بهترین راه برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

0

بهترین راه برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی : با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات آن فعالان زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. تجهیزات پزشکی تکمیل کننده علم آن است. همه بیماران برای بهره مندی از خدمات درمانی به استفاده از آن نیاز دارند. همه فعالان این زمینه تمایل و الزام به تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی دارند.

بهترین راه برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : تاسیس و ثبت تجهیزات پزشکی در دو مرحله انجام می شود. زیرا در قدم اول این نوع از فعالیت نیاز به اخذ مجوز از سازمان مربوطه دارد. در قدم دوم باید در اداره ثبت شرکت ها در قالب شرکت بازرگانی به ثبت برسد.

در این مقاله از ثبت فردا می خواهیم بهترین راه برای ثبت و تاسیس شرکت تجهیزات پزشکی را برای شما بازگو کنیم.

قدم اول تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

همه تولید کنندگان و وارد کنندگان در زمینه تجهیزات پزشکی نیاز به اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور دارند. این اداره برای صدور مجوز شرایط خاصی در نظر گرفته است که از فعالیت درست و اصولی اطمینان خاطر پیدا کند. از جمله این شرایط تحصیلات و تخصص افراد موسس در زمینه تجهیزات پزشکی است.

افراد فعال در زمینه تجهیزات پزشکی بدون اخذ مجوز اجازه کار ندارند. مجوز فعالیت آن به شناسنامه فعالیت معروف است. در طول فعالیت اقدامات شرکت ها توسط بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی نظارت می شود. در صورت تخلف، به شرکت ها اخطار داده می شود و در صورتی که اصلاح در فعالیت انجام نشود جریمه می شوند و یا از فعالیت آن ها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

تعیین زمینه فعالیت تجهیزات پزشکی

طبق قوانین اداره کل تجهیزات پزشکی زمینه فعالیت افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند برای اخذ مجوز مربوطه باید تعیین شود. زمینه هایی که امکان اقدام برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را به فعالان می دهند در زیر آورده شده است.

  • شرکت تولیدی وسایل و تجهیزات پزشکی؛
  • واردات وسایل و تجهیزات پزشکی؛
  • صادرات وسایل و تجهیزات پزشکی؛
  • توزیع و عرضه وسایل و تجهیزات پزشکی؛
  • خدمات پس از فروش وسایل و تجهیزات پزشکی؛
  • مشاور و تجهیز کننده مراکز پزشکی و درمانی و بیمارستانی؛
  • فعالیت های کنترل کیفی مربوط به تجهیزات پزشکی؛
  • خدمات پس از فروش به عنوان شرکت ثالث؛
  • مشاور فنی تجهیزات پزشکی؛
  • ممیز و ارزیاب تجهیزات پزشکی.

مدارک و مراحل لازم جهت اخذ شناسنامه فعالیت تجهیزات پزشکی

در ابتدا مدارک لازم برای اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی را باید آماده کنیم. مدارک لازم تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی عبارتند از کپی شناسنامه و کارت ملی موسسان، مدرک تحصیلی موسسان که حداقل لیسانس در زمینه مهندسی پزشکی یا رشته ‎ها‎ی پزشکی و پیراپزشکی باشد، معرفی نامه شورای اصناف تجهیزات پزشکی به منظور اخذ شناسنامه فعالیت لازم است.

مراحل اخذ شناسنامه فعالیت عبارت است از تحویل مدارک به کارشناسان و بررسی توسط آنان، دریافت کد تجهیزات پزشکی، اخذ فرم تولید کننده خارجی و تکمیل آن. مراحل ثبت نام و تکمیل مدارک در سامانه تجهیزات پزشکی و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

مدارک لازم و مراحل تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در ثبت شرکت ها

تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی معمولا در قالب های شرکتی سهام خاص یا با مسئولیت محدود انجام می شود. البته امکان ثبت در قالب های تضامنی وغیره نیز وجود دارد اما این دو نوع رواج بیشتری دارد.

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ابتدا باید به سامانه ثبت شرکت ها وارد شوید. نام شرکت را مطابق قوانین نوع آن انتخاب کرده و به صورت نام پیشنهادی در سامانه وارد کنید. پس از تایید نام مراحل بارگذاری مدارک و وارد کردن اطلاعات هویتی در سایت آغاز می شود.

ارسال مدارک به صورت فیزیکی به اداره ثبت شرکت ها باید انجام گیرد. پس از طی مراحل ثبت نام امضا داران مدارک موجود را به امضا می رسانند و باید آگهی تاسیس را در روزنامه رسمی چاپ کنند.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در قالب شرکت سهامی خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص تجهیزات عبارت است از مدارک هویتی اعم از کارت ملی و شناسنامه موسسان، تهیه اقرار نامه موسسان، مجوز فعالیت تجهیزات پزشکی، وکالت نامه در صورت وجود.

در این نوع از شرکت ها تعداد موسسان باید حداقل ۳ نفر باشد و حضور ۲ نفر نیز به عنوان بازرس در این شرکت الزامی است. اعضای هیات مدیره باید جز سهامداران شرکت باشند حتی اگر سرمایه کمی به آنها تعلق گرفته باشد. مسئولیت افراد در این شرکت ها بر اساس سرمایه اولیه آن ها تعیین شده است.

میزان سرمایه اولیه در شرکت های سهامی خاص حداقل ۱۰۰ هزار تومان می باشد. ۳۵ درصد از مبلغ اولیه سرمایه در حسابی به نام شرکت باید نزد بانک بماند تا زمانی که شرکت به طور کامل به ثبت رسد. و سرمایه آن ها واقعی است به  همین خاطر شرکت های سهامی خاص از اعتبار خوبی برای اخذ تسهیلات بانکی برخوردار هستند.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در قالب شرکت با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در قالب شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از کپی شناسنامه و کارت ملی موسسان، کپی اقرار نامه موسسان، فرم تکمیل شده تقاضانامه، فرم تکمیل شده اساس نامه، مجوز فعالیت تجهیزات پزشکی و وکالت نامه.

برای تاسیس شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود حداقل دو نفر شریک باید وجود داشته باشد. سرمایه اولیه برای تاسیس این شرکت ۱۰۰ هزار تومان است که برای پرداخت آن مدرکی ارائه نمی شود. سهامداران در این شرکت دارای مسئولیتی محدود برابر سرمایه اولیه اعلامی هستند. شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در این نوع از شرکت آسان تر از دیگر شرکت هاست.

سخن آخر

با بهترین راه برای تاسیس و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی آشنایی کلی پیدا کردیم. تجهیزات پزشکی به دلیل ارتباط مستقیمی که با جان و سلامت انسان ها دارد از حساسیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل اداره کل تجهیزات پزشکی سخت گیری شدیدی در روند صدور شناسنامه فعالیت و نظارت بر آن به خرج می دهد.

اگر قصد ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را دارید حتما نکاتی که در بالا ذکر شد را مطالعه کنید. برای طی هر چه سریع تر و بهتر مسیر ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه ثبت فردا آمادگی کمک به شما عزیزان را خواهند داشت.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد