برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

0

برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی چه نکاتی را باید در نظر داشت؟ از سال های گذشته افراد زیادی به دنبال استخدام وکالت دعاوی حقوقی بوده اند. علت آن نیز تمایل تمام افراد به برقراری عدالت در گرفتن حق آن ها بیان می شود. همچنین افراد معمولا آنچه که باید در رابطه با چگونگی احقاق حق خود از آن مطلع باشند را نمی دانند.

برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این خود دلیلی می شود که مردم برای رفتن به دیوان عدالت و عدم وجود بی نظمی در روند دادگاه با استخدام وکلا علاوه بر خود، به سرعت بخشی در امور دادگاه کمک کنند. این افراد به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به وکیل را برای خود لازم ببینند. در این مقاله قصد داریم شما را با آنچه که باید هنگام استخدام وکالت دعاوی در نظر داشته باشید، آشنا سازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره ادامه متن را از دست ندهید.

برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی، سابقه فرد را بررسی کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای اعتماد به یک فرد در نظر داشته باشید، پیش از شروع هر کاری با او می بایست سابقه او را بررسی کنید. این کار باعث خواهد شد از بروز مشکلات مختلف و ناخواسته در آینده جلوگیری شود. زمانی که قصد استخدام وکیلی را برای شرکت خود، دفتر وکالت یا مواردی از این قبیل دارید، باید درباره سابقه کاری و حرفه ای فرد تحقیق کنید.

سپس با سنجیدن آنچه از تحقیقات به دست آورده اید، قادر خواهید بود کارهای خود را در کمال آرامش به وکیل بسپارید. یکی از موثرترین راه ها در این باره، درخواست پروانه وکالت از فردی است که ادعای وکالت دارد. در دادگاه دیوان عدالت، هیچ فردی به جز آن ها که پروانه وکالت دارند، قادر به احقاق حق دیگران نخواهند بود.

علاوه بر این در صورتی که شخص وکیل باسابقه ای باشد، می بایست نسبت به تجزیه و تحلیل سابقه کاری او نیز اقدام شود. در صورتی که پرونده ای را در رزومه شخص مشاهده کردید که در آن موفق نبوده است، بلافاصله نسبت به طرد کردن او اقدام نکنید. این نکته را بدانید که شمای کلی از سابقه فرد باید برای استخدام او در نظر گرفته شود.

با آگاهی نسبت به شرایط برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی اقدام کنید

علاوه بر آنچه بیان کردیم، مطلع بودن از شرایط لازم برای استخدام وکیل بسیار اهمیت دارد. از مهم ترین بخش های موجود در قرارداد، تعیین هزینه ای است که می بایست برای استخدام وکیل در اختیار داشته باشید. در این باره بهتر است کار را به بعد موکول نکنید؛ زیرا اگر فرد درخواست و توقع خود از شما را برای حق وکالت تغییر دهد، شما قادر به هیچ کاری نخواهید بود.

مقدار تعرفه تعیین شده برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی در موارد مختلف و بسته به مسائل پیش آمده متفاوت خواهد بود که برخی از آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد. اگر طرف دعوا بهای درخواستی خود را از دادگاه طلب کند و دریافت آن با قطعیت امکان پذیر باشد، می بایست شخص ۱۰ درصد از بهای درخواستی خود را به عنوان حق وکالت به وکیل دعاوی پرداخت کند.

در صورتی که بهای خواسته شده از دادگاه با اطمینان و قاطعیت در برگشت آن مقدار همراه باشد، بر حسب هزینه دریافتی از طرف دادگاه، درصد و میزان تعرفه نیز متغیر خواهد بود. این مقدار به طور تقریبی از نصف هزینه طرف دعوا در مرحله تجدید نظر شروع شده و تا ۸ درصد آن ادامه می یابد.

اخلاق فرد نیز برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی شرط لازم است

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم فردی که به عنوان وکیل استخدام می کنید باید مورداعتماد باشد. بدین منظور باید شخص از وجدان کافی برخوردار باشد و براساس شرایط پرونده و آنچه که درست است پیش برود. در این صورت شما نیز بی هیچ اضطرابی برای دریافت حق خود اقدام خواهید کرد. در صورتی که قصد استخدام وکیل را در شرکت حقوقی خود دارید، با در اختیار گذاشتن چند پرونده برای شخص قادر خواهید بود از نحوه کار و رسیدگی او به امور مختلف مطلع شوید.

در صورتی که فرد قانون مدار نباشد، به زودی و بر اساس حل و فصل اولین پرونده به این نتیجه خواهید رسید. همچنین برای آنکه سابقه شرکت شما تنزل نیابد نیز رفتار وکیل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر هم برای احقاق حق خود در دیوان عدالت به دنبال وکیل خوبی برای استخدام می گردید، توجه داشته باشید که رفتار او و نگرش فرد نسبت به قانون در آینده پرونده شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برای استخدام وکالت دعاوی حقوقی با برخورداری از اطلاعات لازم در این زمینه پیش بروید

استخدام وکیل طرف دعوا از زمان های گذشته به عنوان مهم ترین دغدغه افراد به حساب می آمد. زیرا مردم برای آنکه حق خود را از لحاظ قانون و مقررات مرسوم دریافت کنند، به فردی مورد اعتماد و کارکشته نیاز داشته اند. امروزه نیز همچنان این معضل و نگرانی برای افراد مختلف که با مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم می کنند، به قوت خود باقی است.

به همین دلیل شخص تصمیم می گیرد برای آنکه به امور اداری و دادگاهی آگاه باشد به وکیلی در این زمینه اعتماد کند و روند تکمیلی در دادگاه را به او بسپارد.

در این مقاله به بیان برخی از نکاتی که هنگام استخدام وکیل دعاوی باید در نظر داشته باشید، پرداختیم. به عنون مثال بیان کردیم که بدین منظور می بایست سابقه و رزومه فردی و کاری شخص مورد نظر را بررسی کرده و براساس آن نسبت به دراختیار گذاشتن امور به او اقدام کنید. در صورتی که به استخدام وکیل مجرب و اخلاق مدار فکر می کنید، مشاوره سعید شهبازی را از دست ندهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد