نحوه شستن لباس ها در خشکشویی چگونه است؟

0

نحوه شستن لباس ها در خشکشویی چگونه است؟ آیا تا به حال پیش آمده است که در خرید یک لباس شک کنید؟ حتما این تردید به این دلیل است که روی برچسب لباس نوشته شده است شستشو توسط خشکشویی؟! شاید این سوال در ذهن شما پیش آید که تمیزی لباس چطور بدون آب ممکن است؟! احتمالا برای شما جالب است که با نحوه شستن لباس ها در خشکشویی آشنا شوید و بدانید لباس ها با چه محلولی شسته شده و تمیز می شوند.

نحوه شستن لباس ها در خشکشویی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به شما خواهیم گفت که روند خشکشویی ها چگونه است که از این پس با خیال راحت لباس خود را برای شستشو به این مراکز ببرید و از تمیزی پوشاک خود اطمینان حاصل فرمایید.

لازم به ذکر است که اگر تا به حال به خشکشویی مراجعه نداشته اید یا در محله زندگی شما این مراکز وجود ندارند، ما به شما استفاده از خشکشویی آنلاین واشین لین را معرفی می کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید؛ قصد داریم اطلاعات جالبی از فرآیند شستشو در خشکشویی ارائه دهیم.

آشنایی با نحوه شستن لباس ها در خشکشویی

ابتدا باید بدانیم که اگر روی برچسب لباس خریداری شده، نحوه شستشوی آن ذکر نشده بود، چگونه به شستشو و رفع آلودگی آن بپردازیم.

انواع پارچه و جنس آن ها را بشناسید! برخی از اجناس نباید با آب شسته شوند. به عنوان مثال پوشاک پشمی در برخورد با آب تغییر سایز می دهند؛ ممکن است اندازه آن ها بزرگ یا کوچک تر از سایز اولیه شود و دیگر قابل استفاده نباشد؛ بهترین روش برای تمیزی آن ها، استفاده از مراکز خشکشویی است.

در مراکز خشکشویی از محلول هایی همچون آب، صابون، پودر لباسشویی و مواد شوینده خانگی استفاده نمی شود؛ زیرا این مواد ممکن است آسیب جبران ناپذیری به لباس های شما وارد کنند که دیگر قابل استفاده مجدد نباشند.

همچنین شستشو در خانه امکان دارد باعث تغییر رنگ پوشاک شود. اقلام بزرگی مانند پرده و روتختی نیز در خانه قابل شستشو نیستند؛ زیرا آبکشی آن ها دشوار است. این در حالی است که خشکشویی ها این نکات مهم را می دانند و توجه ویژه ای به حفظ کیفیت و بافت لباس ها دارند.

برای خشک کردن این اقلام بزرگ نیز به فضای وسیعی نیازمند هستید. جالب است بدانید که از نکته های مثبت خشکشویی، نحوه خشک کردن لباس ها است.

در ادامه مطلب قصد داریم نحوه شستن لباس ها در خشکشویی را به وضوح بیان کنیم.

چگونه لباس ها در خشکشویی تمیز می شوند؟

برخی از لباس های پشمی، حریر و ابریشمی باید در خشکشویی شسته شوند. شستشو در این مراکز باعث می شود لباس ها حالت اولیه و نو خود را با این روش حفظ کنند و سال های سال در تن شما بدرخشند.

شستشو در خانه زمان بر، وقت گیر و نیازمند دقت بالایی است. با توجه به فضای کوچک خانه و مشغله زیاد کاری بهتر است رفع آلودگی لباس ها را خشکشویی بسپاریم.

نحوه شستن لباس ها در خشکشویی بعد از تحویل پوشاک به این مراکز به اینگونه است که لباس ها در دستگاه های بزرگ و مخصوصی قرار می گیرند؛ سپس محلول شیمیایی مخصوصی به آن اضافه می شود. نام این محلول پرکلرواتیلن است. این ماده در از بین بردن لکه ها از جمله لکه چربی و روغن بسیار موثر بوده و آن ها را از روی لباس به طور کامل رفع می کنند.

این ماده شیمیایی، روی لکه قرار می گیرد و با فشار از روی آن برداشته می شود. محلول پرکلرواتیلن حدود ۷۵ درصد سنگین تر از آب است؛ به این علت جداسازی آن راحت است. این ماده به وسیله تقطیر جدا شده و از دستگاه خارج می شود؛ در این مرحله ماده خالص می شود و مجدد قابل استفاده است.

بعد از اتمام شستشو، لباس ها خشک می شوند اما چگونه؟! در این مرحله لباس ها  به وسیله هوای گرم داخل دستگاه خشک می شوند و بعد از خروج از دستگاه کاملا خشک هستند.

در انتها لباس ها اتو کشیده شده و به مشتری تحویل داده می شوند.

چرا لباس ها را به خشکشویی ببریم؟

آیا تا به حال برای از بین بردن لکه های سخت روی لباس های خود در خانه اقدامی کرده اید؟ احتمالا تلاش کرده اید با استفاده از بنزین آلودگی ایجاد شده روی پوشاک را رفع کنید! این روش بسیار خطرناک است و امکان آتش سوزی و خسارات فراوانی را دارد.

حتی در این روش خطرناک نیز از آب استفاده نشد! روش گفته شده، همان نحوه شستن لباس ها در خشکشویی است اما به وسیله محلول های بی خطر و امن.

ممکن است در خانه برای از بین بردن لکه چربی و روغن، از سرکه، جوش شیرین، آبلیمو، نمک یا مواد شوینده دیگر استفاده کنید؛ اما بوی ایجاد شده به وسیله این مواد روی لباس های خود را چگونه از بین می برید؟! حال تصور کنید همین روش را روی لباس مجلسی، پشمی یا ابریشمی خود انجام دهید! این در حالی است که شما با مراجعه به خشکشویی ها تمام این احتمالات را به حداقل ممکن می رسانید و از سلامت و حفظ کیفیت لباس ها مطمئن خواهید بود.

مطمئن باشید با انتخاب یک خشکشویی معتبر و قابل اطمینان به حفظ لباس های ارزشمند خود کمک کرده؛ طول عمر آن ها را بیشتر کرده و در مصرف آب صرفه جویی می کنید.

کلام آخر

بسیاری از افراد تصور می کنند که شستشوی لباس ها در خشکشویی هزینه بالایی دارد. اگر با نحوه شستن لباس ها در خشکشویی آشنا باشید؛ اجناس مختلف پارچه ها را بشناسید؛ از دلایل آسیب به لباس های خود در شستشوی خانگی و هزینه های آن مطلع باشید؛ بدون شک شستشو در خشکشویی را انتخاب می کنید.

هزینه شستشو در مناطق مختلف شهر متفاوت است؛ بهتر است این کار را به متخصصین حرفه ای و با وجدان این امر بسپارید. مرکز خشکشویی واشین لین خدمات بی بدیلی نظیر شستشوی مبلمان در منزل و خشکشویی پوشاک شما را نیز ارائه می دهند. این مرکز با برخورداری از دستگاه های مدرن و پیشرفته در سرعت زمان کوتاهی به تمیزی لباس های شما می پردازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد