شرکت، جدا سازی بخش ها مختلف یک مطب یا درمانگاه جدا سازی ورودی های یک ساختمان یا تالار جدا سازی فضای آبدار خانه در یک واحد تجاری با اداری و غیره از جمله استفاده های مختلف پارتیشن هاست.

متریال قابل استفاده در پارتیشن کدام است؟

پارتیشن ها از انواع مختلفی از متریال ساخته می شوند. پارتیشن های تک جداره را نیز می شود از موادی مانند  چوب، ام دی اف، شیشه و آلومینیوم ساخت.

این در حالی است که اگر از پنل ام دی اف ۱۶ میلی متر برای ساخت پارتیشن بهره ببرید تا حدی انتظارات شما را برای جلو گیری از خروج صدا برآورده می کند. در کل استفاده از ام دی اف در پارتیشن به دلیل پوشانندگی فضای خصوصی تری را برای شما فراهم می کند. تنوع در رنگ ام دی اف و امکان برش و ابزار زنی روی آن دست طراحان را در دکوراسیون داخلی و ایجاد فضای دکوراتیو باز می گذارد.

متریال مورد استفاده در پارتیشن ها شیشه است که معمولا از  شیشه ۶ میلیمتری بهره می برند. پارتیشن شیشه ای هیچ کمکی به استتار فضا نمی کند. همچنین در عبور صدا و حرارت نیز تاثیری ندارد. ولی از ویژگی های مهم استفاده از شیشه تاثیر شگرف بر میزان استفاده از نور محیط و مصرف بهینه برق است. این نوع مواد در نمای امروزی و مدرن فضا تاثیر مثبتی دارد. شیشه بر خلاف ام دی اف دچار پوسیدگی نمی شود و از گزند حشرات خورنده مصون است.

پارتیشن آلومینیومی نیز یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این صنعت است. ساخت پارتیشن اداری آلومینیومی معمولا با یک  ورق آلومینیومی ۴ میلیمتری امکان پذیر است. این نوع از مواد پارتیشن نیز در به وجود آوردن فضای پوشیده مناسب است و  امکان طراحی لوگوی روی آن وجود دارد.

مزایای پارتیشن های تک جداره چیست؟

در این قسمت مزایا و ویژگی های پارتیشن های تک جداره را بررسی خواهیم کرد. باید بدانیم که با در طراحی قاب سازه امکان استفاده از قفل و یراق آلات وجود دارد به همین دلیل امنیت فضا نیز تامین می شود. این ویژگی برای تمام بین تمام پارتیشن های تک جداره قابل اجرا است.

پارتیشن تک جداره ار تنوع رنگی برخوردار است و امکان راضی کردن افراد را با هر سلیقه و انتظاری مهیا می کند. به لحاظ قیمت هزینه خرید مواد و اجرای پارتیشن های تک جداره نسبت به پارتیشن های دو جداره پایین تر است.

انجام مراحل نصب پارتیشن های تک جداره بسیار سریع و آسان و بدون دردسر های جانبی است. همچنین این پارتیشن ها به راحتی دمونتاژ می شود و امکان استفاده مجدد در جای دیگر یا تغییر را دارد.

سخن پایانی

حال که با پارتیشن تک جداره آشنا شدیم به خوبی می دانیم که اگر بخواهیم بیشترین فضا از محیط را استفاده کنیم بهتر است از پارتیشن ها بهره ببریم. این نوع از سازه به دلیل تنوع بالای استفاده از متریال های مختلف و آسانی در اجرا بیشتر مورد توجه قرار گرفته ست.

این را نیز بدانید که به دلیل این که این نوع پارتیشن متشکل از فقط یک پانل است، عایق صدا و گرما محسوب نمی شود. با این وجود استفاده از پارتیشن ها همیشه مورد استقبال طراحان داخلی قراردارد. همکاران ما در سایت ساویس آماده مشاوره، طراحی و اجرای پارتیشن مناسب برای فضاهای مسکونی و اداری شما هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد