چگونه با کمترین هزینه ثبت شرکت کنیم؟

0

چگونه با کمترین هزینه ثبت شرکت کنیم؟ ثبت شرکت یکی از روش هایی است که افراد جهت پیشرفت کسب و کار خود انجام می دهند. انجام مراحل و اقدامات آن نیازمند اطلاعاتی است که افراد باید آن را کسب کنند. هزینه ثبت شرکت یکی از مسائلی است که متقاضیان به دنبال اطلاع از آن هستند.

چگونه با کمترین هزینه ثبت شرکت کنیم؟

هزینه های ثبت شرکت اغلب به دو دسته تقسیم می شود. هر بخش نیز پرداختی های خود را دارد. توجه داشته باشید که در اغلب موارد هزینه ها یکسان و ثابت نیستند اما در محدوده خاصی قرار دارند که با اطلاع از آن قادر به مدیریت هزینه های خود و اطلاع از کمترین هزینه ثبت شرکت خواهید بود.

اگر شما نیز از آن دسته صاحبان کسب و کار هستید که به دنبال ثبت شرکت خود هستید، بهتر است با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات را در رابطه با هزینه ثبت شرکت با شما در میان بگذاریم. امید است با مطالعه نکات زیر، مراحل ثبت شرکت خود را به بهترین نحو طی کنید.

کمترین هزینه ثبت شرکت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آگاهی از نحوه انجام مراحل و هزینه های ضروری جهت ثبت شرکت، یکی از مسائلی است که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه داشته باشند. عدم توجه به این موضوع موجب سردرگمی در مدیریت هزینه ها خواهد شد. بنابراین، بهتر است پیش از اقدام برای ثبت شرکت برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و پس از آن نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید.

یافتن بهترین روش ثبت شرکت، یکی از عوامل موثر بر کاهش هزینه ها است. به همین دلیل، افراد زیادی به دنبال کاهش هزینه های ثبت شرکت خود هستند. بهره مندی از مشورت متخصصان موجب تسهیل روند ثبت شرکت خواهد شد. اما توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت بر هزینه های دیگر افزوده خواهد شد.

روش های کاهش هزینه و دستیابی به کمترین هزینه ثبت شرکت کدام است؟

از آنجا که امروزه هزینه های راه اندازی کسب و کاری خاص به مراتب بیش از سال های گذشته شده است، بنابراین افراد به دنبال بهترین روش ها جهت کاهش هزینه های خود هستند. شناسایی و تخمین پرداخت های لازم جهت ثبت شرکت، کاری است که اغلب صاحبان کسب و کار جهت کاهش هزینه های خود انجام می دهند.

به دلیل ضروری بودن ثبت شرکت در پیشرفت روزافزون کسب و کارها، پرداخت هزینه های مربوطه نیز به یکی از موارد انکارناپذیر تبدیل شده است. بنابراین، بهتر است تصمیمات لازم جهت تسهیل و کاهش پرداخت ها اتخاذ شود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خواهیم پرداخت.

اطلاع از میزان هزینه ها

یکی از راه های مدیریت هزینه ها و بهره مندی از کمترین هزینه ثبت شرکت، اطلاع متقاضیان از مبلغ فیش های پرداختی است. بدین ترتیب، سرمایه گذاران برآوردی کلی از میزان هزینه های ثبت شرکت خواهند داشت و در طول مراحل سردرگم نخواهند شد و هزینه های خود را کاهش می دهند. جهت اطلاع بیشتر برخی از این هزینه ها در ذیل آمده است:

  • هزینه روزنامه رسمی شرکت: ۱۷۵۰۰۰۰ ریال؛
  • هزینه تنظیم نام شرکت: ۴۰۰۰۰۰ ریال؛
  • هزینه حق الثبت: ۱۲۰۰۰۰ ریال؛
  • هزینه وکیل ثبت: ۲۵۰۰۰۰۰ ریال؛
  • هزینه حق الدرج: ۱۲۰۰۰۰۰ ریال؛

با بررسی این موارد قادر به استفاده از بهترین روش ثبت شرکت خواهید بود. توجه داشته باشید که در برخی مواقع، هزینه ثبت شرکت در شهرهای بزرگ بیش از شهرهای کوچک است. بنابراین، در محاسبات خود این مورد را نیز جهت دستیابی به کمترین هزینه ثبت شرکت در نظر بگیرید.

مراجعه به مراجع ثبت معتبر

همانطور که در ابتدا اشاره شد، هزینه های مربوط به ثبت شرکت اغلب به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول به پرداخت فیش های اداره ثبت و دسته دوم حق الزحمه دفتر ثبت مربوط می شود. اگر نیازمند یاری متخصصان دفاتر ثبت هستید، باید حق الزحمه آنان را نیز پرداخت کنید.

بنابراین، در زمان انتخاب دفتر یا سایت ثبت، نهایت دقت را به خرج دهید و از هزینه های اضافی دوری کنید. مرجعی که معتبر و با انصاف باشد، هزینه مصوب را از شما دریافت خواهد کرد. در غیر این صورت ممکن است گرفتار برخی از هزینه های اضافی شوید.

سایت ثبت فردا یکی از مراجع معتبر است که بهترین خدمات را با قیمتی مناسب در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. شما نیز بهتر است نگاهی به این سایت بیندازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نوع شرکت

یکی دیگر از عوامل کاهش هزینه ها و بهره مندی از کمترین هزینه ثبت شرکت انتخاب نوع شرکت است. به عنوان مثال، ثبت شرکت سهامی خاص از شرکت با مسئولیت محدود تفاوت هایی دارد. این تفاوت ها به زمینه هزینه ها نیز سرایت می کند. به همین دلیل هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود کمتر است.

میزان سرمایه شرکت

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه های ثبت شرکت تاثیر می گذارد میزان سرمایه ای است که برای شرکت به ثبت رسانده اید. از آنجا که در پایان روند ثبت شرکت باید حق التمبر را پرداخت کنید، باید به این مورد توجه داشته باشید. زیرا حق التمبر یک دو هزارم سرمایه خواهد بود. در نتیجه، هرچه سرمایه بیشتری را برای شرکت ثبت کرده باشید باید میزان حق التمبر بیشتری را پرداخت کنید.

منطقه جغرافیایی

شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و غیره از جمله مواردی هستند که نیازمند هزینه بیشتری جهت ثبت شرکت هستند. دلایل مختلفی از جمله نرخ تورم و بالاتر بودن هزینه های زندگی در این دسته از شهرها موجب بروز این پدیده شده است. در نتیجه، ثبت شرکت در شهرهای کوچک هزینه های کمتری را در مقایسه با شهرهای بزرگ دربردارد.

روزنامه رسمی شرکت

از آنجا که یکی از مراحل ثبت شرکت، آگهی در روزنامه رسمی است، بنابراین هزینه های مربوط به آن نیز در کمترین هزینه ثبت شرکت موثر خواهد بود. توجه داشته باشید که هرچه موضوع طولانی تری را انتخاب کنید، هزینه روزنامه نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه، بهتر است در زمان درج آگهی به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

نتیجه گیری

ثبت شرکت یکی از بهترین روش های ممکن جهت توسعه و پیشرفت کسب و کار است. به همین جهت اغلب مدیران به دنبال ثبت شرکت خود و بهره مندی از مزایای آن هستند. یکی از مهم ترین موضوعات ثبت شرکت، هزینه مورد نیاز آن است که برای اغلب افراد به دغدغه ای تبدیل شده است. مدیریت درست هزینه ها موجب بهره مندی از کاهش هزینه ثبت شرکت خواهد شد.

اطلاع از روش های مناسب جهت کاهش هزینه ها، موجب تسهیل ثبت شرکت خواهد شد. ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین عوامل را با شما در میان بگذاریم. با نگاهی به متن بالا قادر به بهره مندی از نکات ذکر شده خواهید بود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد