وکالت دعاوی حقوقی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

0

وکالت دعاوی حقوقی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا می دانید وکالت دعاوی حقوقی به چه معناست؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید که با این مفهوم بیشتر آشنا شوید و پاسخ پرسش های خود را در این زمینه بیابید.

وکالت دعاوی حقوقی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در دنیای امروزی به علت گسترش صنعت علم و تکنولوژی، کلاه برداری و دزدی ها نیز پیشرفته تر از گذشته شده اند. همچنین با مدرن شدن جوامع، قوانین تازه ای به قوانین پیشین اضافه شده است. بنابراین کمک گرفتن از شخصی که به این قوانین و اصول آشنایی کامل دارد امری ضروری محسوب می شود.

وکالت درواقع نوعی قرار داد است که بین دو نفر بسته می شود. بر اساس این قرار داد یکی از آن دو شخص این امکان را دارد که برای انجام کاری نایب دیگری باشد. از این روش معمولا افرادی بهره می برند که به علت پیر بودن، از کار افتادگی یا پیچیدگی های امور حقوقی قادر به انجام این امور نیستند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید که به طور کامل موارد کاربرد وکالت  انواع دعاوی حقوقی را بشناسید.

وکالت دعاوی حقوقی چیست؟

وکالت دعاوی حقوقی درواقع نوعی وکالت است که در آن خود شخص قادر نباشد امری را انجام دهد و فردی را به عنوان نایب خود برای انجام آن کار مسئول کند که امکان دارد این وکالت در زمینه خرید و فروش  یا  دادگاهی و کیفری باشد.

آشنایی با انواع وکالت حقوقی

وکالت دادن به یک شخص به دو صورت وکالت مقید و وکالت مطلق انجام می گیرد.

وکالت مقید: در این نوع از وکالت، حیطه فعالیت های نایب مشخص شده است، به طوری که وکیل تنها در انجام همان امور اجازه فعالیت دارد و حق تصرف در امور دیگری را ندارد. در این وکالت در متن قرارداد ذکر می شود که وکیل فقط امکان انجام چنین مسئولیت هایی را دارد.

وکالت مطلق: وقتی صحبت از وکالت مطلق می شود منظورمان این است که وکیل حق تصرف در همه امور از جمله خرید و فروش، پرداخت و انجام امور اداری را دارد. در این گونه وکالت ها در متن قرارداد هیچ گونه محدودیتی برای اعمال وکیل قید نمی شود.

وکالت دعاوی حقوقی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد از وکالت حقوقی در زمینه های خرید و فروش و امور اداری استفاده می کنند. همچنین برای انجام امور مربوط به شرکت ها و کارهای دفتری، استفاده از وکیلی کار بلد انجام امور را آسان و راحت تر می کند.

وکالت دعاوی حقوقی را در محضر ثبت کنید!

اگر تا به حال گذرتان به دادسراها و دادگاه ها افتاده باشد به این موضوع برخورده اید که کلاهبرداری های زیادی در زمینه وکالت دادن رخ داده است؛ چرا که اکثر افراد اطلاع چندانی از قوانین وکالت ندارند و اشخاصی سود جو از این مسئله سوء استفاده می کنند.

درواقع امر وکالت دادن به کار افرادی می آید که به علت مشغله زیاد روزمره امکان انجام امور اداری خود را ندارند. این امر بسیاری از مشکلات ما را حل می کند؛ ولی دقت داشته باشید که با آشنایی کامل به قوانین وکالت به انتخاب آن همت کنید. حال چرا وکالت محضری؟ شما با مراجعه به چنین مکان هایی در صورت مطلع نبودن از قوانین این امکان را دارید که نزد افرادی که در محضر حضور دارند بروید و از آنها راهنمایی بخواهید.

چگونه وکالت دعاوی حقوقی را باطل کنیم؟

در وکالت های ساده شما به دو صورت امکان فسق وکالت را دارید:

  1. شخص موکل به صورت رسمی وکیل خود را عزل کند؛
  2. خود وکیل از انجام امور وکالت کناره گیری کند.

بر اساس قانون ۶۷۹ مدنی موکل این امکان را دارد که هر زمان اراده کند وکیل خود را عزل کند. همچنین بر طبق همین ماده وکیل نیز حق دارد هر زمانی که خواست استعفای خود را اعلام کند.

مدارک لازم برای وکالت حقوقی

برای نوشتن یک وکالت نامه محضری وجود کارت ملی و شناسنامه شخص موکل و وکیل الزامی است. همچنین  اگر وکالت شما از نوع خرید و فروش ملک یا خودرو است، باید سند و مدارک آن نیز همراهتان باشد. علاوه بر این هر حقی که موکل می خواهد به وکیل خود بدهد باید سندی مبنی بر مالکیت شخص موکل بر موضوع مورد نظر به دفتر اسناد رسمی ارائه شود.

کلام آخر….

در جهان امروزی به علت پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم سطح دزدی ها و کلاه برداری ها نیز ارتقا یافته و همچنین این پیشرفت در انجام امور اداری و دفتری نیز تغییر و تحولات زیادی ایجاد کرده است. از سوی دیگر قوانین تازه ای نیز حکم فرما شده اند. امروزه بسیاری از افراد برای انجام امور اداری و خرید و فروش ملک یا خودرو، برای خود وکیل استخدام می کنند.

اما اکثر افراد به علت عدم آگاهی با قوانین وکالت راه را برای کلاهبرداران باز می کنند؛ به همین دلیل است که در دنیای امروزه شاهد افزایش روز افزون آمار دزدی و کلاهبرداری هستیم. در این مقاله سعید شهبازی، وکیل پایه یک داد گستری، درباره وکالت دعاوی حقوقی و کاربردهای آن صحبت کرد. برای اطلاع بیشتر دراین زمینه با ما تماس بگیرید. از این که تا پایان این متن همراه ما بودید سپاس گزاریم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد