آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۳۹۹

0

آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۳۹۹ : ثبت برند غذایی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران برای بقای کسب و کار خود انجام می دهند. این امر باعث نام آوری شرکت ها خواهد شد. مشتریان برای حفظ سلامتی خود به کیفیت آن اهمیت زیادی می دهند و برند ها را از لحاظ کیفیت تفکیک می کنند. هر چه محصولات برند مواد غذایی با کیفیت تر باشند مصرف کنندگان گرایش بیشتری به خرید آن دارند.

آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۳۹۹

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت برند باعث اعتماد مشتریان به محصولات غذایی می شود؛ چرا که در طی مسیر دریافت علامت تجاری گذشتن از غربال های بهداشتی ادارات مربوطه لازم است. در صورتی که برند ثبت گردد، همواره کارکنان شرکت خود را ملزم به حفظ خوشنامی آن می دانند. این در حالی است که اگر مواد غذایی تحت عنوان تجاری عرضه نگردد، سودجویان ممکن است برای سود بیشتر هیچ ابایی از پایین آوردن کیفیت محصول نداشته باشند.

اگر شما فعال یا سرمایه گذار در زمینه مواد غذایی هستید حتما با ثبت برند آن نیز آشنایی دارید. در این مبحث به آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۳۹۹ می پردازیم.

آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی ۹۹

در ثبت برند مواد غذایی در سال ۹۹ امکان اقدام به ثبت برند تجاری بدون حضور اشخاص فراهم شده است. برای این کار از طریق ورود به سایت مالکیت معنوی کار را آغاز کرده و فرم اظهارنامه را تکمیل کنید.

به این منظور باید مدارکی که لازم دارید را از قبل آماده و اسکن کنید که انجام آن سریع تر شود. زمان بندی رسیدگی به پرونده ها به ترتیب اولویت ثبت در سامانه انجام می شود. حضور در اداره مالکیت تاثیری در سرعت رسیدگی نخواهد داشت.

کلیه مراحل ثبت برند و پیگیری و مکاتبات و ابلاغیه ها در سال ۱۳۹۹ از طریق سایت به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. هزینه ها نیز به ترتیب هر مرحله از طریق سایت قابل پرداخت است و هزینه هایی که مستقیما به بانک پرداخت می شوند در ثبت برند تاثیری ندارند.

آخرین تغییرات انتخاب نشان تجاری مواد غذایی در سال ۱۳۹۹

همانطور که واضح است هر ساله بر تعداد شرکت ها و به دنبال آن تعداد برند های ثبت شده مواد غذایی اضافه می شود. این موضوع کار را برای انتخاب نام و لوگو سخت تر می کند. از جمله آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی حساسیت بیشتر در انتخاب علامت تجاری با رعایت قوانین آن است.

اگر علامت تجاری که برای محصولات خود انتخاب کردیم را به مرکز مالکیت معنوی ارائه کنیم و در مراحل اولیه به مشکل تداخل با برند های مشابه بر بخوریم، کار ما از روال عادی خارج می شود. زیرا این اداره ما را به عنوان فردی سواستفاده گر از برند های مشابه شناسایی می کند و در قبول دیگر نام ها نیز بررسی و حساسیت بیشتری اعمال می شود.

پس حتما به منظور جلوگیری از بروز مشکلات قبل از انتخاب علامت تجاری آن را از سایت مربوطه استعلام کنید. در صورتی از عدم تکرار برند تجاری اطمینان حاصل کردید ۱۰ نمونه از آن را در کادر ۱۰ * ۱۰ آماده و در مدارک لازم ثبت برند جای دهید.

انتخاب طبقه درست قرار گیری محصولاتی که در حال حاضر دارید و یا با گسترش فعالیت به مجموعه تان اضافه خواهید کرد نیز حائز اهمیت است. هر شرکت شرایط آن را دارد که برای هر محصول در طبقه متفاوت برند جداگانه در نظر بگیرد و آن را به ثبت برساند.

آخرین تغییرات در مراحل ثبت علامت تجاری مواد غذایی ۹۹

با مراجعه به سایت مالکیت معنوی مراحل ثبت اظهار نامه صورت می گیرد. به این ترتیب که ابتدا اطلاعات خواسته شده را در سیستم مطابق فرم آن وارد می کنید. سپس مطابق آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی مدارک خواسته شده را در هر مرحله آپلود می کنید و منتظر تایید اخذ آن می مانید. سپس به مرحله بعدی هدایت می شوید.

در پایان مرحله اول در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد صفحه ای را مشاهده می کنید که حاوی فرم گواهی امضا است. در اینجا باید فرم را پرینت کنید. توصیه می کنیم اگر پرینتر در اختیار ندارید مراحل را در کافی نت ها انجام دهید یا کار را به شرکت های خدمات ثبتی از جمله شرکت ما در ثبت فردا بسپارید.

گواهی امضا و تایید اطلاعات وارد شده توسط دفاتر اسناد رسمی کشور انجام می پذیرد. با مراجعه به دفاتر این مرحله را نیز انجام دهید. پس از آن اطلاعات را در سیستم وارد و اطلاعات خود مانند نام کاربری و رمز عبور را دریافت کنید.

پس از انجام موارد فوق منتظر تایید یا اعلام رفع نقص در سیستم بمانید. پس از بررسی توسط کارشناسان در صورتی که مغایرت و نقصی در اطلاعات وجود نداشته باشد برای تشکیل پرونده به مرکز مالکیت معنوی دعوت خواهید شد.

آخرین تغییرات آگهی ثبت برند ۹۹

موردی که برای ثبت برند مواد غذایی قبل از همه برای مرکز مالکیت معنوی اهمیت دارد عدم تداخل در ثبت برند با نام و نشان مشابه در طبقه مربوط به شاخه مواد غذایی است. به همین خاطر درخواست شما را در دو مرحله در روزنامه رسمی کشور آگهی می کند. در صورتی که اعتراضی از سوی شرکت ها یا مدعیان احتمالی اعلام نشود، برند انتخابی را به شما تخصیص خواهند داد. هزینه های انتشار آگهی طبق آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی بابت اشخاص حقیقی ۱۴۰ هزار تومان و برای اشخاص حقوقی ۲۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در انتها

با هم آخرین تغییرات ثبت برند مواد غذایی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که در سال ۹۹ ثبت برند به مانند قبل انجام می پذیرد. ثبت برند از اهمیت زیادی خصوصا در بخش مواد غذایی برخوردار است که مدیران موفق بیشتر تمرکز خود را در آن به کار می گیرند.

انتخاب برند منحصر به فرد برای تمایز محصولات شما از دیگر رقبا و ثبت آن بدون بروز مشکل و تکرار از جمله موارد تخصصی است که نیاز به مشاوره دارد. بهره مندی از نمایندگان و وکلای خوب در این زمینه شما را در پیشرفت فعالیت برند یاری می رساند. کارشناسان ما در ثبت فردا آماده انجام ثبت برند مواد غذایی شما و تغییرات آن هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد