تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری

0

تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری : فرقی ندارد که کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد باید آن را وارد مجرای قانونی کنید و شراکت خود را با شرکا به ثبت برسانید. زیرا تنها با ثبت شرکت است که شما با خیالی آسوده قادر به ادامه فعالیت های تجاری خود هستید. البته این مسئله تنها گوشه ای از مزایای ثبت شرکت محسوب می شود.

تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری

قوانین ثبت شرکت امکان دارد که هرسال دستخوش تغییرات مختلفی شود. به خصوص در سال جاری که اتفاقات مختلفی وضعیت اقتصادی کشور را دگرگون کرد اغلب افراد به این فکر می کنند که تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری چگونه است؟ و آیا نسبت به سال های گذشته تفاوت زیادی داشته است یا خیر؟

تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امکان دارد که هرساله قوانین مختلفی در رابطه با موارد مختلفی همچون ثبت شرکت ابلاغ شود. مسلما همه افراد تلاش می کنند که به سرعت فعالیت خود را آغاز کنند. یکی از مواردی که به این امر کمک می کند؛ آگاهی نسبت به قوانین جدید یا به روز بودن است.

به طور کلی شرکت ها از لحاظ حوزه فعالیتی به سه دسته دولتی، مدنی و تجاری تقسیم می شوند. شرکت های دولتی، جهت آغاز کار به دریافت سرمایه از جانب دولت نیاز دارند که فعالیت های خود را شروع کنند. این در حالی است که شرکت های مدنی با کمک افرادی که در زمینه مورد نظر مشغول به کار هستند؛ تاسیس خواهدشد و سود و زیان آن نیز به شکل کاملا برابر بین اعضا تقسیم خواهد شد.

در مورد شرکت های تجاری که روی صحبت این نوشته خواهند بود کسب سود در اولویت است. اینگونه از شرکت ها به انواع بامسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی، شرکت نسبی و تعاونی تولید و مصرف تقسیم می شوند.

ثبت شرکت های تجاری بسیار مورد توجه واقع می شود به این علت که به این روش، شرکت شما امکان برقراری ارتباط و معامله با ارگان های دولتی بزرگ و شرکت های خصوصی را پیدا خواهدکرد. با استفاده از این امکان شما قادر به شرکت در منقاصات و مزایدات دولتی هستید. به طور کلی شما ضمن درنظرگیری تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری و انجام درست و به موقع آن ها، به تمامی فعالیت های شرکت تجاری خود جنبه قانونی و درست خواهیدداد.

مراحل ثبت شرکت در سال جاری

روال مربوط به ثبت شرکت در سال جاری، براساس حوزه فعالیتی، اندکی متفاوت است اما به طور کلی پایه و قوانین اصلی ثبت شرکت یکسان خواهد بود. در هرزمانه و سالی که قرار داشته باشید نخستین قدم جهت راه اندازی یک شرکت در ایران این است که شریک یا شرکای مناسب و قابل اعتمادی را پیدا کنید.

در سال جاری بیش از پیش، تلاش شده است که مراحل ثبتی به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام شوند. در همین راستا، اشخاص حقیقی یا حقوقی در ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری مراجعه می کنند. در این سامانه باید مشخصات کلی شرکا و نوع شرکت و اسناد مورد نیاز بارگذاری شوند.

این مسئله نشان دهنده این است که شما باید حتی پیش از مراجعه به این سامانه، میزان سرمایه، جایگاه هریک از شرکا، آدرس شرکت و دیگر موارد مهم و ضروری را کاملا مشخص کنید. در صورتی که در خصوص هریک از این موارد بسیار مهم نیاز به مشاوره دارید؛ به وبسایت ثبت فردا مراجعه کنید. در این وبسایت شما به وکلا مجربی دسترسی خواهید داشت که در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

با وجود برخی تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری باز هم باید اسناد مهمی همچون اساسنامه، شرکتنامه و صورتجلسه موسسین و مجوز فعالیت در زمینه مورد نظر به شکل اصولی تدوین و به اداره ثبت شرکت ها به شکل فیزیکی ارائه شود. البته شما ملزم به مراجعه حضوری نیستید و تنها کافی است که از سامانه پست سراسری در این رابطه استفاده کنید.

تمامی این مدارک، توسط کارشناسان سازمان ثبت، استعلام و بررسی خواهدشد؛ در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد؛ تاییدیه به متقاضی ابلاغ می شود. در صورت وجود هرگونه نقص شخص باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن ها اقدام کند.

قوانین مربوط به ثبت شرکت در سال جاری

ثبت شرکت در واقع نوعی قرارداد است که قوانین مختص به خود را دارد و تمامی اعضای شرکت نیز باید از آن مطلع باشند. این قوانین جایگاهی که هریک از ارکان دارند و وظایف آن ها را مشخص می کند.

در سال جاری در صورتی که یک شرکت خارجی مایل یه ثبت شرکت در کشور ایران باشد؛ تمامی مراحل قانونی را باید در کشور خودش به انجام برساند؛ ضمن اینکه کشور مبدا باید رابطه خوب و دوجانبه با ایران داشته باشد و به شرکت های ایرانی مجوز فعالیت های اقتصادی را بدهد. در صورتی که موضوع فعالیت شرکت ها بیمه ای باشد؛ قوانین طبق اساسنامه شرکت خواهدبود که از سوی قوه قضاییه صادر می شود.

یکی از مسائلی که برای شرکت های تجاری و غیرتجاری مطرح است، بحث هزینه ثبت شرکت است و یکی از هزینه های این امر مربوط به میزان حق الثبت خواهدبود. این مبلغ در سال جاری براساس سرمایه اولیه شرکت تعیین می شود.

در نهایت نیز حتما باید به عنوان به رسمیت شناخته شدن اقدامات ثبتی در خصوص شرکت، آگهی آن در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ برسد. در خصوص تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری، درهنگام ایجاد هرگونه تغییر در موارد مهمی همچون اساسنامه نیز باید چاپ آگهی انجام شود.

سخن پایانی

قوانین و روتین اداری هر سال امکان دارد که دستخوش تغییرات مختلفی شوند. این مسئله در مورد تغییرات مربوط به مراحل ثبت شرکت در سال جاری نیس صادق است. با این وجود این قوانین به طور کلی براساس نوع شرکت تجاری تعیین خواهند شد. در مورد مراحل ثبت، در سال جاری، بیش از پیش تلاش بر انجام غیرحضوری امور ثبتی شده است. به همین جهت پس از اینکه شرکا و جایگاه هریک از آن ها داخل شرکت، همچنین میزان سرمایه و دیگر موارد مهم کاملا مشخص شد، متقاضی باید به وبسایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و تمامی موارد خواسته شده را وارد نماید.

پس از انجام بررسی و استعلام و تایید نام شرکت، نوبت به ارسال فیزیکی تمامی مدارک هویتی شرکت، از جمله اساسنامه می رسد. درصورت نبود مشکل در کلیه این مراحل، درخواست چاپ آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار صادر می شود.

در سال جاری برخی قوانین نیز مورد ثبت شرکت خارجی و دستورالعمل های آن توجه قرارگرفته اند؛ که در این نوشته به آن ها اشاره شد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد