برای تمدید ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟

0

برای تمدید ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟ یکی از بهترین راه های گسترش کسب و کار، ثبت شرکت است که بسیاری از افراد از آن برای پیشبرد اهداف تجاری خود استفاده می کنند. با استفاده از این روش مدیران و موسسان شرکت از مزایای قانونی آن نیز بهره مند خواهند شد. به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی به دنبال ثبت شرکت خود هستند و مراحل قانونی آن را یکی پس از دیگری طی می کنند.

برای تمدید ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : نکته ای که در این میان وجود دارد، انقضایی است که برای ثبت برند در نظر می گیرند. بنابراین، یک برند یا علامت تجاری باید پس از مدتی نسبت به تمدید آن اقدام کند. زمینه های مختلفی در رابطه با ثبت شرکت وجود دارد که هر کدام در رشته مختلفی فعالیت هایی را انجام می دهند.

یکی از این رشته ها مواد غذایی است که از جمله کالاهای اساسی زندگی مردم به شمار می آید. بنابراین تمدید ثبت برند مواد غذایی نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که مدیران این صنایع باید آن را در نظر داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی هایی را در این رابطه در اختیار خوانندگان قرار دهیم. بهتر است با ما همراه باشید و موارد زیر را در تمدید برند خود به یاد بسپارید.

تمدید ثبت برند مواد غذایی

زمانی که افراد برای ثبت علامت تجاری خود مراجعه می کنند، باید از مراحل مشخصی عبور کنند، سپس به آنها اطلاع داده می شود که پس از مدت مشخصی نسبت به تمدید برند خود اقدام کنند.

به طور کلی، برند ثبت شده مدت اعتبار مشخصی دارد و با گذشتن اعتبار آن باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. برند یا علامت تجاری از جمله مواردی است که خدمات و محصولات یک شرکت را نسبت به سایر گزینه ها متمایز می کند. در نتیجه، معرفی و شناساندن محصولات و خدمات شما در گرو ثبت یا تمدید برند تجاری خود است. در ادامه به بررسی بیشتر مراحل لازم برای تمدید برند خواهیم پرداخت.

مراحل تمدید ثبت برند

اگر به دنبال تمدید علامت تجاری خود هستید، با این مراحل سر و کار خواهید داشت:

  • ارائه تقاضانامه و اظهارنامه به صورت کامل؛
  • ارائه گواهی تمدید ثبت برند که باید از بخش فروش اوراق بهادار تهیه گردد؛
  • ثبت کردن درخواست خود در دفتر اندیکاتور؛
  • ارائه مدارک و ضمیمه آنها به پرونده و مشخص کردن کارشناس؛
  • ارائه پیش نویس آگهی تمدید ثبت برند مواد غذایی؛
  • پرداخت هزینه های ثبت و ارائه رسید به بخش حسابداری؛
  • ارائه اظهارنامه و بررسی آن توسط مسئول مربوطه ؛
  • تهیه گواهی و ثبت آن در مراجع قانونی؛
  • دریافت گواهی تمدید ثبت برند پس از طی کردن مراحل احراز هویت.

مدارک لازم برای تمدید ثبت برند مواد غذایی کدام است؟

پیش از اقدام برای تمدید برند خود باید تمام اطلاعاتی که لازم است در این رابطه بدانید را جمع آوری کنید. مدارک لازم برای تمدید ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش ذیل ذکر شده است.

اشخاص حقوقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی افرادی که حق امضا دارند؛
  • مهر وکالت نامه و امضای آن؛
  • تصویر روزنامه رسمی شرکت و همچنین تغییرات آن؛
  • تکمیل فرم و ارائه نمونه برند.

اشخاص حقیقی

  • تصویر مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) مالک شرکت؛
  • ارائه نمونه برند و فرم های تکمیل شده؛
  • مهر وکالت نامه و امضای آن.

مدت انقضا و اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟

بر اساس ماده ۱۴ قانون ثبت علامت تجاری، مدت اعتبار ثبت برند ۱۰ سال است. این مدت قابل تمدید است و افراد باید نسبت به انجام آن اقدام کنند.

اما تا چه مدت پس از اتمام اعتبار قادر به تمدید آن خواهید بود؟ بر اساس ماده ۲۰ قانون ثبت، فرد پس از اتمام اعتبار تا شش ماه، قادر به تمدید آن خواهد بود. بنابراین، برای تمدید ثبت برند مواد غذایی تا ۶ ماه از زمان پایان اعتبار آن ،با ارائه مدارک و طی کردن مراحل ذکر شده در این رابطه اقدام کنید.

پس از پایان اعتبار ثبت برند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر مدت انقضای ۱۰ ساله برند مواد غذایی شما به پایان برسد و اقدامی برای تمدید آن انجام ندهید، دیگر حقی نسبت به برند خود نخواهید داشت و هر شخص دیگری قادر به ثبت آن خواهد بود. به همین دلیل است که مالک برند پس از پایان اعتبار دیگر هیچ اولویتی ندارد و افراد دیگر قادر به بهره مندی از آن برند خواهند بود.

علاوه بر موارد ذکر شده، زمانی که برند ثبت شده ۳ سال بدون استفاده بماند و فعالیت خاصی نداشته باشد، افراد دیگر قادر به ابطال آن از طریق مراجع قانونی خواهند بود. همچنین مالکان شرکت ها قادر به ثبت درخواستی مبنی بر تمدید ثبت برند مواد غذایی برای دوره های متوالی ده ساله هستند. این اقدام یک سال پیش از اعتبار ثبت برند انجام خواهد شد.

نکته ای که در این میان باید به آن توجه داشته باشید آن است که در صورت عدم ثبت درخواست در زمان مقرر امکان ثبت آن در ۶ ماه بعد از اتمام اعتبار وجود دارد. اما باید مبلغی را به عنوان جریمه تاخیر که معمولا نصف هزینه ثبت است را پرداخت کنید. اگر این کار را انجام ندهید برند شما اعتبار خود را از دست خواهد داد و دیگر مالکیتی نخواهید داشت.

نتیجه گیری

ثبت برند یکی از بهترین روش های موجود برای معرفی محصولات و خدمات خود به مردم است. افراد با استفاده از این روش فعالیت های تجاری خود را گسترش می دهند و از آن نهایت استفاده را می برند. در این میان، یکی از مسائلی که مدیران و موسسان شرکت باید به آن توجه داشته باشند تمدید ثبت برند مواد غذایی است.

علامت تجاری ثبت شده به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و پس از آن باید برای تمدید آن اقدام کرد. با انجام این کار دیگر نگرانی بابت از دست دادن اعتبار و مالکیت برند وجود ندارد. در متن فوق راهنمایی های کامل را در این رابطه در اختیارتان گذاشته ایم. بهتر است نگاهی به آن بیندازید و در صورت بروز هرگونه ابهام با مشاوران ثبت فردا تماس بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد