پارتیشن های دوجداره چه مزایایی دارند؟

0

پارتیشن های دوجداره چه مزایایی دارند؟ پارتیشن های دوجداره چه مزایایی دارند؟ در دنیای بزرگ اقتصادی از آنجایی که رقابت بین کسب و کارها بسیار تنگ و گسترده شده است، شرکت ها و سازمان ها به راندمان بالای کارمندان شرکت اهمیت زیادی می دهند.

پارتیشن های دوجداره چه مزایایی دارند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از عواملی که باعث تمرکز و بالابردن راندمان و کیفیت کار کارمندان شرکت می شود، تعبیه پارتیشن های دوجداره است.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که به شرکت های دولتی مانند بیمه مراجعه کرده اید و به علت ازدحام، شلوغی، رفت و آمد زیاد ارباب رجوعان و ارتباط مستقیم آنها با بخش اداری، راندمان و کیفیت کاری کارمندان بسیار پایین آمده است.

محیط های کاری و اداری به گونه ای است که رفت و آمد زیادی در آن صورت می گیرد. این رفت و آمدها یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی در کم یا زیاد شدن راندمان کارمندان و عدم تمرکز آنها دارد؛ درنتیجه راندمان کاری آنها به شدت افت پیدا می کند.

سوالی که مطرح می شود، این است که چگونه این راندمان را بالا ببریم؟ در ادامه همراه ما باشید که به جواب سوال خود دست یابید.

کاربرد پارتیشن های دوجداره

شرکت ها یا سازمان هایی که به تمرکز و کیفیت کاری کارمندان خود اهمیت می دهند، در تلاش هستند بهترین محیط کاری را برای آنها فراهم کنند. چراکه تمرکز کارمند و فراهم آوردن بستر آرامش برای او در درجه نخست دارای اهمیت است.

سوالی که اینجا مطرح می شود، این است که برای فراهم کردن محیط آرام چه باید کرد؟

استفاده از پارتیشن های دوجداره این امکان را فراهم می کند که هریک از بخش های شرکت یا کارمندان از یکدیگر تفکیک یابند. پارتیشن های اداری باعث به وجود آوردن نظم و انسجام  در محیط های اداری می شود. به این ترتیب سروصدای کمتری در محیط شرکت ایجاد می شود و باعث تمرکز بیشتر کارمندان می شود.

این پارتیشن ها دارای انواع مختلفی است که شامل پارتیشن های اداری تک جداره، دوجداره، شیشه ای، ام دی اف، آلومینیومی، ریلی یا متحرک است. در این گفتار بر آنیم به تعریف پارتیشن های اداری دوجداره و مزایا و معایب آن بپردازیم.

پارتیشن های دو جداره چیست؟

پارتیشن دوجداره بهترین عایق صوتی است که برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری در محیط های اداری استفاده می شود. این نوع پارتیشن در محیط های کاری که فضای باز و مناسب دارند، برای کاربرد بهتر فضای کاری و بالا بردن راندمان کاری کارمندان ایجاد می شود. گاهی نیز استفاده از این نوع از پارتیشن ها به زیبایی فضای کار کمک می کند. جنس پارتیشن دوجداره از ام دی اف ۱۶ میل است و عایقی که در لبه های آن استفاده می شود، از نوار پی وی سی ساخته شده است.

پارتیشن های دوجداره به خاطر عدم انتقال سروصدا باید دارای ضخامت کافی باشند که ۱۳ سانتیمتر مناسب است. ارتفاع آن نیز بسته به کاربردی که دارد و فضایی که استفاده می شود، در انواع کوتاه، نیمه بلند و بلند تا زیر سقف ساخته می شود.

مزایای استفاده از پارتیشن های دوجداره

از پارتیشن دوجداره بیشتر برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری استفاده می شود. برای بالا بردن کیفیت محصول شیشه های دوجداره مات به جای پنل یو پی وی سی توصیه می شود. مزیت های دیگر این نوع از پارتیشن ها  عبارت اند از:

کاهش سر و صدا

اگر به دنبال این هستید که محیط کاری آرامی را برای کارکنان خود فراهم کنید، استفاده از پارتیشن دوجداره شما را در این امر یاری می دهد. این نوع از پارتیشن ها تا ۶۰ درصد سروصدای خارجی را می گیرند و باعث بالا رفتن راندمان کاری کارمندان شرکت می شود.

حفظ گرما

دیوارهای سیمانی یا آجری که از گچ و خاک ساخته شده اند، شاید در زمستان ها ساختار محکم و قابل اعتمادی برای حفظ گرما نباشند. پارتیشن دوجداره مانند یک عایق محکم عمل می کند و علاوه بر اینکه زحمت و هزینه زیادی برای تعبیه آن در محیط های اداری وجود ندارد، می تواند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از اتلاف انرژی گرمایشی جلوگیری کند.

افزایش امنیت

جایی که پارتیشن دوجداره نصب کرده اید، می توانید اسناد و مدارک مهم کاری خود را نگهداری کنید. این نکته به خصوص در فضاهای کاری که اطلاعات باید محرمانه بماند، دارای اهمیت بسیاری است. ناگفته نماند که شیشه ای بودن این پارتیشن ها بر شفافیت فضا می افزاید و مدارک شما از هر نوع دست درازی مصون می مانند.

به صرفه بودن هزینه ها

نصب و راه اندازی پارتیشن دوجداره زیبایی و جلوه چشم گیری به فضای کاری می بخشد. نسبت به مصالح ساختمانی دائمی و سخت مانند سیمان، آجر و گچ و بتن ارزان تر و به صرفه تر نیز تمام می شود. ضمنا استفاده از پارتیشن ها کار تمیزی است و مانند مصالح ساختمانی دردسر زیادی ندارد.

سبک و دارای قابلیت جابجایی

امروز انواع گوناگونی از پارتیشن های دوجداره شیشه ای در بازار موجود است که متناسب با فضایی که قرار است استفاده شود، انتخاب می شود. پارتیشن ها به خاطر سبک بودن به راحتی جابه جا می شوند، نصب آن بسیار ساده است و به خاطر انعطافی که دارند، اگر محیط کاری جابجا شود، آنجا نیز قابلیت نصب پیدا می کند.

مدرن کردن فضا

گاهی پیش می آید که فضای شرکتی بسیار کهن است و سال ها از ساخت آن می گذرد. پارتیشن دوجداره با نما و جلوه ای که دارد، روحی تازه به کالبد کهنه و قدیمی ساختمان می دمد. رعایت همین یک نکته باعث بالا رفتن روحیه و توان کاری کارمندان شرکت می شود.

سخن آخر

در این متن بر آن شدیم به تعریفی جامع و کلی از پارتیشن های دوجداره و کاربرد آن بپردازیم. فضای کاری شرکت و روحیه بالای کارمندان آن برای بسیاری از مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنها به این نکته مهم پی برده اند که ساعاتی که کارمندان شرکت در سازمان حضور دارند، بیهوده نباشد و خروجی مفیدی داشته باشد. استفاده از پارتیشن دوجداره بسیاری از مسئولان را در این امر مهم یاری می رساند.

اگر شما نیز احساس می کنید که در محیط شرکت خود به این پارتیشن ها با مزایای گفته شده نیاز دارید، کافی است به فروشگاه ساویس سری بزنید و بهترین و باکیفیت ترین پارتیشن های شیشه ای دوجداره را سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد