برای انتخاب رنگ پارتیشن چه عواملی را در نظر بگیریم؟

0

برای انتخاب رنگ پارتیشن چه عواملی را در نظر بگیریم؟ پارتیشن ها در معماری داخلی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و برای جدا سازی فضا مخصوصا در محیط های اداری از این نوع سازه استفاده می شود.

برای انتخاب رنگ پارتیشن چه عواملی را در نظر بگیریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پارتیشن ها اداری تنوع رنگ بسیار زیادی هستند. همچنین در سازه و فریم پارتیشن ها می شود از رنگ های دیگر استفاه کرد. نوار ها نیز در پارتیشن بندی از تنوع رنگی برخوردارند.

طراحان در طراحی فضا علاوه بر شکل پارتیشن به رنگ آن نیز توجه می کنند و سعی دارند به زیبا ترین شکل ممکن پارتیشن ها را چیدمان کنند. رنگ پارتیشن معمولا توسط مشتری و بنا بر سلیقه او تعیین می شود. این درحالی است که افراد برای انتخاب رنگ باید مواردی را در نظر بگیرند که به دکوراسیون داخلی فضای آنان نیز کمک کند.

در این مقاله از سایت ساویس قصد داریم به شما بگوییم که در زمان انتخاب رنگ پارتیشن چه عواملی را مد نظر قرار دهید تا از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

معیار های انتخاب رنگ پارتیشن

در پارتیشن به دلیل تنوع رنگ و طرح و همچنین ترکیب رنگ بدنه ، فریم و نوارها امکان جلب نظر همه افراد با سلیقه های متفاوت وجود دارد. اما در این مورد نه تنها سلیقه مشتری، بلکه کاربرد پارتیشن اداری نیز باید در انتخاب پارتیشن مد نظر قرار داده شود.

به عنوان مثال برای فضاهای اداری باید از رنگ های مناسب آن استفاده کرد. قطعا انتخاب رنگ پارتیشن در یک فضای اداری با انتخاب رنگ برای فضای بازی کودکان متفاوت خواهد بود. دکوراسیون داخلی که برای فضا مناسب دیده شده است نیز در انتخاب رنگ موثر است. رنگ پارتیشن باید بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون فضا داشته باشد.

برای انتخاب رنگ پرتیشن نه تنها به سلیقه افراد بلکه به نظر کارشناسان نیز باید توجه کنید. معماران و متخصصان دکوراسیون داخلی با در نظر گرفتن فضای موجود و کاربری آن بهترین انتخاب ها را پیش روی شما قرار خواهند داد.

طراحی داخلی هر فضا تعاریف و استاندارد هایی دارد که بهتر است در انتخاب رنگ محیط به آن توجه شود. توجه به ابعاد فضا، رنگ کف پوش ها، دیوار های اصلی، وسایل موجود در محیط و روشنایی نیز از دیگر معیار هایی است که باید در انتخاب رنگ پارتیشن به آن توجه داشت.

تناسب جنس با رنگ پارتیشن

جنس و بافت پارتیشن عامل مهمی در انتخاب رنگ آن است. به این معنی که بعضی از رنگ ها تنها در صورتی زیبایی دارند که با  جنس و بافت متناسب با خود همنشین شوند. دو مورد جنس و بافت پارتیشن ها  نیز برای کاربرد های مختلف در فضا باید مناسب باشند.

به عنوان مثال پارتیشن طرح رگه های چوب با رنگ صورتی برای محیط بیمارستان هرگز مناسب نخواهد بود. یا از جنس ام دی اف براق با رنگ سفید برای اتاق جلسات نباید استفاده کرد. همچنین از رنگ قرمز برای پارتیشن ام دی اف براق کلاس های آموزشی استفاده نمی شود که این انتخاب ها از لحاظ کارشناسی با بافت و جنس پارتیشن هم خوانی ندارد.

انتخاب رنگ و اهمیت روشنایی

میزان روشنایی همیشه یکی از پر اهمیت ترین عناصر در انتخاب رنگ های محیط به شمار می آید. افراد سعی بر حفظ روشنایی هر چه بیشتر در محیط را دارند. توجه به این امر در راحتی افراد حاضر در فضا، حفظ سر زندگی و جلوگیری از خستگی و افسردگی تاثیر بسزایی دارد.

در طراحی دکوراسیون داخلی ترکیب نور و رنگ مورد توجه قرار می گیرد و تاثیر فوق العاده ای در محیط خواهد داشت. پارتیشن های به کار رفته در معماری امروزی تنها یک پوشش برای جدا سازی فضا نیستند. بلکه معماران از آن ها به عنوان عامل انرژی های مثبت و حفظ انرژی افراد استفاده می کنند.

رنگ سقف و کف نیز در حفظ نور محیط موثر است و به بازتاب نور کمک می کند. پس باید در انتخاب رنگ پارتیشن به دیگر رنگ های محیط اعم از رنگ سقف و کف توجه کرد.

باید ها و نباید ها در رنگ پارتیشن

با توجه به فضا و نور و همچنین کاربری محیط و سلیقه مشتریان رنگ پارتیشن انتخاب می شود. همانطور که در بالا گفته شد افراد باید عوامی را در انتخاب رنگ پارتیشن مد نظر قرار دهند. در این قسمت مثال هایی از باید ها و نباید های انتخاب رنگ برای شما آورده شده است که امیدواریم به شما در انتخاب کمک کند.

به عنوان مثال رنگ صورتی یخی برای فضای اداری مناسب نخواهد بود زیرا از جذابیت چشمی برخوردار نیست اما از این رنگ می شود در ترکیب با رنگ های دیگر برای پارتیشن اداری استفاده کرد. البته این رنگ برای کاربرد در سالن های آرایش مناسب خواهد بود.

استفاده از پارتیشن رنگ قرمز باعث به وجود آمدن خشم در افراد می شود و نباید از آن به عنوان دکوراسیون مطب و ادارات استفاده کرد. رنگ قهوه ای از رنگ های پر کاربرد در پارتیشن هاست. این رنگ باعث می شود دیر تر از فضا خسته شوید و نیاز به تغییر آن داشته باشید.

رنگ سفید در دکوراسیون مدرن جایگاه ویژه ای دارد و حس آرامش، صفا و آسایش را به افراد می دهد. در ترکیب بسیاری از رنگ های شاد مانند سبز، زرد و غیره امکان استفاده از رنگ سفید وجود دارد. رنگ خاکستری و کرم نیز تشابهات زیادی به رنگ سفید دارد و با همه رنگ ها ترکیب زیبایی به وجود می آورد. اصطلاحا به این رنگ ها خنثی می گویند.

کلام نهایی

با خواندن این مقاله اطلاعاتی در مورد انتخاب رنگ پارتیشن به دست آوردیم. همانطور که گفته شد بهتر است در انتخاب رنگ از کارشناسان و طراحان فعال در این زمینه کمک بخواهیم. انتخاب رنگ اگر اصولی و با دقت بالا صورت پذیرد ممکن است فضای کوچک شما را به دل باز ترین و بزرگترین حالت نمایش دهد. همچنین رنگ مناسب در ایجاد نظم و آرامش محیط به شما کمک خواهد کرد.

ساویس با در نظر گرفتن سلایق مشتریان و اصول دکوراسیون داخلی بهترین انتخاب ها و طراحی ها را به شما پیشنهاد خواهد داد. مشاوران ما آماده کمک به شما عزیزان خواهند بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد